2017-07-27, 11:23
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo, han verkar ilsken. Läxade upp någon i publiken som inte var tyst.

Det är väl bra att han visar pondus. Men det passar sig väl inte i feminist-fjoll-Sverige...
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tycker Löfven gör ett starkt intryck. Någon måste ta ansvar och inte sätta Sverige i en politisk kris..

Vem har satt Sverige i krisen om inte Stefan Löfvens regering??
Eller har SD satt Sverige i skiten kanske?
Citera
Medlem
fittslems avatar
Hahaha satan vad stingsen Löfven är nu. Aldrig har Sverige skådat en sån butter statsminister.

Konstant snack om ansvar fast det är hans regering som inte tagit ansvar.
Citera
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Haha 5 borgerliga partier. Räknar in SD där. Löfven är på krigsstigen!
Citera
Medlem
Harald99s avatar
Underbart av K-G Bergström: Med vilken rätt trotsar du en riksdagsmajoritet gällande misstroendet mot Hultqvist.

Svetsarn håller på att spricka av ilska.😀
"Det är jag som är statsminister"...

Det påminner mig om Tywin Lannister ord: den som behöver påpeka att han är kung, han är ingen kung.

Val 2018 kan inte komma fort nog.
Citera
2017-07-27, 11:24
Medlem
midvintermorkers avatar
Man har ansvar för den största säkerhetsläckan i modern tid med konsekvenser som är svåra att överblicka och man tror på fullt ansvar att man ska få behålla makten. Snacka om maktfullkomlighet.

Jag skulle inte bli förvånad om Alliansen fortskrider med sitt misstroendevotum mot Hultqvist OCH mot statsministern själv.
Citera
Medlem
AA-suiteds avatar
Han fick ett chockartat besked igår och har arbetat med hanteringen av detta från grunden ända fram tills idag. Förståeligt att han är "ilsken" och bestämd när han har hanterat frågan hela dagen och folk ställer ifrågasättande frågor. Det ger enligt mig ett starkt intryck även om jag inte är ett fan av Socialdemokraterna.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tidigare har Sverige varit en demokratur. Nu har det blivit diktatur. Vem ändrar benämningen? Vi är så långt ifrån en demokrati man kan komma nu.

Sossarna har gjort detta tydligt. Löfven är diktator nu, så är det till 100% I en demokrati skulle jag aldrig uppmana till mord men nu är vi en diktatur så det är dags att skjuta Löfven innan det går ännu längre.
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo, han verkar ilsken. Läxade upp någon i publiken som inte var tyst.
"DET HÄR ÄR MIN REAGERING"
"DET ÄR VI SOM REGERAR"
"DET ÄR JAG SOM ÄR STATSMINISTER"

Fan, tagga ner nu va'.
Citera
2017-07-27, 11:25
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Frågan är vad som händer om Hultqvist blir utröstad av riksdagen, konsekvenser?

Löfven hoppas att Alliansen och SD förlorar på det genom att framstå som oansvariga genom att avsätta en populär minister som inte har varit huvudansvarig för IT-skandalen.
Citera
Medlem
Oj vad han svamlar nu Löven, får relevanta frågor och blir genast upprörd. Han är inget geni, beter sig plumpt.
Citera
Medlem
SecundusSilents avatar
Vi skulle inte klara oss om kaos-piloterna i oppositionen styrde detta land. Allt skulle rämna, outsourcing av allt.

Återigen visar det sig att ordförande Löfven är den svenska nationens suveräna ledare som ensam håller samman vårt fosterland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in