2017-07-25, 11:15
Medlem
Mosbulles avatar
Är detta på riktigt eller är det ett skämt?
Är det en nyhet? Allvarligt?
Citera
2017-07-25, 13:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gamla Sovjetmadamer är inte att leka med de heller, oftast är det yngre serviceinriktade människor som jobbar. Men är det ett litet hotell så kan det vara den gamla stammen. Då kan det bli rätt fyrkantigt.

Nej men han överreagerar ju så känslomässigt på allting. Som när de ville ändra i hans sommarprogram. Att det är något allvarligt fel på hans psyke är ju uppenbart.
Citera
2017-07-25, 18:18
Medlem
Novus4212s avatar
Snacka om nyhetstorka
Citera
2017-07-26, 01:21
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hotell är rätt billiga i Baltikum, så du kan få ett hyggligt hotell för 500 kr/ natten.
Sen finns det två varianter, antingen lägga in reservation med kort och betalning sker vid ankomst/utcheckningen. Då kan man avboka gratis normalt. Alternativt bokar man lite billigare utan möjlighet till avbokning.
I båda fallen krävs en fungerande kort, gissar att Blom fått bekräftelse att rummet var bokat och klart.
Sen undrar jag varför hotellägarinan spårar, verkar varit ett missförstånd snarare än något annat.

Hotels.com brukar väl ha 3 olika boknings/betalningsalternativ
1. Boka och betala - avbokning kan inte göras
2. Boka och betala - avbokning kan göras
3. Boka och betala vid ankomst
Vid bokningstillfället uppger man ju kreditkortsnummer osv och får en bekräftelse efter gjord bokning.
Vad som sedan har hänt i Edward Bloms fall är ju frågetecken. Hotellrummet han bokade kostade tydligen futtiga 700 kr/dygn. Bokar han hotellrum får han väl se till att ha pengar på sitt kort. Och inte skylla på Hotels.com eller på hotellet för problem han själv orsakat. Dessutom ondgöra sig över hotellet i media. Orättvist för hotellet (som verkar vara ett mindre familjedrivet beroende av turister) som säkert gör sitt bästa i det mesta.
Citera
2017-07-26, 08:52
Moderator
HelgeBuks avatar
Det är rätt kul att läsa om hur fruktansvärt jobbigt han verkar tycka det är att ha små barn. "Har försökt jobba idag men Melchior skriker och stör mig hela tiden bla bla". Sen ska han släpa med sig ungarna på stadssemester?! Karln känns inte skapt för att leva med småbarn.
Citera
2017-07-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Vad som sedan har hänt i Edward Bloms fall är ju frågetecken. Hotellrummet han bokade kostade tydligen futtiga 700 kr/dygn. Bokar han hotellrum får han väl se till att ha pengar på sitt kort.

Allt är tydligen hans kära hustrus fel, enligt henne själv: http://www.edwardblom.se/2017/07/25/vad-som-hande-oss-pa-elizabete-hotel-i-riga
Citat:
”Till sist: det var jag, alltså inte Edward, som bokat resa och hotell och klantade till det med betalkortet.”
Citera
2017-07-26, 11:02
Medlem
Novus4212s avatar
Jag har läst redogörelsen för vad som hände och kan väl säga att både Aftonblaskan och Expressen lider av extrem nyhetstorka över sommaren som är ganska vanligt förekommande varje år.

Att man sen smäller upp det på löpsedlar är för mig helt obegripligt och än mer obegripligt att folk köper skiten.
Citera
2017-07-26, 11:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Hotels.com brukar väl ha 3 olika boknings/betalningsalternativ
1. Boka och betala - avbokning kan inte göras
2. Boka och betala - avbokning kan göras
3. Boka och betala vid ankomst
Vid bokningstillfället uppger man ju kreditkortsnummer osv och får en bekräftelse efter gjord bokning.
Vad som sedan har hänt i Edward Bloms fall är ju frågetecken. Hotellrummet han bokade kostade tydligen futtiga 700 kr/dygn. Bokar han hotellrum får han väl se till att ha pengar på sitt kort. Och inte skylla på Hotels.com eller på hotellet för problem han själv orsakat. Dessutom ondgöra sig över hotellet i media. Orättvist för hotellet (som verkar vara ett mindre familjedrivet beroende av turister) som säkert gör sitt bästa i det mesta.
De skriver själva, dvs Bloms att de gjort bort sig. Dock skall hotellet meddela hotels.com bokningen inte gick igenom.
Då får gästen ett mejla att bokningen inte skett.
Nu fallerade det i det här fallet, sen eskalerade tydligen konflikten pga språkförbistring.
Storm i ett vattenglas.
Citera
2017-07-26, 11:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej men han överreagerar ju så känslomässigt på allting. Som när de ville ändra i hans sommarprogram. Att det är något allvarligt fel på hans psyke är ju uppenbart.
Han är en leberman och en estradör, konstnärssjälar är känsliga.
Citera
2017-07-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är rätt kul att läsa om hur fruktansvärt jobbigt han verkar tycka det är att ha små barn. "Har försökt jobba idag men Melchior skriker och stör mig hela tiden bla bla". Sen ska han släpa med sig ungarna på stadssemester?! Karln känns inte skapt för att leva med småbarn.

Fast det _är_ ju jobbigt att ha småbarn, särskilt om man behöver få något gjort. Känns skönt med en motvikt till alla kändisar som bara pratar om trevligheter. (Sedan kanske just detta var tänkt som ett dolt budskap till någon arg uppdragsgivare eller folk som ringer och tjatar om saker och ting, d v s ”vänligen stör mig inte ni också”..?!)
Citera
2017-07-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag har läst redogörelsen för vad som hände och kan väl säga att både Aftonblaskan och Expressen lider av extrem nyhetstorka över sommaren som är ganska vanligt förekommande varje år.

Att man sen smäller upp det på löpsedlar är för mig helt obegripligt och än mer obegripligt att folk köper skiten.
Ja, obegripligt för alla – säkert även för Edward! :-=
Citera
2017-07-27, 08:43
Moderator
Dr Kings avatar
Att han är en riktigt självgod person framgår om man läser hans FAQ på hans hemsida.

http://www.edwardblom.se/om-edward-blom/vanliga-fragor/

I stort sett samtliga frågor handlar om Edward kan göra det eller det men på samtliga är svaret att NEJ det kan han inte för han har bara tid med välbetalda företagsgig och inget annat.

Det hade ju räckt med en fråga för att svara kort på det istället för ett tiotal långa svar som alla går ut på hur viktig och upptagen Edward är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in