2017-07-27, 13:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vet inte hur gammal du är? Men nu för tiden finns nåt som heter internet där man nästan kan hitta allt , som sagt tar en minut på Google Maps skriv en adress till en annan, du får upp sträcka gångtid cykeltid biltid osv ,

Ok kanon, tack för tips ang. google maps när det gäller exakta avstånd, gång och cykeltider m.m. jag har ägnat tid åt annat, betydligt mer intressanta saker i tillvaron än google maps-funktioner helt enkelt, vi människor fördjupar ju oss i olika saker här i livet som tur är.

Citat:
Du skrev att sträckan tog Max ett par minuter ??? ser jag nån skriva nåt jag inte tror stämmer letar jag reda på Info i trådar söker o tv-reportage radioprogram överallt .

Nej jag skrev inte "MAX ett par minuter", nu är det du som skriver något som inte stämmer. Ta och håll dig till sanningen i stället, du som så ädelt påstår dig strida för den. Vem här i tråden söker inte information i trådar, kollar inte tv-reportage och granskar inte radioprogram som gäller fallet? Tror du att du är unik på något sätt?

Citat:
Sen har jag levt och arbetat i Mariestad i mer än 50 år så jag kan hela staden , börjar undra varför du är så orolig själv ? Rotar jag i nåt som stör dig pudelfrillan , nåt som du vill att folk ska glömma kanske .

Låter trevligt, ja du är väl 51?. Vet inte vad du fiskar efter, du får rota i vad du vill. Nej då jag vill inte att folk ska glömma något tvärtom, jag vill snarare lyfta fram saker som har varit gömda och glömda, i det här fallet KGM.

Citat:
Men jag kommer fortsatta söka på mitt sätt till Gm är fast.
Gör så du.

Citat:
Jag själv känner istort sett alla tidigare misstänkta och uthängda på nåt sätt , utom den sista , han har jag fått leta kopplingar till , lika gamla men ändå får jag inte upp bilden av honom . Nu har jag ju sett bilder men inget ploppar upp . Och pratat med folk i hans närhet , som verkligen är är förvånade .

Ja och det kanske finns en anledning till att KGM har lyckats flyga under radarn i 25 år?

Citat:
Ps, ska man börja misstänka folk här inne som försöker vara noggranna i sina uttalanden , som gräver efter rätta svar då kan man lika gärna lägga ner hela tråden , för det är väl tråden går ut på ? Komma framåt, spekulera pussla ihop ett tänkbart scenario ?och för mig är det fullständigt normalt att det jag säger är sant och att jag kollat upp innan jag säger nåt konstigt i din värld kanske ..

Försök inte göra dig själv så märkvärdig hela tiden, det blir bara patetiskt. Det är väl fler än DU här i tråden som gräver efter rätta svar, som vill komma framåt, spekulera, pussla ihop tänkbart scenario? Och JA det är även för mig fullständigt normalt att det jag säger är sant och att jag har kollat upp det innan jag säger något. Vem tror du att du är egentligen? det var länge sedan jag stötte på någon med en sådan självgod, grandios och uppblåst självbild. Ta och kom ner till oss andra vanliga dödliga på jorden en stund, det blir trevligare så.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-27 kl. 14:31.
Citera
2017-07-27, 13:42
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
För att polisen tog in KGM på förhör och han satt frihetsberövad över natt och delgavs misstanke om mord på Helena.
Det är väl därför antar jag
Han har ju sagt olika saker till polisen vid olika tillfällen till exempel så hade han sagt att han inte kommer ihåg någonting av den natten och ett vittne ( brovittnet ) har sett honom med Helena på bron. Han har sagt till polisen att de skildes åt utanför statt efter att han hade hjälpt henne att ringa hem till systern.
Han har sagt att han har en förnimmelse om att han har ringt från en telefonkiosk på torget till sin dåvarande flickvän.
Har jag glömt något?

Ok, då har jag helt missat att det nu är bekräftat att KGM är "pilotmannen". Det var slarvigt av mig att helt missa källorna till detta faktum.

Du skulle inte vilja hjälpa en vilsen själ med källhänvisningen?
Citera
2017-07-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
För att polisen tog in KGM på förhör och han satt frihetsberövad över natt och delgavs misstanke om mord på Helena.
Det är väl därför antar jag
Han har ju sagt olika saker till polisen vid olika tillfällen till exempel så hade han sagt att han inte kommer ihåg någonting av den natten och ett vittne ( brovittnet ) har sett honom med Helena på bron. Han har sagt till polisen att de skildes åt utanför statt efter att han hade hjälpt henne att ringa hem till systern.
Han har sagt att han har en förnimmelse om att han har ringt från en telefonkiosk på torget till sin dåvarande flickvän.
Har jag glömt något?

