2017-07-25, 21:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gissar att tvillingarna skjutsades dit tidigt på morgonkvisten. JM har dock enligt temsningen rört sig både i huset och på bryggan, åtminstone har hennes telefon gjort det. Med tanke på att JM är en Makt- och Kontrollfreak, tror jag JM var där "in person".

EDIT. Som jag uppfattat det var det endast DB som han fördrog, av de du räknande upp.

Personal från räddninstjänst och polis som kom till platsen på morgonen då Aki hittades död såg ingen bil. Den hade parkerats i vinkeln i hönshuset, vid pilen på bilden nedan, utom synhåll från infart eller huvudbyggnaden.

Jag tror att den parkerades där för att den inte skulle upptäckas. Kanske var den varm, vilket inte stämt med JMs historia om att hon och tvillingarna övernattat där. Hon kan också ha hämtat tvillingarna hos t.ex. JB tidigt på morgonen.

Troligen mördades Aki inte senare än på fredagkvällen vid ca 21:30-tiden. Kanske tidigare och möjligen något senare. Kanske kom JM och tvillingarna ut med Volvon på lördagmorgonen innan hon ringde, först till AB och sedan till SOS-alarm.

Bild som visar var Volvon var parkerad där polis och räddningstjänst inte kunde se den:
https://minfil.org/deP7a4c1b7/170725_air_02b_volvo.png

Senast redigerad av lasternassumma 2017-07-25 kl. 21:59.
Citera
2017-07-25, 22:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ur FASS för vårdpersonal:
"Samtidig administrering av ketamin och andra sedativa (t ex etanol, fenotiaziner, sederande H1-blockerare eller muskelrelaxantia) kan potentiera CNS-depression och/eller öka risken för andningsdepression."

Skulle kvävning av andningsdepression, som övergår i andningsstillestånd, kanske kunna likna en drunkning? Inte vet jag, men det kanske någon annan gör?

Om ingen annan svarat ännu (jag ligger lååångt bak i tråden , måste läsa ikapp), så

joo, vad jag vet så är de allra flesta överdoser av narkotika just andningsdepression och andningsstillestånd.

De kvävs (drunknar) liksom inifrån. Andningen slutar, men hjärtat pumpar på ett tag till......vilket resulterar i vätska i lungorna.
Citera
2017-07-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Kanske, kanske inte.
Tror det har gått fort som fan - både innan, under tiden o efter.
JM (& Co) har nog inte komplicerat det så mkt som vi gör när vi i tråden försöker få ihop pusselbitarna.
De har säkert inte haft överkunskap om diverse medel och pillers spårbarhet - de kan ha haft en del "tur" där.
Och givetvis otur vad gäller kiselalgerna förstås...

Håller med till 100%.
Citera
2017-07-25, 22:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Grejen med Coop-handlingen är att det "fattas" mat, det finns inget inköpt att äta till entrecoten, ingen potatis el liknande. De enda grönsakerna är gurka och krondill, blir ingen vidare sallad av det. Men kanske det man köpte för 81,50 på ICA Asplund, Arboga, på Akis kort?

Okej, men handlades det inte för mycket pengar på Akis kort? Jag har tyckt att det är det som framkommit t.o.m vilka matvaror som handlades, vad är det för kvitto jag har tittat på som åklagaren dessutom gick igenom de första dagarna. Johanna tyckte själv att det var konstigt att de handlades så mycket när de gick igenom det i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hade det varit en fest på bryggan vid Granliden hade grannarna hört det. En redan död Aki har dumpats i Hjälmaren, bredvid bryggan. Det är det enda som hände vid sommarstugan, tror jag.

Jag tror ju också att det att det som hände den kvällen var att göra sig av med Aki, fixa till det lite lagom och ringa SOS på morgonen. Dessutom hämta tvillingarna inför SOS ankomst så allt såg ut som det skulle.
Citera
2017-07-25, 22:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om ingen annan svarat ännu (jag ligger lååångt bak i tråden , måste läsa ikapp), så

joo, vad jag vet så är de allra flesta överdoser av narkotika just andningsdepression och andningsstillestånd.

