Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Jag tror att mångfaldsfrågor handlar om rekryteringar. Precis som polisen en gång var väldigt blond och svensk finns det i SÄPO:s fall anledning att rekrytera folk med annat utseende och insikt i andra kulturer. Inte minst "agenter" har ju nytta av detta. Huruvida man också rekryterar folk till att nästla sig in i olika extremistiska sällskap låter jag vara osagt men kunskaperna behövs helt säkert.
Betr. insynsrådet har jag svårt att tro att statsministern beordrat men kanske inrikesministern önskat att man håller på den informationen. Lite märkligt att man inte sett något om detta i media. Det borde ju vara uppenbart för varje journalist av rang att fråga ledamöterna vilken information de fått och även vilken info SÄPO lämnar ut på mötena om sin verksamhet och "aktuella händelser".
Dom kanske frågar nu när dom läst FB...
När det gäller media så har dom flesta media en agenda, läs Aftonbladet, Expressen, Nyheter 24, Nyheter Idag, DN, GP...alla rapporterar lite olika och har en väldigt olik syn på vad som hänt och vad som bör göras.
Man skriver efter partisympatier, hållningen Aftonbladet har hade varit en helt annan om det rört sig om borgerliga ministrar och en borgerlig tidning hade varit mildare i sin kritik och betydligt mer överslätande om det rört sig om borgerliga ministrar.
Vill man veta sanningen genom att läsa tidningar skall man läsa Arbetaren och Nya Tider...sanningen ligger någonstans mitt emellan.
Våra tidningar kanske inte vill gräva djupare av rädsla för vad dom kan hitta.
Sen är dom lite rädda att trampa för hårt på ömma tår, stampar dom på fel tå får dom inga fler intervjuer...för inte fan tror du att pressen låter bli att ställa kritiska följdfrågor av okunnighet.
Allt för många ser politiken som allsvenskan i fotboll, man håller på sitt lag i alla väder och klagar över uteblivna straffar för egna laget och blundar för straffar man skulle haft emot sig och det är alltid fel på dommardjävulen.
Folk borde vara mer objektiva, se bara här i tråden...många inlägg från vänstern hyllar den store Löfven och man anser inte att någon minister behöver gå.
Från höger utkrävs det livstidsstraff, Sverige har blivit en jävla tomteverkstad.