2017-07-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Har du en tillförlitlig källa på att han verkligen hade ihop det med henne sedan hon bara var 15 år???? Dom kan väl ha känt varandra så länge men inte på det sättet som du menar! Hon var 25 år när första barnet föddes i alla fall, vet du något annat, eller vräker du bara ut dig en sån vidrig anklagelse bara för att....

Enligt den senaste Forensic medical book (Pub Med) så är det omöjligt att med hjälp av obduktion avgöra om skadorna är självförvållade eller gjorda av någon annan.
För att avgöra detta behövs andra bevis.
Det första är ett avskedsbrev som skrivs av över 90 % av självmördarna.
Det andra är att de inte skadar sig med kläderna på.
Det tredje är att de bara förorsakar ett enda djupt sår.
I litteraturen finns inga andra som har både skadat sig själv och tänt på lägenheten - efteråt. Om de misslyckas i sin avsikt med kniven, så är det bara att vänta på att blöda till döds!
Citera
2017-07-27, 17:47
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella23
Du vet väl att det kommer aldrig att hända Bosnien hade en egen religion under medeltiden, sk. den Bosniska Kyrkan, som tillhörde samma gnostiska rörelse som Katarerna i Languedoc. Många studier och böcker har skrivits om detta. Bosnier ansågs som kättare från både påven i Rom och den ortodoxa religionen i öst. Inkvisitionen ledde fler korståg mot Bosnien och dess “kättare”.Till viss del håller jag med dig och det är att de blev påtvingade den kristna religionen genom korståg,eller hur

LOL. De var kristna in i roten under denna period. Om man skulle följa ditt sätt och tänka så är även Church of England kättare och det var väl på vippen att de också skulle läxas upp av påven. Finns mycket skrivet om detta också dumsnut.
Citera
2017-07-27, 18:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja men det går ju inte att dölja att man inte betalar hyran.
Jag har bott i allmännyttan i säkert 15-20 år i olika omgångar och direkt det blir någon försening med hyran pga slarv blir det påringning från bostadsbolaget.

Gubben kan inte ha varit ovetande om hyresskulden. Visserligen har han inte permanent uppehållstillstånd pga han kommer från 3:e land och hon EU. Men han jobbar kanske svart och sliter långa arbetspass för lite pengar.
Hon har PUT. Så kontraktet står antagligen på henne. Hon kan knappast ha varit psykotisk. För då hade soc tagit barnen ifrån henne för länge sedan.

Jag inväntar en haveriutredning som Göteborgs stad får göra. Även om ingen kan åtalas för morden så kan någon tjänsteman åka på tjänstefel.

För personer som har psykossjukdom latent, kan psykosen i och för sig utlösas av svår psykisk stress. Och det kan gå fort. "Psykosgenombrott" kan du söka på.
Citera
2017-07-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Jag tror också att kvinnan dolt hyresskulden för mannen. Tidigare i tråden lanserade jag teorin att det fanns en shopaholic i familjen.
Utan att generalisera allt för mycket, men polskor är ofta dyra i drift.
Det fanns inga utmätningsbara tillgångar, var argumentet mot min teori.
Smink, kläder, väskor, hårvård har knappast något andrahandsvärde, men kan sluka enorma pengar.
Verkligheten kom ikapp kvinnan och det slog över för henne. Det är vad jag, tills vidare, tror.
Instämmer helt där, sen utöver det kan hon varit spelmissbrukare, utan att han vetat om det. Sånt börjar bli vanligare numera och ställer till det för folk
Citera
2017-07-27, 18:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Pappan önskar nog att han hade glömt kvar något hemma och åkt tillbaks, så han kunde ha förhindrat denna ohyggliga katastrof.

Det går inte ens att sätta sig in i hur han måste må nu...
Citera
2017-07-27, 18:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Enligt den senaste Forensic medical book (Pub Med) så är det omöjligt att med hjälp av obduktion avgöra om skadorna är självförvållade eller gjorda av någon annan.
I litteraturen finns inga andra som har både skadat sig själv och tänt på lägenheten - efteråt. Om de misslyckas i sin avsikt med kniven, så är det bara att vänta på att blöda till döds!

