2017-07-27, 12:52
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Något som stör mig, varför skulle KGM gå med på att prata med radio skaraborg och tom berätta att han var sjukskriven veckan efter försvinnandet? Vill han ha ett avslut? Kan det vara så att han verkligen inte minns? Om han inte minns så kan han knappast ha gömt undan henne. Vet han vad som hänt men är inte den skyldige? Det är något som inte känns rätt...

Det är absolut en sak som känns lite bekymmersam även för mig. Har i nuläget ingen åsikt om personen som nu pekas ut, mer än att vi kan fastslå att INGEN här i tråden än så länge sitter på facit.

Det nämndes för några inlägg sen en, i mitt tycke, intressant vinkel som verkar försvunnit i bruset.

Vad säger att GM inte var en av gästerna på Stadt?

Just nu handlar det väl helt om att den person som "hängt" på HA också med visshet är GM. Med vilken säkerhet kan det slås fast?
Citera
2017-07-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Välkommen till denna tråd, jag ser att du har gjort nästan 60 inlägg på fyra dagar det är bra vi behöver entusiastiska människor i denna tråd men snälla försök att respektera folk som har lagt ner massor av timmar på att försöka hjälpa till att finna Helenas mördare.

.. när det gäller Lubbes fråga så vet jag att han inte menade att du skulle lägga ut några namn
Jag respekterar alla som respekterar mig , och tar inga påhopp från någon, som inlägget från pudelfrillan jag vaknade till , vill som alla andra föra detta framåt . Är väldigt tålmodig och diskuterat det med min omgivning i 25 år utan att vara delaktig här inne tidigare , började följa tråden och blev nästa skotträdd av hur vissa skriver sina inlägg , utan att egentligen ha nån koll , på varken personer i mstad el hur omgivningarna såg ut på den tiden , då tänkte jag att jag måste gå med och bidra med vad jag vet och kan . Och Lunbes fråga såg jag inga problem med , jag vet lite PM det han efterfrågade och känner att "Jag inte vill lägga ut dessa namn va bara det 👍
Citera
2017-07-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag respekterar alla som respekterar mig , och tar inga påhopp från någon, som inlägget från pudelfrillan jag vaknade till , vill som alla andra föra detta framåt . Är väldigt tålmodig och diskuterat det med min omgivning i 25 år utan att vara delaktig här inne tidigare , började följa tråden och blev nästa skotträdd av hur vissa skriver sina inlägg , utan att egentligen ha nån koll , på varken personer i mstad el hur omgivningarna såg ut på den tiden , då tänkte jag att jag måste gå med och bidra med vad jag vet och kan . Och Lunbes fråga såg jag inga problem med , jag vet lite PM det han efterfrågade och känner att "Jag inte vill lägga ut dessa namn va bara det 👍

Ok men folk i hans närhet kan inte ses som gamla klasskompisar tycker jag. Det måste vara närmare än så, det har du inte avslöjat något om.
Citera
2017-07-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nej precis. Jag är bara ute efter att veta generellt vilka du pratar med. Det är inte konstigt att man undrar lite. Du säger att du arbetat i mstad i över 50 år, du känner i princip alla misstänkta här inne förutom just KGM. Ändå har du bra kontakt med folk i hans närhet?? Jag ville bara ha en liten förklaring till det, INTE att du ska avslöja namn. (PS. SVAR på fighter83).
Ser det inte som nåt konstigt , hade han inte lyfts fram här så hade jag aldrig fått veta vem han är , när jag läste om honom i tråden och pratade med några vänner , så kände de honom o familjen inget mer med det . Jag kanske skulle känna igen honom om jag träffade honom och fick prata lite , men som person el på bild kan jag inte få nån bild av honom från den tiden , Ps vi gick inte i samma skolor el nåt kan va det . Och jag har nämt att jag känner dom "flesta "uthängda här inne på nåt sätt , betyder inte att jag är vän med alla , men flera , och har tom kanske varit ovänn m nån av dom förr . PR känner jag inte däremot
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-27 kl. 13:05. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, vad bra då har vi rett ut den saken och kan släppa det. Jag kan villigt erkänna att jag inte är någon expert på google maps.

