2017-07-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Finns massor att läsa om detta. Annat fokus nu😉

Vad heter han?
Citera
2017-07-27, 14:28
Medlem
Citat:
Minns man att man ringt efter stadt och även hjälpt HA att ringa så bör man minnas resten sv natten. Så tänker jag.
Man kan ju få minnesluckor och ha vissa svaga minnen av annat. Har även hänt mig på fyllan.
Citera
2017-07-27, 14:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Läs Brott och Straff av Dostojevsky. Kan ge vissa insikter. (där för övrigt mördaren mådde jäkligt dåligt och blev sjuk efter brottet)
Han försöker hålla sig så nära sanningen det går utan att avslöja något. Om han blir påkommen att uppenbarligen ljuga om något så tabbar han sig.
Kan vara så att han enbart försöker säga att han kanske är misstänkt av bland annat anledningen att han råkade vara sjukskriven veckan efter (sen är frågan om han var det eller inte eller försöker rikta uppmärksamheten mot någon annan som var sjukskriven den veckan).

Klockrent, det är exakt hur jag uppfattar honom, det är en väl avvägd balansgång hela tiden. Han är dessutom mycket väl medveten om att det i dagsläget är mycket svårt att komma åt honom, vilket är något som han kan dra nytta och använda sig av, inte minst när han ger sig in i diskussioner.
Citera
2017-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Man kan ju få minnesluckor och ha vissa svaga minnen av annat. Har även hänt mig på fyllan.

Jo men den typen av luckor... Jaja förträngning visst.
Citera
2017-07-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
För att polisen tog in KGM på förhör och han satt frihetsberövad över natt och delgavs misstanke om mord på Helena.
Det är väl därför antar jag
Han har ju sagt olika saker till polisen vid olika tillfällen till exempel så hade han sagt att han inte kommer ihåg någonting av den natten och ett vittne ( brovittnet ) har sett honom med Helena på bron. Han har sagt till polisen att de skildes åt utanför statt efter att han hade hjälpt henne att ringa hem till systern.
Han har sagt att han har en förnimmelse om att han har ringt från en telefonkiosk på torget till sin dåvarande flickvän.
Har jag glömt något?

Lägg ner tjafset, förklara det jag inte hängt med på eller missförstått.
Är det bekräftat att det var KGM brovittnet såg?
Citera
2017-07-27, 14:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Minns man att man ringt efter stadt och även hjälpt HA att ringa så bör man minnas resten sv natten. Så tänker jag.

Dessa "lämpliga" minnesluckor är rent trams, även om det förekommer psykologiska förklaringar. Men sedan är det också det där med att han har ändrat sina utsagor. Det finns en anledning till att han gör det!

Jag tycker i så fall att det är dags för polisen att ta in "pilotmannen" igen för förhör med en psykolog närvarande. Och kanske att några hypnosförhör vore på sin plats? PR nekade inte hypnosförhör eftersom han visste att han rent mjöl i påsen (får vi väl tro). Säg att "pilotmannen" skulle neka en psykolog under ett förhör eller två samt också neka hypnosförhör ... Ja, då skulle det definitivt se ut som att han har något att dölja. Kan detta vara en väg framåt, polisen?
Citera
2017-07-27, 14:54
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Är man en av de sista, om inte rent av den sista, som (officiellt) ser o pratar en person som dagen efter försvinner och tros ha mördats samt efterföljande rabalder o uppståndelse, då borde det vara väldigt svårt att glömma bort.

Det för lite tankarna till Palmemordet och Chrille P's svammel om somnanbult beteende, att begå en handling utan att vara medveten om den. En väldigt bekväm lösning, "-kan ha varit jag men jag minns i så fall inget". Man kan ju då inte heller begära att de ska kunna erkänna vare sig det ena lr det andra som rör brottet. Spekulerar "-hade jag kommit ihåg hade jag erkänt tidigare" alt. "-berättat var kroppen fanns tidigare".
Citera
2017-07-27, 14:57
Medlem
Citat:
Jo men den typen av luckor... Jaja förträngning visst.
Totala blackouter med "förnimmelser" som han säger kan man visst få, har som sagt fått det själv flera gånger vid förtäring av sprit i min ungdom. Från känslan av nykter till totalt svart med små glimtar av minnen däremellan och detta utan att vara medvetslös. Kompisar som sagt, -var du så full?, när man berättat att man inte minns.
Citera
2017-07-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är man en av de sista, om inte rent av den sista, som (officiellt) ser o pratar en person som dagen efter försvinner och tros ha mördats samt efterföljande rabalder o uppståndelse, då borde det vara väldigt svårt att glömma bort.

Det för lite tankarna till Palmemordet och Chrille P's svammel om somnanbult beteende, att begå en handling utan att vara medveten om den. En väldigt bekväm lösning, "-kan ha varit jag men jag minns i så fall inget". Man kan ju då inte heller begära att de ska kunna erkänna vare sig det ena lr det andra som rör brottet. Spekulerar "-hade jag kommit ihåg hade jag erkänt tidigare" alt. "-berättat var kroppen fanns tidigare".
Det är ganska vanligt att brottslingar "inte minns", ett erkännande brukar komma successivt. Förmodligen så sitter det väldigt långt inne att krypa till korset.
Citera
2017-07-27, 15:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Totala blackouter med "förnimmelser" som han säger kan man visst få, har som sagt fått det själv flera gånger vid förtäring av sprit i min ungdom. Från känslan av nykter till totalt svart med små glimtar av minnen däremellan och detta utan att vara medvetslös. Kompisar som sagt, -var du så full?, när man berättat att man inte minns.

Mina fetningar: Men då bygger det ju på att "pilotmannen" var ganska "packad". Om han inte hade druckit eller druckit bara "lagom" kan ovanstående förklaring inte vara aktuell.

Men återigen: "Pilotmannen" minns att han ska ändra sina utsagor, och det gör han av en alldeles speciell anledning.

Nej, detta håller inte. En uppmaning till polisen: Ta i med hårdhandskarna. Jag hoppas verkligen att ingripandet nu i maj/juni inte var bara för att Radio Skaraborg skulle sända en programserie? Nu har ni chansen. Ta in karln upprepade gånger. Ta hjälp av en psykolog under förhören. Kanske att ni också ska genomföra hypnosförhör? Han kommer att krokna!
Citera
2017-07-27, 15:08
Medlem
Ok allihop, bekräftat från säker källa att pilot ÄR KGM, jag kan under inga omständigheter gå in på hur jag vet.
Citera
2017-07-27, 15:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ok allihop, bekräftat från säker källa att pilot ÄR KGM, jag kan under inga omständigheter gå in på hur jag vet.

Det är lugnt, jag vet flera som påstår sig ha fått fram samma uppgift genom ett "visst agerande".
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-27 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in