2017-07-18, 12:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Är hon tillräckligt beryktad i E-tuna så kan det vara så att man blundar och hoppas att det går över... och så vill man inte bli inblandad för man vet hur det blir... som LI och smshistorien
Då har de ju i så fall begått allvarliga tjänstefel hela bunten.
Om så är fallet så hoppas jag att de är jävligt rädda för att bli utredda.
Mer rädda än de eventuellt var för JM.
Finns inget försvar till att brista i det ansvar de har när det gäller att ALLTID se till barnens bästa.
Citera
2017-07-18, 13:16
Medlem
Idag är hon på löpet på Expressen "Jag klarar fängelse".

Hur hon fått för sig att fängelsetiden endast skall omfatta 5 år, förvånar.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-jag-fixar-ett-fangelsestraff/
Citera
2017-07-18, 13:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Idag är hon på löpet på Expressen "Jag klarar fängelse".

Hur hon fått för sig att fängelsetiden endast skall omfatta 5 år, förvånar.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-jag-fixar-ett-fangelsestraff/

Skulle tro att det där förhöret är ganska tidigt, då var hon väl fast förvissad om att hon som vanligt skulle klara sig lindrigt undan, men ack vad hon lurade sig själv, undrar om hon verkligen har fattat att det är livstid som gäller och vad det verkligen innebär.

Nu är det hårda papper som gäller för lilla Johanna, skulle tro att ångesten är rejäl hos henne, eller fan vet, den apkorkade varelsen fattar väl fortfarande inte vad som kommer att hända.
Citera
2017-07-18, 15:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skulle tro att det där förhöret är ganska tidigt, då var hon väl fast förvissad om att hon som vanligt skulle klara sig lindrigt undan, men ack vad hon lurade sig själv, undrar om hon verkligen har fattat att det är livstid som gäller och vad det verkligen innebär.

Nu är det hårda papper som gäller för lilla Johanna, skulle tro att ångesten är rejäl hos henne, eller fan vet, den apkorkade varelsen fattar väl fortfarande inte vad som kommer att hända.

Jag bävar redan för 15-20 år av taskiga kvällstidningsartiklar på sedan länge daterat material.

De kommer göra henne till en mjölkko för kontinuerligt återkommande harm, hennes och läsarnas, och inte bry sig ett dugg om vad som aktuellt och vad som är sedan länge lagt till handlingarna. "Precis som det ska va". Precis som det alltid är.

Vad kan man göra? Bojkott av flamsnyheter? Eller sitter blaskornas klickagenter här och rekommenderar?

Kan man inte för en gång skull "kasta bort nyckeln"?

Jag tycker allvarligt att de stackars anhöriga har rätt att slippa. Och vi också. "Allmänintresset" är i det här fallet ändå bara andra kvällstidningsjournalister. Något väsentligt nytt kommer människan ändå inte att få ur sig -- åtminstone inte som kommer komma via kvällspressen. Det kommer komma via andra kanaler, som drar det ur henne just för att det tillhör allmänintresset.

Från och med nu kommer alltså inget nytt komma först via kvällspressen. Om det kan man vara ganska viss.
Citera
2017-07-18, 15:21
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag bävar redan för 15-20 år av taskiga kvällstidningsartiklar på sedan länge daterat material.

De kommer göra henne till en mjölkko för kontinuerligt återkommande harm, hennes och läsarnas, och inte bry sig ett dugg om vad som aktuellt och vad som är sedan länge lagt till handlingarna. "Precis som det ska va". Precis som det alltid är.

Vad kan man göra? Bojkott av flamsnyheter? Eller sitter blaskornas klickagenter här och rekommenderar?

Jag tycker allvarligt att de stackars anhöriga har rätt att slippa. Och vi också. "Allmänintresset" är i det här fallet ändå bara andra kvällstidningsjournalister. Något väsentligt nytt kommer människan ändå inte att få ur sig -- åtminstone inte som kommer komma via kvällspressen. Det kommer komma via andra kanaler, som drar det ur henne just för att det tillhör allmänintresset.

Från och med nu kommer alltså inget nytt komma först via kvällspressen. Om det kan man vara ganska viss.
Intet nytt bortsett ifrån JMs egna skrivelser hon skickar direkt till kvällspressen typ de två breven Själv har hon ju föreslagit dagbok och om hon blir deckardrottning så kan utdrag/avsnitt ur deckarna publiceras där ju
Citera
2017-07-18, 15:23
Medlem
Citat:

Du har helt rätt.

Jag skall inte citera någonting från kvällspressen mer. Ser fram emot sakliga svt rapporteringar.
Citera
2017-07-18, 15:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Ja, när det gäller det här fallet så är jag inne på att "kasta bort nyckeln" det är så bestialiskt och utstuderat att ge sig på sina anförvanter och partner på det sätt som Johanna har gjort, enbart för snöd vinnings skull, det finns inga förmildrande omständigheter och att hon skulle kunna bli "rehabiliterad" är uteslutet, lås in henne och se till att hon lämnar fängelset i en kista, det är fan det enda rätta.
Citera
2017-07-18, 15:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
En överstressad hjärna kan förklara mycket. Ev har hon haft det länge. "Tappade trådar" kan bero på en hel rad saker, och det mesta av vad hon företett under rättegången skulle kunna förklaras enbart av den högst problematiska sits hon befann sig i då. Men rättspsyk kommer kunna bena ut vad som är tillfälligt och övergående, vad som är stressrelaterat och vad som är fysiskt betingat eller kemiskt och en bestående degradation. Åtminstone som ett närmevärde till underlag för uppföljning och kontroll.

