2017-07-27, 11:30
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Utredning pågår fortfarande, vilket den inte skulle göra om man inte hade något att gå på. Fram tills dess är det klart att man rapporterar om att högt uppsatta företrädare går med på möten med påstådda representater för den ryska regeringen som rör dess stöd för Trumps presidentkampanj. Speciellt när de inblandade ljuger och ändrar sig hej vilt hela tiden.
De slutna utredningarna vet vi inget om. De öppna förhören ger inget av värde så de fortsätter tills de inte orkar längre.
2017-07-27, 11:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För Trump, likt andra, inte betalar skatt, på ett lagligt sätt?

Kvittar man förluster emot vinst så slipper man betala skatt.

Få inte för dig om att Trump har vapenaffärer med forna Sovjet.
Dock så döljer han detta.
2017-07-27, 11:38
Medlem
Citat:
För Trump, likt andra, inte betalar skatt, på ett lagligt sätt?

Kvittar man förluster emot vinst så slipper man betala skatt.

Få inte för dig om att Trump har vapenaffärer med forna Sovjet.

Vad menar du vapenaffärer?

Annars är det väl ganska klart att Trump har en massa ekonomiska dealar med Ryssland och även Kushner. Ryssar som är rädda för att landets ledning drastiskt förändras vill gärna ha ekonomiska värden utanför Ryssland förflyttar dem ju utomlands. Nu är dessa låsta på vissa sätt och ryssarna vill att USA ska släppa dem fria så de kan få tag på sina pengar.

Har Trump begått något olagligt för det? Har ingen aning.

Men det hela började ju med att undersöka hur Ryssland försöker påverka valen här och sen så har Trump gjort saker för att få det hela att bli än en större utredning varje kvartal typ.

Men den stora frågan är väl om någon i Trump Team har kommit överens med ryssar att fixa vissa saker för att få något i gengäld?
2017-07-27, 11:39
Medlem
zergrushs avatar
Den här jävla särskole-administrationen alltså...
https://twitter.com/danpfeiffer/status/890419656212729856
Citat:
The people trying to blame Reince as a leaker, leaked their strategy to do so. This is Inception but for incompetent fools. https://twitter.com/philiprucker/status/890416549957447681
Citat:
Some in White House are trying to build a case that Priebus is a leaker — “a diagram” charting leaks, per senior official — to show Trump.

Och republikanerna börjar nu bli så desperata att det tydligen är dags att ta till den här slitna gamla snuttefilten igen?
Jag trodde att valet vanns 2016... Men jag måste uppenbarligen ha misstagit mig!
https://twitter.com/daveweigel/status/890320554640764929
Citat:
Rep. Matt Gaetz now defending his investigate-Hillary bill, to ensure “the real criminals are held accountable for their conduct."
2017-07-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Men lilla vännen då! Att få godkända deklarationer gör ju inte att det kan finnas saker i dem som kan visa på saker som Trump skäms för. Om han var stolt skulle han nog visa dem men det sa han ju bara innan valet att det skulle ske. Och det kan även finnas saker som visar på direkta olagligheter. Är det så så kommer ju detta fram.

Nu har Trump startat kaos för militären i stället. Man får hoppas att det inte innebär att någon blir dödad av USA:s militärer och allierade och civila. Att twittra ut något sådant som han gjort borde ju få även dig Feodor lille att förstå att Trump saknar förstånd som gör att han är direkt livsfarlig på lång sikt och kort sikt.

Sen verkar det ju inte heller som han vet att det finns transpersoner som jobbar som militärer. Förstår inte vad problemet med det är? Ska han dra ut läkare som nu befinner sig på plats för att finnas till hands för alla som behöver det? Eller andra som nu är ute? Ska de kallas hem nu i dag eller?

Trump vann inte på att vara PK. Problemet har inget med PK att göra. Så glöm PK. Sluta vara fixerad vid PK. Tänk i stället!

Fake news. Hade det funnits olagligheter i deklarationerna så hade de inte gått igenom. Angående transpersoner så blir det snarare status q än någon drastiskt förändring som fake-medier framställt det som. Militären kommer inte längre bekosta medicinering för könsförvirrade.
2017-07-27, 11:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad menar du vapenaffärer?