Man tänder naturligtvis på först. Det blir svårt att göra det med blodet sprutande ur halsen! Det tar ju ett tag innan branden tar sig så mycket att man blir medvetslös av röken, och stänger man dessutom innerdörren till det rum där man anlagt branden så tar det en god stund innan elden bryter igenom. Man har gott om tid att göra det man ska.
Citera
2017-07-27, 18:17
Medlem
Beatriceaurores avatar
Människor som kallades kättare av påven och som förföljdes å det grymmaste på medeltiden var väl alldeles väldigt kristna? Felet som inkvisitionens bödlar med påven i spetsen tyckte sig se var väl att de ville vara kristna på sitt eget sätt, det var något med treenigheten har jag för mig, där dessa kättare hade synpunkter på den "rätta" kristna läran.
Citera
2017-07-27, 18:18
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Jag tror också att kvinnan dolt hyresskulden för mannen. Tidigare i tråden lanserade jag teorin att det fanns en shopaholic i familjen.
Utan att generalisera allt för mycket, men polskor är ofta dyra i drift.
Det fanns inga utmätningsbara tillgångar, var argumentet mot min teori.
Smink, kläder, väskor, hårvård har knappast något andrahandsvärde, men kan sluka enorma pengar.
Verkligheten kom ikapp kvinnan och det slog över för henne. Det är vad jag, tills vidare, tror.

Om hon nu var ute efter pengar hade hon antagligen valt någon virilare hanne än en gammelsmurf som har sina dagar som tungt arbetande försörjande man räknade. Så den spekulationen känns lite avlägsen.
Senast redigerad av kermith 2017-07-27 kl. 18:26.
Citera
2017-07-27, 18:21
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Människor som kallades kättare av påven och som förföljdes å det grymmaste på medeltiden var väl alldeles väldigt kristna? Felet som inkvisitionens bödlar med påven i spetsen tyckte sig se var väl att de ville vara kristna på sitt eget sätt, det var något med treenigheten har jag för mig, där dessa kättare hade synpunkter på den "rätta" kristna läran.

Naturligtvis. Alla som inte var katoliker hade det svårt från mannen med den konstiga mössan. Kristen kan man dock vara om man nu kallar sig protestant, ortodox, Pingstvän, Saron, Amish, you name it. Det finns en hel del trossamfund inom den kristna sfären inklusive den Bosniska Kyrkan på medeltiden.
Citera
2017-07-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Stolpskottet syftade väl på åldersskillnaden och menar att 15 års skillnad pekar på pedofili. Vilket det självklart inte gör.

Nej, om en 25-åring väljer att ha ihop det med en 43-åring så är det fånigt att kalla det pedofili,,,däremot om det är en 5-åring och en 23-åring!

Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Polisen har säkert duktiga utredare till hands!! Han kan ju inte gärna ljuga om vittnena, telefonsamtalet, och att han var på jobbet när branden startade, om det inte är en brand med fördröjning..sånt går att bevisa!

Polisens utredare kan alltså bevisa vem det var som tände på, han eller hon!
Senast redigerad av Trapizo 2017-07-27 kl. 20:03.
Citera
2017-07-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Om hon nu var ute efter pengar hade hon antagligen valt någon virilare hanne än en gammelsmurf som har sina dagar som tungt arbetande försörjande man räknade. Så den spekulationen känns lite avlägsen.

Nu får du väl ändå ge dig!!! Vaddå "någon virilare", "gammelsmurf", "sina dagar räknade" ??
Lägg av, du är rent elak!! Dom hade förresten 3! barn...och han är 51!, han är långt från pensionsåldern nu och var ännu längre från det när dom gifte sig...vad faan, du KAN helt enkelt INTE avhålla dig från att uttrycka dig förklenande/förnedrande om den här karln, som har mist hela sin familj under fruktansvärt tragiska omständigheter, och till råga på allt blivit häktad som misstänkt för det och fått löpa gatlopp i tidningar och bland Flashback-pöbeln!! Du har ingenting att göra med deras förhållande och åldersskillnad..lägg av säger jag bara!!!! Nästa gång är det kanske DU som råkar ut för något hemskt som hamnar i tidningarna, och får läsa en massa skit om dig själv på Flashback!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-07-27 kl. 20:04.
Citera
2017-07-27, 20:04
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Nej, om en 25-åring väljer att ha ihop det med en 43-åring så är det fånigt att kalla det pedofili,,,däremot om det är en 5-åring och en 23-åring!

Polisen har säkert duktiga utredare till hands!! Han kan ju inte gärna ljuga om vittnena, telefonsamtalet, och att han var på jobbet när branden startade, om det inte är en brand med fördröjning..sånt går att bevisa!

Gränsen för pedofili går väl vid 15 i det här landet. Är man 18 år äldre gammelsmurf och har ihop det med en 14-åring så är det juridiskt sett att betrakta som pedofili, wise a.s.s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in