2017-07-17, 16:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men varför skulle RMV inte testa för ketamin, som ju tom finns med på deras lista? För mig är det helt orimligt i varje fall.
Ja, du... Lika förvånad över detta länkande och denna fascination av samma anledning av dig.
Med i analyslistan, absolut ingen nyhet (gäsp)...
Citera
2017-07-17, 17:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Förstår inte riktigt det här med att man inte kan köra i mörker. Undrar verkligen om man får ha körkortet kvar om man inte kan köra i mörker? Antingen har man körkort eller inte. Har man körkort så får man köra alla tider på dygnet. Finns inga körkort där man får köra bara mellan vissa klockslag. Det är olika ljust beroende vart i Sverige man är och under olika årstider. Själv kan jag inte köra i mörker därför har jag billyktorna tända. Men hon kanske menade att hon var tvungen att köra i mörker för att inte grannarna skulle se henne vid Granliden. Försa sig .
Ja, möjligt att hon försa sig, vore ju inte första gången i så fall.
Precis, antingen har man körkort eller inte, finns inga körkort där man bara "får" köra mellan vissa tider precis som du säger. Hon tänkte väl ut ett akut tillstånd av nattblindhet just mordkvällen rutten Granliden t.o.r.

Jag säger, som i reklamen: "hon kanske skulle gått till Specsavers istället"

Mörkerseende
Upplever du problem med mörkerseende? Du är inte ensam. Sanningen är faktiskt att alla ser sämre i mörkret även om vissa upplever problemen som större. Förklaringen är att ögat behöver ljus för att kunna se, som bryts av linsen i ögat. I och med att vi blir äldre blir linsen grumligare och därmed dess förmåga att bryta ljuset sämre. Därför upplever många att mörkerseendet blir sämre med åldern.*
En del människor blir mer närsynta i mörker (mörkernärsynthet) vilket innebär att man ser sämre på avstånd i mörker. Lösningen kan vara att öka minusstyrkan, alternativt minska plusstyrkan, i de glasögon man använder i mörkret, t.ex. vid bilkörning på kvällar och nätter. Mörkernärsynthet kan drabba både de som redan har en synkorrigering och de som har bra synskärpa på dagen.
Bilkörning i mörkret
När du kör bil i mörkret kan du uppleva att du blir tröttare i ögonen. Dels på grund av mörkret och att mötande trafik och lyktor bländar och anstränger ögonen mer. Förutom att konsultera din optiker angående styrkan på glasögonen, bör man säkerställa att man har en bra antireflexbehandling på glasen, vilket gör seendet mer bekvämt.

https://www.specsavers.se/artiklar/morkerseende
Citera
2017-07-17, 17:45
Medlem
Yinool0401s avatar
Johanna kommer bli dömd till vård, hon är ju i ett totalt delirium.
Alla som har hört henne prata märker ju att alla hästar inte finns kvar i hagen.

Någon som sätter emot?
Citera
2017-07-17, 17:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är otäckt att se JM på löpsedlarna i kvällspressen varje dag. Nu har det blivit som en "spännande" sommarföljetong där gammalt tas upp igem, som om något nytt hänt.
Jag skrev faktiskt nyss raskt ihop ett mejl till redaktionen på Expressen och ansvarig utgivare på Aftonbladet, Lena Mellin. Inte för att de kommer att bry sig eller ens svara, men kände att jag ändå ville tala om vad jag anser. Så här skrev jag;

Er skandalösa "följetong" som gör Mördar-Johanna till en kändis

Det gjorde du rätt i! Ett utomordentligt initiativ!
Som du upplever den hysteriska uppmärksamheten kring Johanna Möller och hur man
hanterar henne i viss media upplever nog väldigt många andra det också.

Såg att Melin på aftonbladet behagat svara dig, men det var sannerligen inte mycket att hurra
för det svaret. Ytterst kortfattat och avmätt. Närmast arrogant i tonen var människan.
När du nu för Möllerskans dagbokstankar på tal så kunde hon åtminstone kommenterat
den saken, klargjort vilken inställning man har från tidningens sida inför något sådant hiskeligt.
Är det något man överväger möjligheten av ifall det skulle bli aktuellt? Skulle man kunna
sänka sig så lågt? Eller är det fullständigt otänkbart att man skulle ge plats åt en snart
livstidsdömd kvinnlig psykopat som låtit mörda sin egen pappa och sin exmake och
har mer än så på sitt (obefintliga) samvete på det vis som Johanna gör sig föreställningar om?

