2017-07-27, 16:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Eftersom nästan samtliga här är överens om att K.G.M är pilotmannen, så är det nog så. Jag har nämligen den "dåliga" egenskapen att jag utgår från att folk är sanningsenliga. T.om Prinzezzan, som jag HAFT stort förtroende för tidigare "styr" åt samma håll. Jag har nog råkat ut för en "luring". Så jag ger mej i denna tråd och hoppas sanningen kommer fram. Bättre att "sparka sej trött" än att skriva här.
Citera
2017-07-27, 16:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Hmm, jag hade fått den bestämda uppfattningen att vi numera antog att det var pilotSOLglasögon som avsågs när det gäller Pilotmannen. Kanske mest med tanke på de pilotSOLglasögon som fanns på bild i anknytning till radioserien.

Intressant att du tar upp det, men har det framkommit att personen hade just "pilotsolglasögon"? Är det bekräftat? Sedan kan man kanske anta att en person som tidigare hade glasögon gick över till kontaktlinser och i så fall hade "pilotsolglasögon"?!
Citera
2017-07-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Som inte helt ovanligt blev det en missuppfattning! Jag ställde frågan till "pilot" (vem det nu är) som läser tråden enligt egen utsago (inte att du charliebrown skulle vara pilot).

Angående pilots systrar morsa flickvänner etc så skall man ta det med en nypa salt det dom säger om de försvarar honom, de kan ha intagit en psykologisk försvarsattityd, svårt att förklara. (Sorry, kan inte förklara på ett snabbt och enkelt sätt men så är det.)

Haha, fattar nu
Citera
2017-07-27, 16:40
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är jag som har skrivit om S.E. som "Hanna" samt om hennes man och son. Nu är detta inte hemligstämplat material, utan halva Mariestad vet vem hon är. Jag har för mig att hennes son dog blodig i en trappuppgång i Mariestad (knivskuren, tror jag). Stod att läsa i Mariestads-Tidningen för många år sedan. Tror att "rattugglan" har bättre koll på just den saken än vad jag har.

Är de möjligen Pede* Forsel* som är Hanna med hundens son? Det borde kanske inte anses som en helt otrolig kandidat till våldsbrott i så fall....och mammans bostad sen..o bilen på cykelvägen nedanför. Om sant vill säga.
Senast redigerad av Xeitum 2017-07-27 kl. 17:38.
Citera
2017-07-27, 16:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är de möjligen Pede* Fosel* som är Hanna med hundens son? Det borde kanske inte anses som en helt otrolig kandidat till våldsbrott i så fall....och mammans bostad sen..o bilen på cykelvägen nedanför. Om sant vill säga.

Vet faktiskt inte vad just sonen hette. Men han är ju död sedan länge och kan definitivt inte vara "pilotmannen". Men inget säger ju än att det var "pilotmannen" som tog Helena av daga, så visst finns det en möjlighet.

Alltså, jag har tänkt i de banorna ibland (om "Hanna" och sonen och bilen på cykelvägen och allt det där), men har alltid känt det som ett långskott av rang. Man tycker ju att polisen måste ha koll på det?!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-27 kl. 16:47.
Citera
2017-07-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Varför berätta självmant för journalister att han var sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande? Tycker du inte det är märkligt?

En tänkbar anledning är att PW hade fått den uppgiften av polisen tidigare vilket pilot visste om. Med de förutsättningarna fanns det ingen anledning att ljuga
Citera
2017-07-27, 16:56
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Intressant att du tar upp det, men har det framkommit att personen hade just "pilotsolglasögon"? Är det bekräftat? Sedan kan man kanske anta att en person som tidigare hade glasögon gick över till kontaktlinser och i så fall hade "pilotsolglasögon"?!

Mina tankar om bekräftelser:

Solglasögon/glasögon - ej bekräftat.