De kvävs (drunknar) liksom inifrån. Andningen slutar, men hjärtat pumpar på ett tag till......vilket resulterar i vätska i lungorna.
Andningsdepression har inte ett jota med nån vätska i lungorna att göra.
Citera
2017-07-25, 22:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, det inlägget kan man fundera på.
JB sitter hemma, påtänd. Vet allt om vad som hänt med Aki, JJ har ju medverkat. Har lite ångest, är också förbannad på psykmorsan som ställt till allt. Lägger upp omslagsfotot som ett litet hot till JM. Att lögnen om drunkningen så småningom kan avslöjas, av någon som förstår bättre, som genomskådar det hela.
Och att HON också kan bli den som avslöjar(mera pengar, tack!).
"Real Eyes Realize Real Lies".
Lite långsökt gissning kanske, men svårt att förstå att hon ändrade omslagsbilden till något så suspekt, just den dagen. Skulle vara intressant att veta vilket klockslag det var.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-25 kl. 22:17.
Citera
2017-07-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att JB hade fullmakt över JMs pengar visste jag inte. Det kan ju bli intressant...

Javisst kan det bli intressant, eller hur?
Nu kan ju iofs Mördar-Johanna återkalla den fullmakt hon, enligt uppgift här i tråden, har utställt på dottern JB. Fast om Lilla Mamsingen återkallar fullmakten, kanske JB blir lite gramse på morsan och då hotar att berätta vad hon vet.
För vad är det JB vet om mordet på Aki? Att Lilla Mamsingen beställde mordet är nog säkerställt och att äldsta dottern (AB) inte medverkade vid dödandet av Aki är vi väl överens om? Så JB kan tänkas veta att det var hennes pojkvän JJ och/eller brorsan DB som var verkställande agenter. Tänk vilken makt för en ung mamma som JB! Ex: Om inte JJ hjälper till med hushållsarbetet, så kan han räkna med att Farbror Blå får ett anonymt tips..

Vi vet att JB har drogsug. Att genom en fullmakt ha X antal miljoner att handla knark för, kan få vilken drogprinsessa som helst att vilja slänga sig ut i de vita pulvrens lockande virvlar. Att vara mamma till ett litet barn är alltså ingen garanti för att JB kommer att hålla sig på den smala vägen. Tyvärr.

Mina 5 cent ligger på att vi kommer att få höra mer om denna redan beramade fullmakt.
Citera
2017-07-25, 22:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Ändå anmärkningsvärt!

8 augusti 2015....

https://minfil.org/qeO4a0c1b7/IMG_0995.PNG

Dottern JB visar Johanna att hon kan berätta vad hon vet? I den där familjen har nog alla lärt sig samla på hållhakar som plockas fram vid behov.... av pengar t ex....
Citera
2017-07-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Okej, men handlades det inte för mycket pengar på Akis kort? Jag har tyckt att det är det som framkommit t.o.m vilka matvaror som handlades, vad är det för kvitto jag har tittat på som åklagaren dessutom gick igenom de första dagarna. Johanna tyckte själv att det var konstigt att de handlades så mycket när de gick igenom det i FUP.

Jag tror ju också att det att det som hände den kvällen var att göra sig av med Aki, fixa till det lite lagom och ringa SOS på morgonen. Dessutom hämta tvillingarna inför SOS ankomst så allt såg ut som det skulle.

Jo det handlades för ca 1.900:-. Entrecote 300, skaldjur/fisk 400, 2xblöjor 200, 2xkaffe 70, ljuslyktor 160 + ostar, korvar, godis, dricka etc. Drar man bort ovan, 1900-1130=770, inte så mycket i min värld för en weekend. Det som är "för mycket" är entrecoten, 2 förpackningar om totalt 1 kg, vilket är 6 skivor.
Citera
2017-07-25, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Dottern JB visar Johanna att hon kan berätta vad hon vet? I den där familjen har nog alla lärt sig samla på hållhakar som plockas fram vid behov.... av pengar t ex....
Fullständigt övertygad ang fetat med tanke på DB och JBs sms till henne. Nåt är uppenbart olämpligt att ta fram i dagsljus om morsan vad det nu än gäller.
Citera
2017-07-25, 22:26
Medlem
Men att mat, framförallt skalddjur skulle finnas kvar på bryggan från kvällen innan är ju en iscensättning som heter duga! Hade skatorna och övriga fä i Arboga gått på diet?
Citera
2017-07-25, 22:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Då har de ju i så fall begått allvarliga tjänstefel hela bunten.
Om så är fallet så hoppas jag att de är jävligt rädda för att bli utredda.
Mer rädda än de eventuellt var för JM.
Finns inget försvar till att brista i det ansvar de har när det gäller att ALLTID se till barnens bästa.

För vad skulle de vara rädda???

Det finns inget tjänstemannaansvar längre.....

Du kan ju alltid göra en anmälan till IVO.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in