Har någon från expressen hört av sig ännu?
Tidningen som nu i en veckas tid minst matat på dagligen med stort uppslagna artiklar
med gammal skåpmat. Första sidan verkar reserverad numera åt Johanna Möller och
hennes kriminella bravader. De riktigt frossar i Arbogakvinnan nr 2 (Tyskan var ju nr 1 och
frossades väl i nästan lika mycket).
Viss nyhetstorka råder visserligen så här i semestertider men nån jäkla måtta borde
det väl ändå vara. JM har man verkligen bemödat sig om göra "kändis" av för här ska
säljas tidningar som aldrig förr verkar det tänkas på särskilt en viss redaktion.
Det sker då onekligen på bekostnad av offer, barn och andra närstående.

Du berör den eventualiteten i ditt mejl att andra svårt personlighetsstörda som JM kan
känna sig manade av all måttlös publicering kring henne och fallet att försöka skaffa
sig samma uppmärksamhet som omger henne och det gör man klokt i att inte bortse
från en sån risk.

Exploatera vidare blir väl vad som följer framåt också. Här viker alla andra hänsyn än
de som tas till profiten.

Vulgär snaskjournalistik kan man nog kalla det om man vill.
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-17 kl. 18:21.
Citera
2017-07-17, 18:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Alla som har hört henne prata märker ju att alla hästar inte finns kvar i hagen.

Någon som sätter emot?
Tror att de flesta "sätter emot".

För att få vård istället för fängelse krävs en djupgående psykisk sjukdom.
Hon ska t.ex ha befunnit sig i ett psykosliknande tillstånd vid brotten.
Typ hört röster, hallucinerat, inte varit medveten om sina handlingar eller resultatet av dessa.

Även om hennes gärningar är vansinniga och hemska och man tycker att hon måste vara en riktig "psykdåre" så ska det till otroligt allvarliga medicinska/psykiatriska skäl för att hon ska slippa fängelsestraff.

Hon har varit högst medveten om allt hon gjort. Hon har planerat allt, styrt andra till att få hjälp med dödandet. Hon verkar vara totalt empatistörd, inga känslor i kroppen förutom att hon tycker synd om sig själv. Sen lider hon av hybris, mytomani samt en rejäl dos av dålig impulskontroll.

Personlighetsstörningar med psykopatiska drag som i antisocial personlighetsstörning och narciccistisk personlighetsstörning stämmer nog ganska väl in på henne.
Utöver detta är det möjligt att hon också har neuropsykiatriska funktionsnedsättningen ADHD.
Mina egna funderingar bara.

Personlighetsstörningar ger inte vård istället för fängelse.
Citera
2017-07-17, 18:06
Medlem
Ur FASS för vårdpersonal:
"Samtidig administrering av ketamin och andra sedativa (t ex etanol, fenotiaziner, sederande H1-blockerare eller muskelrelaxantia) kan potentiera CNS-depression och/eller öka risken för andningsdepression."

Skulle kvävning av andningsdepression, som övergår i andningsstillestånd, kanske kunna likna en drunkning? Inte vet jag, men det kanske någon annan gör?
Citera
2017-07-17, 18:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Förstår inte riktigt det här med att man inte kan köra i mörker. Undrar verkligen om man får ha körkortet kvar om man inte kan köra i mörker? Antingen har man körkort eller inte. Har man körkort så får man köra alla tider på dygnet. Finns inga körkort där man får köra bara mellan vissa klockslag. Det är olika ljust beroende vart i Sverige man är och under olika årstider. Själv kan jag inte köra i mörker därför har jag billyktorna tända. Men hon kanske menade att hon var tvungen att köra i mörker för att inte grannarna skulle se henne vid Granliden. Försa sig .