Hon är säkert i ruttet skick men jag tror inte på något annat än fängelse. Och rättspsyk vet alldeles säkert vad de gör -- i det här fallet.

De som har några skamkänslor mår infernaliskt och utomjordiskt illa av att befinna sig i JM:s sits. Mitt tips är att det är det vi ser huvudsakligen. Och det kan av förklarliga skäl inte leda till vare sig strafflindring eller kryssning.

Över vanlig dumhet har rättspsyk ingen jurisdiktion.
Är hon den person vi "ser" (plus lägger till vad andra har berättat om henne - och blundar för en del tvångstankar, manier, rullstolar, knäskålar, tankestörningar, avlivningsbeställningar samt vad ett mångårigt psykofarmakaintag kan tänkas ha medfört å hjärnkontorets vägnar) blir det kåken direkt, men rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning kan i praktiken komma att innebära ett längre straff än "livstids" fängelse: är enligt min mening ett av de hårdaste straff en människa kan ådömas eftersom även tvångsmedicinering ingår i konceptet.
Citera
2017-07-18, 16:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, när det gäller det här fallet så är jag inne på att "kasta bort nyckeln" det är så bestialiskt och utstuderat att ge sig på sina anförvanter och partner på det sätt som Johanna har gjort, enbart för snöd vinnings skull, det finns inga förmildrande omständigheter och att hon skulle kunna bli "rehabiliterad" är uteslutet, lås in henne och se till att hon lämnar fängelset i en kista, det är fan det enda rätta.
Nu är det ju inte bara för att tillskansa sig utfallande livförsäkringar och arv som hon har gjort sina mordbeställningar; även personer som misshagat henne, eller agerat så att hon på något sätt har kommit i kläm, har stått på hennes dödslista. En möjlig tolkning skulle kunna vara att hon - förutom de pengar som åtgått till hennes egen konsumtion - även ansett sig behöva pengar för att kunna betala hanteringen av sina kommande offer. Och betr. offerdelen torde kunna konstateras att dödslistan riskerade bli lång: Tålamod är enligt henne själv inte hennes bästa egenskap - och som vi har sett behövs heller inte mycket för att falla i onåd.

Även om hon försökt att göra sina barn till mördarmaskiner och tyckt att dessa i förhållande till uppdragets natur varit billiga i drift, har inte hennes ekonomi (trots dyra sms-lån mm) förslagit till att också betala taxan för vad en normalavlönad torped kostar. Hon har därför i mellantiden fått hålla till godo med drogskadade flyktingar, men räknade kallt med att de stora summorna snart skulle flyta in på hennes konto. - Pengar måste in för att kunna hålla driften i gång: livförsäkringar, arv, flyktingförläggningar... och kanske man inom kort också kan lägga dagbokshonorar från AB till hennes framtida rörelsekapital..?
Citera
2017-07-18, 17:09
Medlem
Jag tycker att det är lite kul att se vilka myndigheter som laddat ner filerna i FUP:en, såg att någon laddat ner från riksdagen. Några funderingar om vem av våra riksdagsledamöter (eller annan anställd) som sitter och snaskar i denna FUP;en när det det diskuteras tråkiga ämnen?
Citera
2017-07-18, 17:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Citat:
Du har helt rätt.

Jag skall inte citera någonting från kvällspressen mer. Ser fram emot sakliga svt rapporteringar.

Jag vill minnas att det tidigare pågick en diskussion kring polismördaren Arklö* och hans tavlor. Han målar tavlor och har haft vernissage, tydligen sålt en del. Kanske inte helt oäven som konstnär.
Tydligen går alla intäkterna till Brottofferfonden eller något likartad. Om jag inte minns fel var det någon form av krav att han inte själv skulle kunna tjäna några pengar, för att få möjlighet att måla och ställa ut.
Jag kan minnas fel, men kan det vara så att JM inte kan göra sig någon hacka på att skriva dagbok eller böcker? Det vore ju lite retligt för någon som är så förtjust i pengar...
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-18 kl. 17:38.
Citera
2017-07-18, 17:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du har helt rätt.

Tycker som du, man ska inte gynna blaskornas sensationslystna artiklar om detta. Jag köper aldrig nyhetstidning och har avsiktligt låtit bli att klicka upp och läsa de föråldrade reportagen i nättutgåvorna om vad JM gjort och sagt för månader sedan, saker som är gammal skåpmat.
Om de inte får läsare till sina uråldriga låtsas-nyheter kanske det lugnar ner sig.

Sedan är ju citatet om vad Lena M*lin på Aftonbladet gav som ursäkt att tidningen ändå var bättre än JM själv mot anhöriga ett riktigt lågvattenmärke .
Som att visa nakenbilder på ett våldtäktsoffer - för det är ändå inte lika illa som det våldtäktsmannen gjorde....
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-18 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in