2017-07-27, 12:00
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Varför tror du han har kollar upp möjligheten att i värsta fall benåda sig själv?
Fake? Eller vem eller var läckte(s) den infon?
Vill han benåda sig själv måste han först anklagas, sedan kan han benåda sig utan att twittra om det flera år i förväg.
2017-07-27, 12:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det beror förstås på vad som har sagts på mötet och DTjr är inte speciellt trovärdig. Det går inte att utesluta att brott inte har begåtts lika lite som det går att garantera att brott har begåtts. Utredning pågår.

Kommer inte hända något. Vill Ryssland påverka USA så gör Ryssland det med klass och precision. Inte sparka in dörren till Trump och sätta sig ned och be han skriva under massa papper.

Tro mig. Jag vet hur spelet går till och det är inget som kan granskas.
2017-07-27, 12:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Du tror att Ryssland försöker påverka redan i dag? Kanske redan i går? Jösses!

Varför man vill undersöka det här är ju för att man ska se hur saker och ting har gått till. När så många har glömt att de träffat ryssar och Trump försöker förhala och förhindra så undersöker man vidare. Måste ju inte begåtts några fel ändå men jag tror att varje tänkande människa förstår att på den här nivån så undersöks saker och ting för att de är rätt viktiga. Rätt viktigt att Ryssland inte styra USA. Det är viktigt för USA. Det är viktigt för rätt många andra länder.

Det är viktigt att USA drar ifrån Mellanöstern. Något som Ryssen vill.

Men Judar ska också låta bli USA. Israel ska inte styra USA's utrikespolitik, vilket dem redan gör.

Utredningen kommer endast hitta kaksmukor och kaffekoppar.
2017-07-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kommer inte hända något. Vill Ryssland påverka USA så gör Ryssland det med klass och precision. Inte sparka in dörren till Trump och sätta sig ned och be han skriva under massa papper.

Vad är det för spel du pratar om? Hur går det till egentligen då?
2017-07-27, 12:07
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Du skriver ofta att du vet hur det går till, så vilken är din bakgrund? Säkerhetspolisen? MUST? Din analys går helt emot den samlade underrättelsekåren i USA, så det vore intressant att få veta vart du har skaffat din expertis.
2017-07-27, 12:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och det är därför det blir patetiskt, och trovärdighet existerar inte på området.
Och säger mig han har nått och dölja.

Frågan är om det går att utreda skattedeklerationer? Jag menar....Det går inte skattefuska i USA om man inte gör det lagligt.

Att gräva i andras skattedeklerationer är ett brott i USA. Rivs den lagen upp så är det många andra som står på tur.
2017-07-27, 12:09
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Du skriver ofta att du vet hur det går till, så vilken är din bakgrund? Säkerhetspolisen? MUST? Din analys går helt emot den samlade underrättelsekåren i USA, så det vore intressant att få veta vart du har skaffat din expertis.
Och vad vet du om den samlade underrättelsekåren i usa? Deras uttalanden håller ju inte ens deras egen president trump med om, men du vet mer eller bättre än presidenten?
2017-07-27, 12:09
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fake? Eller vem eller var läckte(s) den infon?
Vill han benåda sig själv måste han först anklagas, sedan kan han benåda sig utan att twittra om det flera år i förväg.

Den som läckte var som så ofta ingen annan än storläckan Trump själv.
I ett tweet skrev han att "alla jurister är överens om att presidenten har rätt att benåda sig själv".
Det är långt ifrån alla överens om, men det visar ju att Trump har undersökt möjligheten.
2017-07-27, 12:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Inga bevis har presenterats trots att misstankar finns. FBI borde komma fram med bevis i detta fall, eller vara tyst.

Clowner i senaten och rättsväsendet.
2017-07-27, 12:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Frågan är om det går att utreda skattedeklerationer? Jag menar....Det går inte skattefuska i USA om man inte gör det lagligt.

Att gräva i andras skattedeklerationer är ett brott i USA. Rivs den lagen upp så är det många andra som står på tur.
Men nu handlar det om trovärdighet, och inte skattefusk.
Sen spelar det ingen roll om det står 1 miljard på tur, vi pratar nu om en specifik individ.
2017-07-27, 12:13
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Och vad vet du om den samlade underrättelsekåren i usa? Deras uttalanden håller ju inte ens deras egen president trump med om, men du vet mer eller bättre än presidenten?

Jag tror att underrättelsekåren vet mer om underrättelsearbetet än vad Trump gör.
2017-07-27, 12:15
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Inga bevis har presenterats trots att misstankar finns. FBI borde komma fram med bevis i detta fall, eller vara tyst.

Clowner i senaten och rättsväsendet.

Stora delar av FBIs arbete är hemlighetsstämplat och delas inte med allmänheten. Däremot får både presidenten och vissa utskott tillgång till informationen. De är alla - undantaget Trump - överens om att Ryssland har utövat påverkan under valet och gjort intrång i DNC. Bara Trump påstår något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in