Håller med dig - kan hon inte köra i mörker, i regn eller om det är snö - kan hon rimligen inte ha körkortet kvar...

Hon kan ju bege sig hemifrån och hamna i köer för att det hänt en olycka. Ska hon inte kunna köra vidare då för att det blivit kväll??? Ställa bilen trafikfarligt och ringa efter bärgning??
Ska vi ha folk som bara kan köra på fyrfiliga vägar, i solljus, i städer utan trafikljus, med färre än 10 medtrafikanter också?? Eller bara max 70 km/timme?

Har JM ett intyg på att hon inte klarar av mörkerkörning ska hennes körkort återkallas direkt!
Ett sådant intyg borde man vara mycket försiktig att vifta med...
Kan hon inte återställa synförmågan med glasögon, utan verkligen fått ett intyg på att hon inte ser tillräckligt för bilkörning när det är mörkt, ska hon absolut inte sitta bakom ratten!
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-17 kl. 18:16.
Citera
2017-07-17, 18:15
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Många psykopater är disponerade för brottslighet -- få, om ens några, är predisponerade. Det ligger förmodligen i psykopatin att gå motvalls och alltså tendera allt längre ut på en gren. Men valet att byta riktning finns för de allra flesta alltid som en möjlighet -- det ligger i sakens natur. Psykopater väljer fel väg i syfte att slå vakt om sin egenart.
Tror detta är nära en sanning. De är stolta över sin egen känslokyla. De ser det som en styrka.
Citera
2017-07-17, 18:18
Medlem
Citat:

Någon som sätter emot?
Delirium får man väl om man druckit för mycket och kan se rosa elefanter men hon har ju sett en älg trots att hon inte kan köra i mörker. Varför hade hon inte billykterna tända iså fall skulle hon se bättre? Men det kanske var så att hon själv var på lyset av bubbel och Cava och halucinerade när hon såg älgen som inte fanns.
Citera
2017-07-17, 18:36
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det gjorde du rätt i! Ett utomordentligt initiativ!
Som du upplever den hysteriska uppmärksamheten kring Johanna Möller och hur man
hanterar henne i viss media upplever nog väldigt många andra det också.

Såg att Melin på aftonbladet behagat svara dig, men det var sannerligen inte mycket att hurra
för det svaret. Ytterst kortfattat och avmätt. Närmast arrogant i tonen var människan.
När du nu för Möllerskans dagbokstankar på tal så kunde hon åtminstone kommenterat
den saken, klargjort vilken inställning man har från tidningens sida inför något sådant hiskeligt.
Är det något man överväger möjligheten av ifall det skulle bli aktuellt? Skulle man kunna
sänka sig så lågt? Eller är det fullständigt otänkbart att man skulle ge plats åt en snart
livstidsdömd kvinnlig psykopat som låtit mörda sin egen pappa och sin exmake och
har mer än så på sitt (obefintliga) samvete på det vis som Johanna gör sig föreställningar om?

Har någon från expressen hört av sig ännu?
Tidningen som nu i en veckas tid minst matat på dagligen med stort uppslagna artiklar
med gammal skåpmat. Första sidan verkar reserverad numera åt Johanna Möller och
hennes kriminella bravader. De riktigt frossar i Arbogakvinnan nr 2 (Tyskan var ju nr 1 och
frossades väl i nästan lika mycket).
Viss nyhetstorka råder visserligen så här i semestertider men nån jäkla måtta borde
det väl ändå vara. JM har man verkligen bemödat sig om göra "kändis" av för här ska
säljas tidningar som aldrig förr verkar det tänkas på särskilt en viss redaktion.
Det sker då onekligen på bekostnad av offer, barn och andra närstående.

Du berör den eventualiteten i ditt mejl att andra svårt personlighetsstörda som JM kan
känna sig manade av all måttlös publicering kring henne och fallet att försöka skaffa
sig samma uppmärksamhet som omger henne och det gör man klokt i att inte bortse
från en sån risk.

Exploatera vidare blir väl vad som följer framåt också. Här viker alla andra hänsyn än
de som tas till profiten.
Tack!
Kände mig tvungen att skriva till kvällspressen om det här.
Är riktigt obehagligt.

