2017-07-27, 20:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Är det en helt orimlig tanke att enskilda ledamöter lägger ned sina röster vid eventuell votering, eller vi viner partipiskan för högt?

Om de inte tror på att deras medlemmar röstar med dem drar de helt klart tillbaka misstroendeförklaringen.
Citera
2017-07-27, 20:58
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Lustigt att Allahiansen blir bestörta över detta när det är dom satans rövhålen som själva godkände det hela (skedde när dom satt i regering med ruinfeldt).
Citera
2017-07-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Åkesson var ju den första som indikerade att man var ok med att göra en tempoförlust genom att sätta ultimatum tills riksdagens öppnande istället för omedelbar expediering av denna katastrof.

Hur menar du nu?

Du vet väl att SD inte kan göra något själva innan riksdagens öppnande, om det var det du tänkte på
Citera
2017-07-27, 21:01
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Åkesson var ju den första som indikerade att man var ok med att göra en tempoförlust genom att sätta ultimatum tills riksdagens öppnande istället för omedelbar expediering av denna katastrof.

Så länge Alliansen inte har bestämt sig är SD ganska ointressanta.

Om Alliansen drar sig tillbaka kan SD försöka att agera, fast de lär inte få stöd för det.
Citera
2017-07-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Hela debatten nu är rolig när tidningarna skriver om hur omtyckt och uppskattad Hultqvist är av svenska folket.

Denna undersökning säger något annat, 2,6 i betyg.

http://www.inizio.se/sa-kanda-ar-min...-i-regeringen/

Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Detta är bra märkligt! Det kom helt plötsligt också, både här och i media. Nu är Hultqvist helt plötsligt en briljerande och älskad man. Kasta ut han säger jag.

Är man ansvarig för landets försvarsförmåga och missar att informera statsministern om ett allvarligt hot mot denna förmåga har man gjort ett allvarligt fel.

Om alla stridspiloters adresser har kommit ut kan en främmande
makt snabbt oskadliggöra dessa i ett inledande skede och vi står utan ett vettigt luftförsvar.

Helt rätt att avsätta honom. Men de borde avsätta hans chef, statsministern, också.
Citera
2017-07-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Han är ansvarig minister för landets försvar, så vapenvägrare han är. Han och Ygeman satt dessutom i det säkerhetspolitiska rådet tillsammans med landets statsminister. Menar du att det är rimligt, att detta med transportstyrelsens spridande av hemliga uppgifter över världen, inte skulle anses av herr försvarsministern så viktigt att det borde nämnas för statsministern. Om så är karlen antingen en idiot eller totalt inkompetent. I vilket fall är han väl kvalificerad för avsked. Fattar man inte det är man antingen en rigid vänstertomte eller så är man själv en idiot. Vilket stämmer på dig?

Personligen tror jag att alla var informerade.
Men i det som hände här så var det Johanssons ansvar att informera vad hennes enhet sysslade med och vilka problem det kunde innebära.

Säg nu att hon inte tog det när alla var med så kontaktade hon Hultquist hans ansvar då är att utreda och ta tag i hur hans sektion kan drabbas inget annat. Han bör kunna förvänta sej att den person som är ansvarig för sektionen med problem informerar övriga som behöver informationen.
Citera
2017-07-27, 21:03
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Tror snarare att det är ont om bra material som kan bli statsråd.
Ygeman har sin supporterskara inom partiet. Den är rätt framträdande. Om Ygeman skulle ut, så behövde statsministern hitta en kandidat från Ygemans falang. Därför Fritzon från Kristianstad.
Citera
2017-07-27, 21:08
Medlem
Vet Bästerberg (Bengt Westerberg) tycker att alliansen handlade för tidigt och vill se en KU-utredning först. M:s Odenberg och Ingvar Karlsson är också kritiska. Det gamla gardet kommer till liv. Intressant.

Varför heter det säkerhetspolitiska rådet. Är det politiken som ska säkras?

Försvarsministern och jag krockar om NATO i hög hastighet, men jag måste säga att det är oansvarigt att hoppa på honom. Vad han än annars är, så är han viktig för landet. Han är inläst och har internationella kontakter. En gröngöling utgör en fara. Det är förunderligt att just jag ska behöva säga det och den som undrar varför kan ju kolla in min sig. Jag brukar försöka förstå mannen och jag tror att han är ärlig i sina åsikter, trots vissa brister. Talar med det förstånd och den utbildning han har. Inte mycket utbildning, tyvärr.

Sossarna kan vi bli av med i valet 2018, men blir det bättre med alliansen? Vi får se om SD lyckas göra skillnad.

Minst två utredningar pågår, om jag har förstått rätt. Transportstyrelsen utreds och KU håller nog på med någonting. Aktiviteten i försvaret och på SÄPO kan vara febril. Så synd att jag inte har insyn. Skademinimering pågår.
Citera
2017-07-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Därför att dom mindre begåvade personerna inom S tyckte att han var den absolut bästa partiledare dom kunde få. Det fanns helt enkelt ingen annan som var bättre än han. Han har flera gången visat sin okunskap och totala likgiltighet över Sveriges framtid. Han är bara ute efter makt och pengar. Men han kommer att gå till historien som Sveriges absolut sämsta statsminister som körde Sverige i diket. Jag undrar hur länge han kan hålla på att ljuga om saker och komma undan med det? Han visste om detta långt tidigare men han ville bara erkänna att han visste från det att polis rapporten kom fram. Kommer det fram när han verkligen visst om det i KU så sitter han illa till.

Detta kommer att få konsekvenser i framtida val. Kan bara tacka statsminister för att han är SD:s bäste valarbetare.

Hur ska det komma fram i KU menar du? Så länge alla har samstämmiga historier och ingen läcker så kan han sitta där och ljuga lika friskt, utan att bli prickad. KU är ingenting att förlita sig på.
Citera
2017-07-27, 21:10
Medlem
Handen på hjärtat. Då menar jag verkligen handen på hjärtat.

Hur många tror att Löfven och Anna Johansson inte visste?

Nästa hand på hjärtat. Och nu får ni verkligen anstränga er.

Tycker ni det är friskt i en regering? Vi pratar om rikets säkerhet.
Citera
2017-07-27, 21:11
Medlem
ziracorns avatar
Annie Lööf, rumpnissen från "Ronja Rövardotter", sa precis i SVT Aktuellt att hon kan tänka sig att situationen kan förändras om nya uppgifter framkommer, vilket DET GÖR kontinuerligt enligt henne...

SNACKA OM ATT HELGARDERA!

Verkligen "COACH-ÄMNE OUTSOURCAD FRÅN AF" på henne.

Dynga.
Citera
2017-07-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Men Åkesson tyckte också att Löfven var farlig för Sverige när han igår intervjuades i SR om misstroendeomröstningen som ju handlade om de tre ministrarna och inte om Löfven. Intervjuaren blev tvungen att avbryta Åkessons orerande och sätta honom på det rätta spåret. Då tyckte Åkesson att det det var hemskt att rikets säkerhet osv var i fara osv. När SD anställde en svensk medborgare med ryskt ursprung med flera identitet och ett skumt husaffär i bagaget och gav honom passerkort till Riksdagen lät det helt annorlunda. Då skyllde SD på de inte hade någon plikt att kolla upp sina anställda utan det var SÄPOs uppgift. Vilket SÄPO inte höll med om. Det är en evig tur att SD aldrig kommer att ha någonting säga till om när det gäller hur Sverige styrs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in