2017-07-27, 13:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men nu handlar det om trovärdighet, och inte skattefusk.
Sen spelar det ingen roll om det står 1 miljard på tur, vi pratar nu om en specifik individ.

Trovärdighet mäts inte på sådant sätt. Trovärdighet är helt värdelöst när det kommer till Amerikaner då folket, mycket av det, röstar för krig i andra länder.
2017-07-27, 13:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trovärdighet mäts inte på sådant sätt. Trovärdighet är helt värdelöst när det kommer till Amerikaner då folket, mycket av det, röstar för krig i andra länder.
Nä, det är inte värdelöst, och inget du kan avgöra för mer än dig själv.
Han har nått och dölja den saken är solklart.
Trumps trovärdighet existerar inte på den, då han sa han skulle dela med sig, vilket var en lögn(vilken i ordningen är det nog ingen som vet längre).
2017-07-27, 13:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Trump vann inte på att vara pk. Han vann på att slå tillbaka mot fake news och konspirationsteorier. Alla hans deklarationer har godkänts och han uttalade själv under valrörelsen att han kämpar så hårt som möjligt för att betala så lite skatt som möjligt så det finns inte så mycket att tillägga på den punkten.

Vart är det PK och sitta still i båten?

Det är en jävla skillnad på politiskt korrekt kontra icke politiskt korrekt och att veta att om man inte är skyldig till något brott så sitter man still och gillar läget kontra att uppföra sig som om de som utför utredningen skall finna grov brottsliga handlingar som sträcker sig åratal bakåt i tiden.
2017-07-27, 13:25
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
FBI framstår som ett skämt.

Fast Wikileaks säger själv att de fick materialet från en Demokrat.

Nej, presidenten framstår som ett skämt.

Källa på Wikileaks källa? Det enda jag hittar under en begränsad sökning är att de inte tänker avslöja källan, men påstår att det inte är den ryska regeringen eller någon kopplad till den ryska regeringen. Varför detta påstående skulle vara trovärdigt vet jag inte, men men.
2017-07-27, 13:31
Medlem
Slottsherres avatar
Underbart att se hur Trump tvingas kasta Jeff Sessions under bussen. Den äcklige gamle rasisten är ju oerhört populär inom Trumps egen väljarbas. Att offra honom kan ju närmast jämföras med ett damoffer i schack.
Men Trump spelar högt just nu (om än inte tredimensionellt) i sina desperata försök att så småningom kunna avskeda Mueller och stoppa utredningens nosande i dom privata skumraskaffärerna.
Svårt att inte känna skadeglädje när man njuter av den underhållande Vita Huset-såpan.
2017-07-27, 13:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Olagligheter i deklarationerna är en sak. En annan är om de kan visa på något som Mueller vill kolla upp lite mera så kan det ju leda fram till sådant som inte har med några deklarationer att göra. Det trodde jag varje tänkande människa förstod.

Kan ju även vara saker i deklarationerna som inte är helt tydliga om man inte vet vad man ska leta efter, om det är så att han har agerat pengatvätt så lär det inte vara i skrikiga färger utan är något som kan upptäckas om man vet att man ska leta efter det och vilken koppling det skulle ha, samma med olagliga mutor osv. (En skicklig ekonom kan dölja olagligheter till en sådan grad att man måste ha en röd tråd till det som inte stämmer)

Vi får helt enkelt vänta och se vart detta bär av men Trump gör motsatsen till vad han borde göra.
2017-07-27, 13:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hillary förlorade valet på att sitta still i båten och gilla läget. Att föreslå det till Trump är absurt.

Det är inte samma sak, sluta larva dig nu, menar du seriöst att Trump ska börja muta lokala gangsters så de kan skjuta ner alla för det är exakt så det låter på dig.

Väx upp och inse att PK inte är samma sak som att inte uppföra sig som om man är skyldig när man är under en utredning.
2017-07-27, 13:38
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Lol. Det var du som började med tillmälen. Det finns inget att granska i hans deklarationer som inte redan har granskats och godkänts. Trump sover förmodligen utmärkt. Du ska inte tro på allt du läser i fake-medier.

Du svarade aldrig på min fråga. Varför tror du han har forskat i möjligheten att som president benåda sig själv?
Det är förmodligen sådant han ligger och funderar på under sina sömnlösa nätter.
Det tyder hur som helst på att han är i panic mode.
2017-07-27, 13:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nog du som bör växa upp med tanke på att du anser att om man har en avvikande åsikt ifrån dig så anser man att "skjuta ner alla" är det rimliga.

Du får nog lära dig tyda när man överdriver för att visa på hur absurd du låter.

Det handlar inte om någon åsikt utan hur man ska agera om man undersöks av polis osv, du säger att Trump inte ska sitta still i båten och låta utredningen få fortsätta utan att han skall göra allt i sin makt för att hindra den.

Jag lyfte bara upp att det du säger är absurt, du säger att Trump skall agera skyldig, aktivt stoppa utredningar osv trots att han skulle vara skyldig.

Denna absurditet lyfte jag upp genom att hänvisa till att du får det att låta som om du vill att han skall gå full Al Capone när han istället skulle kunna få så mycket mer gjort på sin arbetsplats om han bara lugnade ner sig, gillade läget och inväntar att bli frikänd från alla misstankar.

Vart du får in PK i detta är ett mysterium för alla utom just dig.
2017-07-27, 13:50
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Det är fake news-medier som gav Trump 0% chans att vinna valet som påstår att han undersökt den frågan. Det saknar all trovärdighet. Rimligare att du svarar på varför du tror på allt som står i fake news-medier när de gång efter gång visar sig ha fel?

Det bjuder mig emot att citera en så otillförlitlig källa, men det kommer från ett av Trumps egna tweets. Kallar du dom för fake news?
Det var där han påstod att alla jurister var överens om att presidenten hade rätt att benådda sig själv.
Det är förstås inte sant, men det visar ju att han undersökt saken.
2017-07-27, 13:55
Avstängd
konstapels avatar
Inga kommentarer på Trumps senaste beslut om att förbjuda transpersoner i den amerikanska militären?

https://www.nytimes.com/2017/07/26/us/politics/trump-transgender-military.html?

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Ur ett strikt militärt perspektiv kan det vara vettigt. Trots allt är det inte meningen att transpersoner ska kunna signa upp i militären och sedan få de medicinska kostnaderna för det betalda.

Dessutom har Trump under valkampanjen påstått att han "står upp för HBTQ-personers rättigheter" och det här beslutet rimmar väl lite illa med det.
Homo-lobbyn i USA reagerar som förutsätt, de ser förmodligen det här som ett första steg att också förbjuda bögar i militären, som det var förr.
2017-07-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det bjuder mig emot att citera en så otillförlitlig källa, men det kommer från ett av Trumps egna tweets. Kallar du dom för fake news?
Det var där han påstod att alla jurister var överens om att presidenten hade rätt att benådda sig själv.
Det är förstås inte sant, men det visar ju att han undersökt saken.

Nej, att man twittrar något är inte detsamma som att man "undersökt" något. Du är fake news.

Jag skriver nu att jorden är rund. Det innebär ej att jag har undersökt om jorden är rund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in