Ja, det Mellin i princip säger är ju ganska avslöjande.
Att Aftonbladet i vart fall är hänsynsfullare än Mördar-Johanna, mot de minderåriga barnen.(Wow!?)
Vilka övriga har de "tagit hänsyn" till, kan man undra.
Inte offer, barn och andra närstående i alla fall.
JM har ju en 11-årig son som kanske läser tidningarna, vilken mardröm kan inte detta vara för honom att se sin mamma varje dag i en otäck följetong. Och, på vilket sätt visas de små tvillingarna hänsyn? Förutom all "normal" rapportering av fallet så kommer ju detta otäcka slaskskrivande finnas kvar på nätet även i framtiden.

Nej, ingen kommentar fick jag om hur AB ser på erbjudandet från JM om att "skriva dagbok".
Kanske Mellin suger på karamellen ett tag då hon, likt JM, tänker att "svennen" nog är intresserad även om de flesta jämställer en sådan sak med lyteskomik i kombination med förtal över offer och anhöriga. Men, sådant kanske AB väljer att inte ta hänsyn till.
Snabba cash smäller högre än moral och etik.

Jag har inte fått något svar från Expressen. Skickade samma mejl sen även till den journalist som skrev det sista om JM på båda tidningarna. Återkommer om jag får några svar
Citera
2017-07-17, 18:59
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:

Någon som sätter emot?
Om en vecka ; 170725, ska teamet på Helix ha fullgjort samt skickat beslutet grundat på resultatet av undersökningen, till tingsrätten
Jag undrar om de faxar in det eller scannar resultatet i ett epostbrev och skickar originalet via vanlig post
Sedan ska tingsrätten meddela sitt beslut till allmänheten ytterliggare en vecka senare 170807

Det finns möjligheter till att JM döms till rättspsykiatrisk vård, ja Det har iaf jag tidigare skrivit om här, i förra veckan Kortfattat så grundar jag detta i att JM länge ätit venlafaxin emot depression/ångest vilka är två kriterier/ symptom vid PSYKOS Det senare tillståndet är när någon är " verklighetsfrånvänd " eller " verklighetsfrånvarande " Personligen tycker jag de mycket " tvära kasten " i det JM skriver och pladdrar om i s a m m a ämne, är graverande Ett exempel på detta är hur MR ena dagen är " en fin kille 😇" för att nästa vecka beskrivas enkom som idiot 😈
Citera
2017-07-17, 19:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Om en vecka ; 170725, ska teamet på Helix ha fullgjort samt skickat beslutet grundat på resultatet av undersökningen, till tingsrätten
Jag undrar om de faxar in det eller scannar resultatet i ett epostbrev och skickar originalet via vanlig post
Sedan ska tingsrätten meddela sitt beslut till allmänheten ytterliggare en vecka senare 170807

Det finns möjligheter till att JM döms till rättspsykiatrisk vård, ja Det har iaf jag tidigare skrivit om här, i förra veckan Kortfattat så grundar jag detta i att JM länge ätit venlafaxin emot depression/ångest vilka är två kriterier/ symptom vid PSYKOS Det senare tillståndet är när någon är " verklighetsfrånvänd " eller " verklighetsfrånvarande " Personligen tycker jag de mycket " tvära kasten " i det JM skriver och pladdrar om i s a m m a ämne, är graverande Ett exempel på detta är hur MR ena dagen är " en fin kille 😇" för att nästa vecka beskrivas enkom som idiot 😈

Hon har tankeflykt, kan inte hålla sig till ämnet. Hon har inte förstått i vilken sits hon befinner sig i - hon planerar för framtiden "sen när det här är över". Hon har grandiosa tankar om sig själv och sin förmåga "psykologbok" - megalomani. Hon skriver till Linna, till Aftonbladet, erbjuder dagboksreferat. Hon är gränslös.

Hon har långt mer än krävda > 30 kriterier på psykopat-stryktipset för diagnos. Hon är en fullfjädrad psykopat. Men även en sådan kan faktiskt bli riktigt psykiskt sjuk.
Är Johanna en livsfarlig psykiskt sjuk hämndbenägen fullblodspsykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in