Annars är det väl ganska klart att Trump har en massa ekonomiska dealar med Ryssland och även Kushner. Ryssar som är rädda för att landets ledning drastiskt förändras vill gärna ha ekonomiska värden utanför Ryssland förflyttar dem ju utomlands. Nu är dessa låsta på vissa sätt och ryssarna vill att USA ska släppa dem fria så de kan få tag på sina pengar.

Har Trump begått något olagligt för det? Har ingen aning.

Men det hela började ju med att undersöka hur Ryssland försöker påverka valen här och sen så har Trump gjort saker för att få det hela att bli än en större utredning varje kvartal typ.

Men den stora frågan är väl om någon i Trump Team har kommit överens med ryssar att fixa vissa saker för att få något i gengäld?

Jag tror inte Trump har gjort affärer med rysk regering, som media vill påstå.

Jag tror att Trump har haft hotell i Ryssland.

Ryssland har inte påverkat valet något då ingen garanti lagt fram bevis. Däremot tror jag absolut att Ryssland försöker påverka nu redan idag.
2017-07-27, 11:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock så döljer han detta.

Klart han gör. Jag hade också gjort det. Många skattefusk lagligt i USA.
2017-07-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Hade det funnits olagligheter i deklarationerna så hade de inte gått igenom. Angående transpersoner så blir det snarare status q än någon drastiskt förändring som fake-medier framställt det som. Militären kommer inte längre bekosta medicinering för könsförvirrade.

1. Olagligheter i deklarationerna är en sak. En annan är om de kan visa på något som Mueller vill kolla upp lite mera så kan det ju leda fram till sådant som inte har med några deklarationer att göra. Det trodde jag varje tänkande människa förstod.

2. Att twittra ut något på det sättet om militären så att oreda uppstår är naturligtvis helt sinnessjukt. Om han velat besluta detta så har han ju kunnat göra det. Detta är ju inget beslut. Det är trams av någon som framstår som allt mer sinnessjuk varje dag.
Medlem
klybans avatar
Citat:
Klart han gör. Jag hade också gjort det. Många skattefusk lagligt i USA.
Och det är därför det blir patetiskt, och trovärdighet existerar inte på området.
Och säger mig han har nått och dölja.
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Trump vann inte på att vara pk. Han vann på att slå tillbaka mot fake news och konspirationsteorier. Alla hans deklarationer har godkänts och han uttalade själv under valrörelsen att han kämpar så hårt som möjligt för att betala så lite skatt som möjligt så det finns inte så mycket att tillägga på den punkten.

Är du så naiv? Tror du att det enbart gäller hur mycket skatt han betalat?

Hans tax returns ger massor av trådar att nysta i beträffande ekonomiska oegentligheter och eventuella ekonomiska kopplingar till Ryssland som kan vara olagliga, penningtvätt etc.

Trump är ju uppenbarligen panikslagen vid tanken och är nu beredd att tom offra Sessions för att i förlängningen kunna sparka Mueller och stoppa utredningen.
Det roliga är att han är så korkat genomskinlig.
Varför tror du han har kollar upp möjligheten att i värsta fall benåda sig själv?
2017-07-27, 11:54
Medlem
Citat:
Jag tror inte Trump har gjort affärer med rysk regering, som media vill påstå.

Jag tror att Trump har haft hotell i Ryssland.

Ryssland har inte påverkat valet något då ingen garanti lagt fram bevis. Däremot tror jag absolut att Ryssland försöker påverka nu redan idag.

Du tror att Ryssland försöker påverka redan i dag? Kanske redan i går? Jösses!

Varför man vill undersöka det här är ju för att man ska se hur saker och ting har gått till. När så många har glömt att de träffat ryssar och Trump försöker förhala och förhindra så undersöker man vidare. Måste ju inte begåtts några fel ändå men jag tror att varje tänkande människa förstår att på den här nivån så undersöks saker och ting för att de är rätt viktiga. Rätt viktigt att Ryssland inte styra USA. Det är viktigt för USA. Det är viktigt för rätt många andra länder.
2017-07-27, 11:57
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Frågan är om de gör ett brott att delta på mötena?

Ryssar förbjudna i USA?

Det beror förstås på vad som har sagts på mötet och DTjr är inte speciellt trovärdig. Det går inte att utesluta att brott inte har begåtts lika lite som det går att garantera att brott har begåtts. Utredning pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in