Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 16:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Med andra ord har man inte beslutat ett skit utom att skjuta fram allting tills i höst.

Citat;

Efter ett långt möte meddelade de fyra partierna att misstroendeförklaringen står fast – men att omröstningen inte kommer att äga rum förrän riksdagen samlas i september.
– Då väcker vi misstroendeförklaring mot Peter Hultqvist, såvida inget nytt skulle ha framkommit som skulle ge skäl till en förändrad bedömning, säger Jan Björklund (L).

Förstår du svenska eller är du nyanländ?

Skärp dig nu, trådens kverulant.
Citera
2017-07-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Varför Hultqvist inte kan sitta kvar?

Han är ingen team player.

Så här svarar man inte. Han får Anna Johansson verka som en idiot. Och det möjligt att hon är. Men man gör inte så mot kollegor. Och hur fan kan Löfven acceptera det? Det är ingen lagledare!

Transportstyrelsen ligger på näringsdepartementet och det är deras huvudansvar att sköta de här delarna.
– Ja, självklart. Men Näringsdepartementet är ansvarigt för Transportstyrelsen. Det är de som har ansvaret för att informera statsministern.

Men om det spiller över på ditt departement, finns det då inte något ansvar att informera statsministern?
– Hade det här hänt inom Försvarsmakten, då hade det varit mitt tydliga ansvar att gå till statsministern. Men nu hände det inte inom Försvarsmakten.

https://www.svd.se/hultqvist-kan-lam...-vad-som-helst

Så kan man ju för fan inte svara.

Jag ser en kollegas bil brinna. Det skiter jag i. Men om min brinner ringer jag brandkåren.
Visst kan han det, det var en intern känga åt intrigören och taskspelaren Damberg.
Damberg är inte populär inom alla delar av partiet.
Citera
2017-07-27, 16:56
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Han klarar av att regera ett land på ett utomordentligt vis, det räcker gott så.

Tycker du verkligen det efter hans märkliga utbrott i presskonferensen?

Löfven är ingen statsman, han är tillförordnad sossepamp ovan sin förmåga.
Citera
2017-07-27, 16:57
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Blir det inte en talmansrunda om Löfven avsätts, och Kindberg Batra blir statsminister eftersom Alliansen och Sd har fler röster än de rödgröna. Eller jag kanske är ute och cyklar, är ingen politisk reporter.

Om Löfven avgår eller avsätts kan det bli en talmansrunda. Men vad jag vet finns det inget hot om att avsätta Löfven.

Vid en talmansrunda är det helt fritt fram för talmannen att föreslå de regeringsalternativ han tycker har störst chans att inte bli nedröstade i riksdagen. Om SD säger sig stötta alliansen fullt ut är det en klar möjlighet. Men det gör inte SD vad jag vet, så man är i samma sits som tidigare.

Det som ligger närmast till hands är att Löfven hotar med att avgå eller utlysa extra val. Särskilt extra val är ett kraftfullt hot eftersom KD och M kan förlora väldigt mycket på det.

Om jag var en machiavelliskt lagd Löfven skulle jag åtminstone hinta om extra val, så att alliansen inte kan vara säkra på att det är fritt fram att peta Hultquist.
Citera
2017-07-27, 16:58
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Ja, det är precis det. Vill Trumpen eller Putin ha information, då tar dom informationen via ett angrepp och inte via ett halvskott genom att chansa på en firma som eventuellt sitter på servers som kan ha känslig information. Att förklara det för folk som inte kan ett dyft om IT är dock mycket svårt.
DDOS-attack någon?

varför låsa bilen när den kanske klarar sig bättre vid inbrott om du lämnar den öppen?
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
På mötet där beslutet togs satt alla partier representerade, inte bara alliansen.
V var emot beslutet och övriga partier, även MP,S och SD var med och tog beslutet.
Så om man skall hävda att skandalen skall skyllas på beslutet så är det bara V som klarar sig undan skuld.
Ge mig gärna en länk till protokollet.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster

Nu har Alliansen sagt att man står fast vid beslutet om att yrka på misstroendeförklaring mot Peter Hultqvist, men vill lägga fram yrkandet på ett ordinarie sammanträde i hös istället för på ett extra sammanträde. Det är också i framtiden, men det är yrkandet och inte beslutet om att lägga fram misstroendeförklaring som ligger i framtiden (och nu längre fram i framtiden). Visst är det möjligt att Alliansen ändrar sitt beslut inför det aktuella ordinarie sammanträdet i höst, men det hade de kunnat göra inför det extra sammanträdet också.

Idiot!

Det är ju det jag säger, man har gett sig själva tid att ändra sig. Ingenting är bestämt ännu.
Citera
2017-07-27, 16:59
Medlem
S.Kandals avatar
Typiskt svenskt beteende detta att i varje läge bortse från sakfråga och skydda enskilda individer. Majoriteten av befolkningen i detta rike lever i en skyddad verkstad och nu är Peter Hultqvist ett offer. Han lär få sympatier i alla läger och i de kretsar som försvarar ensamkommande barn i 25 årsåldern att få stanna i landet, där blir han kung.

I mitt tycke är det glädjande att alliansen äntligen visar lite opposition!!
Citera
2017-07-27, 16:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

Efter ett långt möte meddelade de fyra partierna att misstroendeförklaringen står fast – men att omröstningen inte kommer att äga rum förrän riksdagen samlas i september.
– Då väcker vi misstroendeförklaring mot Peter Hultqvist, såvida inget nytt skulle ha framkommit som skulle ge skäl till en förändrad bedömning, säger Jan Björklund (L).

Förstår du svenska eller är du nyanländ?

Skärp dig nu, trådens kverulant.

Ja då ja. Men det är då det. Nu har inget beslut tagits.
Citera
2017-07-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Visst kan han det, det var en intern känga åt intrigören och taskspelaren Damberg.
Damberg är inte populär inom alla delar av partiet.

Och du tycker man kan hålla på så i en regering?
Citera
Medlem
Alliansen gör bort sig som fortsätter kräva Hultqvists avgång - de kommer backa.

Hultqvist är populär i Försvarskretsar och genom att försöka avsätta honom sågar de av egen gren.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Finns det någon i tråden som är så dum att han tror att flera ministrar känt till saken, men ingen skulle ha nämnt något för statsministern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in