Nej då, jag är inte orolig för något, är du?
samma svar som du ,Nej ! Då går vi vidare 👍
Citera
2017-07-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ok men folk i hans närhet kan inte ses som gamla klasskompisar tycker jag. Det måste vara närmare än så, det har du inte avslöjat något om.
några var vänner på den tiden , inte så nära idag , och vissa behöver ju inte vara hans vän , nu säger jag inte mer på den frågan .
Citera
2017-07-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Det är absolut en sak som känns lite bekymmersam även för mig. Har i nuläget ingen åsikt om personen som nu pekas ut, mer än att vi kan fastslå att INGEN här i tråden än så länge sitter på facit.

Det nämndes för några inlägg sen en, i mitt tycke, intressant vinkel som verkar försvunnit i bruset.

Vad säger att GM inte var en av gästerna på Stadt?

Just nu handlar det väl helt om att den person som "hängt" på HA också med visshet är GM. Med vilken säkerhet kan det slås fast?

För att polisen tog in KGM på förhör och han satt frihetsberövad över natt och delgavs misstanke om mord på Helena.
Det är väl därför antar jag
Han har ju sagt olika saker till polisen vid olika tillfällen till exempel så hade han sagt att han inte kommer ihåg någonting av den natten och ett vittne ( brovittnet ) har sett honom med Helena på bron. Han har sagt till polisen att de skildes åt utanför statt efter att han hade hjälpt henne att ringa hem till systern.
Han har sagt att han har en förnimmelse om att han har ringt från en telefonkiosk på torget till sin dåvarande flickvän.
Har jag glömt något?
Citera
2017-07-27, 13:25
Medlem
Citat:
För att polisen tog in KGM på förhör och han satt frihetsberövad över natt och delgavs misstanke om mord på Helena.
Det är väl därför antar jag
Han har ju sagt olika saker till polisen vid olika tillfällen till exempel så hade han sagt att han inte kommer ihåg någonting av den natten och ett vittne ( brovittnet ) har sett honom med Helena på bron. Han har sagt till polisen att de skildes åt utanför statt efter att han hade hjälpt henne att ringa hem till systern.
Han har sagt att han har en förnimmelse om att han har ringt från en telefonkiosk på torget till sin dåvarande flickvän.
Har jag glömt något?
Varför berätta självmant för journalister att han var sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande? Tycker du inte det är märkligt?
Citera
2017-07-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Varför berätta självmant för journalister att han var sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande? Tycker du inte det är märkligt?

Väldigt märkligt !! Ja, vad ska man tycka/tro om det!! ?
Citera
2017-07-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ser det inte som nåt konstigt , hade han inte lyfts fram här så hade jag aldrig fått veta vem han är , när jag läste om honom i tråden och pratade med några vänner , så kände de honom o familjen inget mer med det . Jag kanske skulle känna igen honom om jag träffade honom och fick prata lite , men som person el på bild kan jag inte få nån bild av honom från den tiden , Ps vi gick inte i samma skolor el nåt kan va det . Och jag har nämt att jag känner dom "flesta "uthängda här inne på nåt sätt , betyder inte att jag är vän med alla , men flera , och har tom kanske varit ovänn m nån av dom förr . PR känner jag inte däremot

Vem är denna PR?
Citera
2017-07-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Vem är denna PR?

Läs/sök tråden så får du reda på det. UAs f.d pojkvän.
Citera
2017-07-27, 13:39
Medlem
Citat:
Väldigt märkligt !! Ja, vad ska man tycka/tro om det!! ?
Jag försöker bara förstå honom... Hur han tänker... Minns han inte och är orolig att han faktiskt gjort det. Eller kan det varit så enkelt att han var skitnervös under samtalet och därför inte tänkte sig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in