Intressant, så det är bekräftat att det var KGM brovittnet såg?
Citera
2017-07-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag försöker bara förstå honom... Hur han tänker... Minns han inte och är orolig att han faktiskt gjort det. Eller kan det varit så enkelt att han var skitnervös under samtalet och därför inte tänkte sig för.
Läs Brott och Straff av Dostojevsky. Kan ge vissa insikter. (där för övrigt mördaren mådde jäkligt dåligt och blev sjuk efter brottet)
Han försöker hålla sig så nära sanningen det går utan att avslöja något. Om han blir påkommen att uppenbarligen ljuga om något så tabbar han sig.
Kan vara så att han enbart försöker säga att han kanske är misstänkt av bland annat anledningen att han råkade vara sjukskriven veckan efter (sen är frågan om han var det eller inte eller försöker rikta uppmärksamheten mot någon annan som var sjukskriven den veckan).
Citera
2017-07-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Läs Brott och Straff av Dostojevsky. Kan ge vissa insikter. (där för övrigt mördaren mådde jäkligt dåligt och blev sjuk efter brottet)
Han försöker hålla sig så nära sanningen det går utan att avslöja något. Om han blir påkommen att uppenbarligen ljuga om något så tabbar han sig.
Kan vara så att han enbart försöker säga att han kanske är misstänkt av bland annat anledningen att han råkade vara sjukskriven veckan efter (sen är frågan om han var det eller inte eller försöker rikta uppmärksamheten mot någon annan som var sjukskriven den veckan).
Tror som du, dessutom vet väl polisen att han var sjukskriven så då kanske han försöker låta som att det är en anledning till att polisen misstänker honom.
Citera
2017-07-27, 13:54
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Vill verka behjälplig och berättar det som går att kolla upp ändå.
Han säger iof att det var skönt att prata om att han är misstänkt så kanske han är nära att erkänna det han vet.
Senast redigerad av divadnil 2017-07-27 kl. 14:02.
Citera
2017-07-27, 14:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tycker inte det är Rätt att lägga ut deras grannar el bekantas namn el deras kompisars namn här och nu . Om det nu är han som polisen misstänker på nått sätt , så har dom säkert koll på allt det där ! Det är ju viktigast att dom sköter sitt arbete .

Jag kan bara konstatera att du verkar oroa dig väldigt mycket för KGM och hans familj och du oroar dig även för att hans grannar, bekanta och kompisars namn ska läggas ut här, orsaken till detta är oklart, men om jag ska våga mig på en gissning utifrån dom andra inläggen som du har skrivit så har du väl begåvats med mer empati än oss andra här i tråden.
Citera
2017-07-27, 14:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag respekterar alla som respekterar mig , och tar inga påhopp från någon, som inlägget från pudelfrillan jag vaknade till , vill som alla andra föra detta framåt . Är väldigt tålmodig och diskuterat det med min omgivning i 25 år utan att vara delaktig här inne tidigare , började följa tråden och blev nästa skotträdd av hur vissa skriver sina inlägg , utan att egentligen ha nån koll , på varken personer i mstad el hur omgivningarna såg ut på den tiden , då tänkte jag att jag måste gå med och bidra med vad jag vet och kan . Och Lunbes fråga såg jag inga problem med , jag vet lite PM det han efterfrågade och känner att "Jag inte vill lägga ut dessa namn va bara det 👍

Det var inget "påhopp", hur tolkar du saker egentligen? du verkar oerhört lättkränkt och det är ingen bra egenskap.
Jag undrade bara hur du kunde veta det exakta avståndet mellan Lockerudsvägen 55 och Helena's föräldrar's bostad, var det ett påhopp? Vidare tyckte jag att det var lite märkligt, hur du höll på och ältade om Ekudden in i minsta detalj halva gårdagen, så frågan hur det kommer sig att du är en "expert" på just Ekudden var befogad. Tål du inte att få frågor så ska du lämna den här tråden.

Att bli beskylld för att ägna sig åt "påhopp" är en vidrig anklagelse, skärp till dig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-27 kl. 14:20.
Citera
2017-07-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag försöker bara förstå honom... Hur han tänker... Minns han inte och är orolig att han faktiskt gjort det. Eller kan det varit så enkelt att han var skitnervös under samtalet och därför inte tänkte sig för.

Minns man att man ringt efter stadt och även hjälpt HA att ringa så bör man minnas resten sv natten. Så tänker jag.
Citera
2017-07-27, 14:20
Medlem
Citat:
Läs/sök tråden så får du reda på det. UAs f.d pojkvän.

Var det inte han som hade brutit ihop inför vänner och sagt var hon ligger gömd?
Citera
2017-07-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Var det inte han som hade brutit ihop inför vänner och sagt var hon ligger gömd?

Finns massor att läsa om detta. Annat fokus nu😉
Citera
2017-07-27, 14:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Minns man att man ringt efter stadt och även hjälpt HA att ringa så bör man minnas resten sv natten. Så tänker jag.

Dock får man ha i åtanke att vissa människor som begår hemska brott kan förtränga vissa delar av själva händelsen, det är en form av skyddsmekanism som sker på ett omedvetet plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in