Påstående kring Brovittnets utpekande av KGM - ej bekräftat. Vore bra om detta inte blir till en trådsanning.

Utpekande av KGM - troligt, men fortfarande inte bekräftat annat än av postares påstående.
Citera
2017-07-27, 17:00
Medlem
Citat:

Tror mer på vanliga pilot. Varför göra en poäng av solglasögon som de flesta hade.
Citera
2017-07-27, 17:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Tror mer på vanliga pilot. Varför göra en poäng av solglasögon som de flesta hade.

Någon som står på god fot med PW kan kanske ställa frågan till henne.
Citera
2017-07-27, 17:08
Medlem
BlurryFace69s avatar
Dag efter dag går, och ändå känns det väl inte 100% att KGM är pilot??
Eller har någonting bekräftat det är han som polis har sina misstankar om?

En massa onödigt tjafs och påhopp på olika skribenter och om ringar, skor och händelseförloppet;(

Finns verkligen inte NÅGON som har sett att han klängde på HA på Statt???
Som vet att han kanske var intresserad
och att han var borta från arbetet när HA försvann?

Att han satt inne på förhör nu och var borta från jobbet??

De jag vet som känner honom lite ytligt säger han är en väldigt trevligt person,
men det är inget man kan gå efter...

Jag önskar verkligen det gick att få klarhet i om just Klasse är pilot och han kan ha nått med HA"S försvinnande att göra .
NÅGRA måste veta något om detta hur han varit..

Tycker det är det viktigaste just nu!!!

Det vore hemskt att hålla på med dessa skriverier OM han är oskyldig!!!

Har fått info han jobbar på Bravida,
kan vara inom styr o el, om det stämmer så borde någon känna nån som vet?
Men det är andra hands info..

Jag hoppas info om detta kommer fram, det är väl ändå viktigast att få veta om han är Pilot..
eller inte?????

Åt helvete med ringar o skor osv just nu!

/BlurryFace69
Citera
2017-07-27, 17:10
Medlem
Om man tänker tillbaka så är det förvånande att PR blev så hårt ansatt efter EA.
Med tanke på så många befintliga vittnen ang pilots beteende från statt.
PR befann sej inte ens i Mariestad vid tillfälle. Anonyma tips måste bekräftas att de kan stämma innan något polisiärt agerande och ändå...var han misstänkt så länge.
Varför har pilots agerande enl vittnen förts fram först nu? (bortsett från brovittnets uppg. som kom bort). Brovittnet kunde beskriva Helenas mönstrade byxor, om hon vid tiden kände till KGM kunde hon kanske bekräfta att det var han? Var KGM klädd i hel vitt och shorts på statt? Hur menar Jenve'n när han påstår att brovittnets uppgifter är osäkra när hon kunde beskriva Helenas byxor och att mannen bar pilotglasögon? Vilken hårfärg uppgav hon på bromannen? ( missat det )

Får väl börja ifrågasätta tillväga gång sättet på upphittade skor om inte annat :rolleyes
Citera
2017-07-27, 17:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Eftersom nästan samtliga här är överens om att K.G.M är pilotmannen, så är det nog så. Jag har nämligen den "dåliga" egenskapen att jag utgår från att folk är sanningsenliga. T.om Prinzezzan, som jag HAFT stort förtroende för tidigare "styr" åt samma håll. Jag har nog råkat ut för en "luring". Så jag ger mej i denna tråd och hoppas sanningen kommer fram. Bättre att "sparka sej trött" än att skriva här.

Åt vilket håll menar du att jag "styr"? Det senaste jag postade var utdrag ur artiklar om när Helena lämnade Stadt.

Menar du att jag hävdar att mannen med pilotglasögonen är KM, eftersom "nästan samtliga här är överens om att K.G.M är pilotmannen"? Det tror jag inte att jag har skrivit. Jag vill vänta med att yttra mig om vad jag tror i det fallet, innan det är bekräftat.

Förklara gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in