2017-07-28, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vad fan menar Scarmucci när han säger att "Jag är inte Bannon - jag försöker inte suga min egen kuk"???? Är han helt bindgalen, eller finns det något speciellt bakom. Vad syftar han på? Jag fattar inenting.
Men kul att följa när råttorna flyger varandra i strupen.
Snart är det dags att röka ut hela råttboet!

Scaramucci kanske menar att han KAN suga av sin egen kuk?
2017-07-28, 21:44
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
En kvinna är demoraliserande i en stridande grupp eftersom män är programmerade att ta extra hänsyn till kvinnor i svåra situationer och gruppen blir mindre effektiv. Dessutom är den starkaste och uthålligaste kvinnan inte lika stark och uthållig som den starkaste mannen. Sorry
Jag tror det kan öka effektiviteten med kvinnor i armén. Som jag minns det tog det rätt mycket energi att sy på märken på kläderna, bädda sängar och städa. Sen, när man var ute och tältade så var det jobbigt att hålla på elda i stormkök och värma vatten att hälla i de där påsarna innan måltider. När man var klar med det så orkade man ju aldrig vänta tillräckligt många minuter och då smakade det inte lika gott.

Man borde i m o peta in minst en kvinna i varje grupp så att soldaterna kan fokusera på sina uppgifter. Sen kanske de kunde klappa om en innan man ska sova och sköta kaminen och så också. Vad var det vi diskuterade förresten?
2017-07-28, 21:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Alla möjliga kommer fortsätta att söka. Det handlar mer om en standard som ska upprätthållas inom militären. Och det är just det budskapet som Trump sänder ut. Eftersom könsdebatten är så förbannat het så är det helt rätt av Trump att sätta ner foten och säga nein!

Trams. Den Amerikanska försvarsmakten som institution är och ska vara isolerad från populistiska, kortsiktiga politiska beslut. Konstitutionen är tydlig på den punkten.

Vilka som är lämpliga för tjänstgöring och i vilka befattningar är och ska vara upp till expertisen inom nämnda försvarsmakt att avgöra, och lagstiftarna att besluta om i det fall saken inte kan eller ska hanteras inom befälskedjan.

Så fungerar det i en professionell organisation vilket den Amerikanska FM är, i allra högsta grad.

Nu är det ju som bekant en ickefråga eftersom Trump´s utspel är irrelevant när det kommer till sakfrågan. Han har ingen juridisk grund för sitt "beslut" eller vad fan han nu tror att han håller på med. Bara mer tröttsamma pajasfasoner från Vita Huset.
2017-07-28, 21:51
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Vilken gudomslig rättvisa att McCain fick tillfälle att förnedra Trump, som påstod att McCain inte var någon krigshjälte, eftersom han blev tillfångatagen.
Mesen Trump, som smet från krigstjänst genom att skylla på hälsporre
McCain är faktiskt en republikan som går att respektera. Han har nyss fått hjäp av sjukvården och vill inte ta ifrån andra samma rättighet.

Citat:
So great that John McCain is coming back to vote. Brave - American hero! Thank you John.

https://twitter.com/realDonaldTrump/...98407228989441

Fantastiskt roligt tre dagar senare.
2017-07-28, 21:57
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trams. Den Amerikanska försvarsmakten som institution är och ska vara isolerad från populistiska, kortsiktiga politiska beslut. Konstitutionen är tydlig på den punkten.

Vilka som är lämpliga för tjänstgöring och i vilka befattningar är och ska vara upp till expertisen inom nämnda försvarsmakt att avgöra, och lagstiftarna att besluta om i det fall saken inte kan eller ska hanteras inom befälskedjan.

Så fungerar det i en professionell organisation vilket den Amerikanska FM är, i allra högsta grad.

Nu är det ju som bekant en ickefråga eftersom Trump´s utspel är irrelevant när det kommer till sakfrågan. Han har ingen juridisk grund för sitt "beslut" eller vad fan han nu tror att han håller på med. Bara mer tröttsamma pajasfasoner från Vita Huset.

Det handlar om att slänga lite "red meat" till den kristna högern och rednecks, de gillar att höra sånt helt enkelt.
2017-07-28, 21:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Vad fan menar Scarmucci när han säger att "Jag är inte Bannon - jag försöker inte suga min egen kuk"???? Är han helt bindgalen, eller finns det något speciellt bakom. Vad syftar han på? Jag fattar inenting.

Jag skrev det tidigare efter att ha läst och lyssnat på Scaramuccis bisarra utspel härom kvällen.

Han är påtänd, dragit en lina, dvs kola. Säkerligen riktigt bra grejer, det har han ju råd med... Och jag är inte den enda som märker hur det står till:

https://www.rawstory.com/2017/07/gop...ic-interviews/
2017-07-28, 21:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det handlar om att slänga lite "red meat" till den kristna högern och rednecks, de gillar att höra sånt helt enkelt.

Ja visst. Men som jag skrev, blir inget av med Trump´s utspel i praktiken. Han tappar bara ännu mer av sina generalers och amiralers förtroende med sin bristande respekt för befälskedjan.
2017-07-28, 22:05
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ja visst. Men som jag skrev, blir inget av med Trump´s utspel i praktiken. Han tappar bara ännu mer av sina generalers och amiralers förtroende med sin bristande respekt för befälskedjan.

Ja, deras reaktioner på utspelet visar ju att dom totalt saknar respekt för mesen Trump med hälsporren.
Dom markerar att ett virrigt ogenomtänkt tweet är inte en order.
2017-07-28, 22:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Det roliga är ju att han aldrig kommer våga säga till Mad Dog att genomföra det hela; Mattis kommer bara säga "nej" och så är det slut med det. Bara se på hur han avskedade FBI-chefen, han vågade ju inte säga det direkt till Comey utan skickade någon underhuggare när Comey var i LA. Trump bara vräker ur sig allehanda pajaserier som inte någonsin kommer omsättas i verkligheten.
2017-07-28, 22:16
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det roliga är ju att han aldrig kommer våga säga till Mad Dog att genomföra det hela; Mattis kommer bara säga "nej" och så är det slut med det. Bara se på hur han avskedade FBI-chefen, han vågade ju inte säga det direkt till Comey utan skickade någon underhuggare när Comey var i LA. Trump bara vräker ur sig allehanda pajaserier som inte någonsin kommer omsättas i verkligheten.
Jag förstår inte hur ni kan ta dessa tweets på allvar, det övergår mitt förstånd.
Sedan stöter ni och blöter det länge, snälla förklara.

Ni säger att försvarsmakten inte tar det på allvar, no shit.
Trump är överbefälhavare och USA:s President, men folk kan tänka själva.
2017-07-28, 22:27
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ja, deras reaktioner på utspelet visar ju att dom totalt saknar respekt för mesen Trump med hälsporren.
Dom markerar att ett virrigt ogenomtänkt tweet är inte en order.

Trump ljög dessutom uppenbarligen när han sade att detta var i samråd med "sina" generaler. Men han fick sina mur-stålar iaf. Han är desperat nu.

Han kör precis samma high stakes poker som i byggbranschen.
2017-07-28, 22:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trump ljög
Tja det var ju en vanlig dag i veckan, så...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in