2017-07-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Då är det dags att de avsätts. Har de ingen moral har de inte i krigsmakten att göra.

Att avsätta Trump för att han inte vet hur ordergången går så att han klarar av att meddela sig med militärmakten är ju en tanke förstås. I militära sammanhang är det ju oerhört viktigt att man klarar av det här med vem som ger order och hur man gör det. Trump klarar ju inte av det så du har rätt i det att det är dags att han avsätts.
2017-07-28, 20:56
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Att avsätta Trump för att han inte vet hur ordergången går så att han klarar av att meddela sig med militärmakten är ju en tanke förstås. I militära sammanhang är det ju oerhört viktigt att man klarar av det här med vem som ger order och hur man gör det. Trump klarar ju inte av det så du har rätt i det att det är dags att han avsätts.
I militära sammanhang är det viktigt att inte vara transa. Hur ska soldaterna kunna acceptera att följa order om de inte ens kan acceptera vilket kön de är? Nej just det, prisa Trump min vän
2017-07-28, 20:59
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
https://www.youtube.com/watch?v=5eOOYxz90Ps

Don ser ut att riktigt anstränga sig för att inte skratta. Och reaktionen från alla omkring är ju rätt rolig att se. Drog ner hastigheten också.

Vilken gudomslig rättvisa att McCain fick tillfälle att förnedra Trump, som påstod att McCain inte var någon krigshjälte, eftersom han blev tillfångatagen.
Mesen Trump, som smet från krigstjänst genom att skylla på hälsporre
McCain är faktiskt en republikan som går att respektera. Han har nyss fått hjäp av sjukvården och vill inte ta ifrån andra samma rättighet.
2017-07-28, 21:02
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vilken gudomslig rättvisa att McCain fick tillfälle att förnedra Trump, som påstod att McCain inte var någon krigshjälte, eftersom han blev tillfångatagen.
Mesen Trump, som smet från krigstjänst genom att skylla på hälsporre
McCain är faktiskt en republikan som går att respektera. Han har nyss fått hjäp av sjukvården och vill inte ta ifrån andra samma rättighet.
Gudomlig rättvisa är väl att McCain fick cancer snarare? Sedan är man ingen krigshjälte om man ger upp. McCain borde gjort som Hitler och kämpat till sista blodsdroppen.

Notera: Jag firar inte att nån får cancer. Men du borde inte tala om gudomlig rättvisa så slarvigt.
2017-07-28, 21:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har inte sagt att jag vill förbjuda folk som är bög. Det är deras liv. Men de ska inte komma och kräva minskade demokratiska rättigheter för andra bara för att de känner sig utstötta av samhället.

Detta är vad allt handlar om. Ge folk rättigheter, inte särrättigheter till vissa.
Vill du vara ultra-nazist och skrika "Heil hitler" på gatan...visst, jag bryr mig inte. Vill du vara HBQT-vurmare och vara öppet bög införa alla, visst...jag bryr mig inte.
Informera mig!

Jag kan inte acceptera man tar ultra nazister och jämför med sexuella preferenser.
Då de inte går att förena som ett argument här.
Och de har så skilda problem.

Jag bryr mig inte ett skit om folk som har annan sexuell preferens än mig, dock ska de har samma rättigheter som mig.
Vilket även ultra nazister ska ha enligt mig.
Så där är inte problemet.
Utan problemet är att ultra nazisterna har en ideologi som är grundat i våld mot tredje person, och fel ras så är det bara döda som är saken för dom(om nu man ska ge dom tanke med "frihet" och praktiskt).
Och kan aldrig bli rätt.

Sen och andra sidan, så kan man utan problem ge alla rättigheter som människor även ultra nazisten.
Då vi har andra lagar som handhar brott med offer.
2017-07-28, 21:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Okej då. Skicka USA:s allra svagaste individer till tjänstgöring. Skicka gravida, förståndshandikappade, transor och små barn. Fjanterier! Bara för att några enstaka ur dessa grupper visar exceptionell styrka och vigör gör det inte mer rätt.
Gravida svaga?
Du har mycket och lära mannen, innan du ens svarar igen.
Men det kommer inte hända, bara jag antar
2017-07-28, 21:18
Medlem
zergrushs avatar
Du vet att du gjort bort dig när inte ens senator Orrin Hatch, som har sagt han bokstavligen hellre ser nazister som lärare än homosexuella, stödjer ditt demens-yrande om tjänstgörande militär personal...
https://www.usatoday.com/story/news/...hem/512333001/
Citat:
Sen. Orrin Hatch: 'Transgender people are people and deserve the best we can do for them'
"I don’t think we should be discriminating against anyone. Transgender people are people, and deserve the best we can do for them. I look forward to getting much more information and clarity from our military leaders about the policy the President tweeted today."
När ska Donald börja jobba för Amerika egentligen? Verkar ju inte hända så mycket annat än dravlet på twitter...

Det är lite lustigt att en gammal draft dodger försöker sig på att ha åsikter om varat eller icke varandet för människor som dagligen riskerar livet för USAs skull! Han begriper inte ens vad det innebär...
2017-07-28, 21:20
Medlem
Tarstans avatar
Här är en kort sammanfattning:
https://www.youtube.com/watch?v=VEyK-sJedIc
"Graham: 'Skinny bill' a disaster, a fraud" (McCain står bredvid)
2017-07-28, 21:24
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Gudomlig rättvisa är väl att McCain fick cancer snarare? Sedan är man ingen krigshjälte om man ger upp. McCain borde gjort som Hitler och kämpat till sista blodsdroppen.

Notera: Jag firar inte att nån får cancer. Men du borde inte tala om gudomlig rättvisa så slarvigt.

Du får nog repetera din historiekurs. Äcklet Hitler smet undan genom att begå självmord.
Kallar du det att kämpa?
2017-07-28, 21:33
Medlem
Slottsherres avatar
Vad fan menar Scarmucci när han säger att "Jag är inte Bannon - jag försöker inte suga min egen kuk"???? Är han helt bindgalen, eller finns det något speciellt bakom. Vad syftar han på? Jag fattar inenting.
Men kul att följa när råttorna flyger varandra i strupen.
Snart är det dags att röka ut hela råttboet!
2017-07-28, 21:38
Citat:
I militära sammanhang är det viktigt att inte vara transa. Hur ska soldaterna kunna acceptera att följa order om de inte ens kan acceptera vilket kön de är? Nej just det, prisa Trump min vän

I det militära följer man order från folk med högre rang. Inte så svårt att fatta.
2017-07-28, 21:41
Medlem
Tarstans avatar
Vafasen, det är ju mitch mcconnel som står där med armarna i kors, tänkte jag inte på.
https://www.youtube.com/watch?v=DWeayFHsH90
"Thumb Down, McCain Votes No "

Det var ett budskap från McCain, måste vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in