2017-07-28, 23:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Informera mig!

Jag kan inte acceptera man tar ultra nazister och jämför med sexuella preferenser.
Då de inte går att förena som ett argument här.
Och de har så skilda problem.

Jag bryr mig inte ett skit om folk som har annan sexuell preferens än mig, dock ska de har samma rättigheter som mig.
Vilket även ultra nazister ska ha enligt mig.
Så där är inte problemet.
Utan problemet är att ultra nazisterna har en ideologi som är grundat i våld mot tredje person, och fel ras så är det bara döda som är saken för dom(om nu man ska ge dom tanke med "frihet" och praktiskt).
Och kan aldrig bli rätt.

Sen och andra sidan, så kan man utan problem ge alla rättigheter som människor även ultra nazisten.
Då vi har andra lagar som handhar brott med offer.

Våld är olagligt så dessa ultranazister kommer inte ha rätt att bruka våld mot andra. Jag tycker det är en sund tanke att vi har lagar som förbjuder våld.

Men problemet är att många inom HBQT-rörelsen vill även begränsa yttrandefrihet och vissa partier. Där har vi problemet med HBQT-rörelsen, inte suga-kuk tillfället.

HBQT-rörelsen är direkt fientlig emot folkets demokrati. Ja. Även ultra nazister som vill hota och bruka våld är också fientligt.

Förstår du?
2017-07-28, 23:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jaha. Då har Trump kickat Priebus:
I am pleased to inform you that I have just named General/Secretary John F Kelly as White House Chief of Staff. He is a Great American....
https://twitter.com/realDonaldTrump/...38014314598400
Från gårdagen:
https://twitter.com/cspan/status/890606566147334149
Citat:
@SpeakerRyan: "Reince is doing a fantastic job at the White House and I believe he has the president's confidence."

Det börjar gå fort nu! Vi får se hur länge Donalds Kalle Anka-husvagn håller sig på vägen?
Det är lite som Hela Havet stormar; ingen vet om de har en stol att sitta på härnäst...
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Han fick stående ovationer när han sa att de kan ta bort handen.

Du och övriga Trumprunkare ser bara det ni vill se och jag är inte förvånad.

Jag såg hela talet i direktsändning. Han fick applåder, det kallas att vara artig och något annat vore märkligt.

Åhörarna respekterar ämbetet. Poliserna är proffs och följer lagen. Det Trump gjorde var bara att visa förakt för befälsordningen, pajaskonster som vanligt.

Trump gjorde bort sig, igen. Jag förstår iofs att det är svårt för många av kultmedlemmarna att ta in, givet att ni i många fall inte har egna jobb, och i vilket fall aldrig har jobb där det krävs att man agerar professionellt, omdömesgillt och med respekt för organisationens integritet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hittills har inget du sagt pekat mot detta utan i stället ser jag det sedvanliga tramset om PK. Förklara i stället:

1. Poliserna har sedan länge ett regelmässigt grepp de använder för att sätta en brottsling i bilen. Det rör sig inte om någon smekning på huvudet utan ett rejält grepp som effektivt placerar den misstänkta i bilen med minimal risk för skada åt båda hållen. Varför ska det ändras? Vad är det för fel med detta? Är det, som Trump antyder, bättre att den misstänkta riskerar slå i skallen i bilen? Och i så fall hur?

2. Har Trump rätt i att lagen är för hård mot poliser som gör fel i tjänsten ("when you do something wrong")? Är det fel att poliserna regleras hårt så man kan lita på att de gör exakt det de ska, även mot dig när du blir oskyldigt gripen? Eller är det bättre om de står i en ring och slår dig med batonger en stund innan de slänger in dig i bakluckan och kommer undan med en varning?

3. Vilka signaler tror du Trumps utspel skickar till ett samhälle där misstron mot poliser redan är hög och ordningsmaktens roll utarmas pga testosteronstinna snutar som vill "kick ass" snarare än upprätthålla lagen?

Jag förväntar mig ett genomtänkt svar, ta din tid.

1. Det är givetvis inte effektivast ur säkerhetssynpunkt för polisen och allmänheten att polisens halva förmåga ska användas till att klappa den misstänkta på huvudet så att denne inte ska bli kränkt när hen förs in i bilen.

2. Fjantigt av dig att måla upp att det endast skulle finnas två ytterlighetsalternativ. Antingen att behandla den misstänkte som en hundvalp eller slå sönder honom.

3. Fake news. En majoritet av befolkning har stort eller mycket stort förtroende för polisen medan endast 2% saknar förtroende för polisen enligt Gallup.
2017-07-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du och övriga Trumprunkare ser bara det ni vill se och jag är inte förvånad.

Jag såg hela talet i direktsändning. Han fick applåder, det kallas att vara artig och något annat vore märkligt.

Åhörarna respekterar ämbetet. Poliserna är proffs och följer lagen. Det Trump gjorde var bara att visa förakt för befälsordningen, pajaskonster som vanligt.

Trump gjorde bort sig, igen. Jag förstår iofs att det är svårt för många av kultmedlemmarna att ta in, givet att ni i många fall inte har egna jobb, och i vilket fall aldrig har jobb där det krävs att man agerar professionellt, omdömesgillt och med respekt för organisationens integritet.

Lol. Han fick applåder, jubel och glada tillrop. Sjukt inskränkt och lättkränkt man måste vara för att förvanska det till att endast bero på "artighet".
2017-07-28, 23:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
1. Det är givetvis inte effektivast ur säkerhetssynpunkt för polisen och allmänheten att polisens halva förmåga ska användas till att klappa den misstänkta på huvudet så att denne inte ska bli kränkt när hen förs in i bilen.

Oj då, vi har tydligen en expert med oss här. Vad kul!

Kan du kanske utveckla vad du menar med "polisens halva förmåga", till exempel?

Kom igen nu, skola oss ordentligt, vi kanske böjer oss för din expertis och ändrar åsikt?
2017-07-28, 23:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:

2. Fjantigt av dig att måla upp att det endast skulle finnas två ytterlighetsalternativ. Antingen att behandla den misstänkte som en hundvalp eller slå sönder honom.

3. Fake news. En majoritet av befolkning har stort eller mycket stort förtroende för polisen medan endast 2% saknar förtroende för polisen enligt Gallup.

Som jag trodde, du kan inte debattera frågan utan sitter fast i din lättkränkta anti-PK värld, en riktig klyscha.

Du kunde iaf försöka peka på och länka till något som visar att poliser borde ha större befogenheter att utöva våld, mer än i dag. Eller undersökningar som visar att ökat polisvåld stävjer brottslighet. Vad fan som helst. Någonting som stödjer Trumps snack ur en akademisk synvinkel och inte bara din lättkränkta magkänsla. Du är inte värd min tid.

Citat:
Lol. Han fick applåder, jubel och glada tillrop. Sjukt inskränkt och lättkränkt man måste vara för att förvanska det till att endast bero på "artighet".

Yes, några (väl utvalda) snutar hurrar och klappar händerna när Trump vill vara "en i gänget" = hela polismakten stödjer honom och folket med det. Du har inte många studiepoäng du.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-07-28 kl. 23:46.
2017-07-28, 23:47
Medlem
zergrushs avatar
loooooooooooooool!
https://twitter.com/JohnJHarwood/sta...46384870281216
Citat:
Ryan-Priebus ally to me: next phase of Trump presidency will be warfare against GOP Congress
GLHF, som man brukar säga...
2017-07-28, 23:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag minns när Priebus stod upp för Trump långt innan det ens var aktuellt att acceptera att han var GOP:s självklara kandidat. Under hård press stod han upp i varenda framträdande. Redan då var en "Posobiec" och en "Cernovich" igång och ljög...

Apropå den pajasen behöver du inte vara orolig, the FBI wont sleep tonight:

Citat:
Sessions got us into independent counsel mess. Personal friends of mine being subpoenaed. Word is I'm gonna get one. Major screw up.
https://twitter.com/Cernovich/status/891039781370511360
2017-07-28, 23:55
Medlem
Bannons avatar
Mooch är väl inte värd en egen tråd (ännu) men han håller igång
Citat:
And it’s only been a week.

In that short time, the self-branded “Mooch” has caused the ouster of press secretary Sean Spicer, publicly and directly contradicted Trump’s legal team, vowed a brutal staff purge, leaked news that he was firing a White House spokesman before he even told said spokesman (only to turn around and bizarrely denounce his own leak, pretending that he didn’t do it), outed the president on live-TV as his source, potentially worsened relations between the FBI and the Trump White House, accused Chief of Staff Reince Priebus of a felony, and accidentally went full on-the-record with The New Yorker for an interview in which he dubbed Priebus a “fucking paranoid schizophrenic” and accused Trump’s chief strategist Steve Bannon of “trying to suck [his] own cock.”

Just. Seven. Days.
http://www.thedailybeast.com/the-ant...s-amateur-hour

PS

Eftersom till och med Breitbart verkar mindre roade av honom kanske han varar så länge han varar
Citat:
White House Communications Director Anthony Scaramucci was brought in purportedly to grease the wheels of the WH comms operation and to put the president’s agenda and achievements into the spotlight. Instead, a series of outbursts — including an unhinged late-night rant to a liberal reporter — means the only thing he has put into the spotlight so far is himself.
http://www.breitbart.com/big-governm...ing-spotlight/

Och frun drog
Citat:
has filed for divorce from “The Mooch” after three years of marriage after getting fed up with his ruthless quest to get close to President Trump, whom she despises.
http://www.zerohedge.com/news/2017-0...-filed-divorce
Senast redigerad av Bannon 2017-07-29 kl. 00:02.
2017-07-28, 23:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Prisbus är nu ute! Nu är militären John Kelly tillsatt!
Bra!

Kan inte Trump ersätta mer militärer i vita huset? Skulle vara underbart om hela vita huset styrdes av militärfolk.
2017-07-28, 23:58
Medlem
SecundusSilents avatar
För att höja den politiska temperaturen ett litet snäpp borde Trump visa att han visst har makt och lägga in Veto mot lagen om sanktionerna mot Ryssland. Detta skulle vara en lämplig hämnd mot John McCain.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in