2017-07-25, 21:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så varför vill Demokraterna ha kvar ObamaCare? Är det för att Demokraterna vill gynna sjukhusen?

John McCain gör bra i från sig i debatten.
De tycker väl att Obamacare är bättre än vad Bert prånglat ut.

Jag är inte särskilt insatt i Obamacare (eller för den delen Trumpcare). Jag har förstått att den inte är kostnadseffektiv. Men det har hävdats att 20 miljoner amerikaner som inte hade en sjukvårdsförsäkring innan Obamacare nu har en.

Sedan vet jag att Obamacare undanröjt problem med att man tidigare inte kunnat få en sjukförsäkring om man haft en "pre existing condition". Men det har jag hört att även Trump ville ha med i sin health care plan. Blev det så?

U tell me. På vilket sätt är Trumpcare bättre?
Senast redigerad av Madagascar 2017-07-25 kl. 21:36.
2017-07-25, 21:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Så nu när ObamCare ska debatteras så är det bara hoppas på att GOP är eniga om att hitta ett gemensamt förslag som de kan avskaffa ObamCare, och driva igenom TrumpCare.

Det verkar inte så se bra ut för ObamaCare.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2017-07-25 kl. 21:35.
2017-07-25, 21:32
Medlem
zergrushs avatar
Nedräkning till att Donald på twitter beskriver hur han personligen lyckades utforma och förbättra förslaget samt övertala och övertyga alla tveksamma röster om: 10... 9... 8...

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ehrm vad? Omröstningen gällde om man över huvud taget ska debattera frågan och resultatet är väntat.
De har ju redan konstaterat att de inte bryr sig om vad som händer i verkligheten...
2017-07-25, 21:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De tycker väl att Obamcare är bättre än vad Bert prånglat ut.

Jag är inte särskilt insatt i Obamacare (eller för den delen Trumpcare). Jag har förstått att den inte är kostnadseffektiv. Men det har hävdats att 20 miljoner amerikaner som inte hade en sjukvårdsförsäkring innan Obamacare nu har en.

Sedan vet jag att Obamacare undanröjt problem med att man tidigare inte kunnat få en sjukförsäkring om man haft en "pre existing condition". Men det har jag hört tidigare att Trump själv ville behålla i healt care plan. Blev det så?

U tell me. På vilket sätt är Trumpcare bättre?

Orsaken varför folk är emot ObamCare är för att den är för dyr. Visst, ObamaCare får man mycket av, men den kostar också.

Nu försöker Trump hitta på ett sätt att pressa ned priset på ObamaCare och sedan sätta en ny logo på ObamaCare - TrumpCare.

Enda lösningen för GOP att överleva nästa väl är att endast pressa ned priserna på ObamaCare igenom låta sjukhusen ta del av mindre vinst.

Så är GOP duktiga nu så kommer dem offra aktieägare och lobbyfolk, för sin egen överlevnad. Ska bli kul!
2017-07-25, 21:35
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så varför vill Demokraterna ha kvar ObamaCare? Är det för att Demokraterna vill gynna sjukhusen?

Jag fattar inte vad du gör i den här tråden. Om du inte ens googlat detta verkar ditt intresse för amerikansk inrikespolitik inte sträcka sig bortom att "hålla på nån". Ungefär som ett barn på en fotbollsmatch.
2017-07-25, 21:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du skrev att Obamacare är borta, det var korkat, okunnigt och fel. Erkänn det istället för att bjäbba.
Jag kan skriva det igen: Obamacare is gone! Deal with it.
2017-07-25, 21:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag fattar inte vad du gör i den här tråden. Om du inte ens googlat detta verkar ditt intresse för amerikansk inrikespolitik inte sträcka sig bortom att "hålla på nån". Ungefär som ett barn på en fotbollsmatch.

Klart jag vet varför. Jag vill höra andras åsikter för jag tycker att andras åsikter är också viktiga att höra, än fast jag alla gånger inte håller med.

Eller tycker du att jag ska bete mig som vänstern?
2017-07-25, 21:38
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Det kan man säga om många i tråden - på båda sidor, hat sidan är mycket värre tom.

Intressant att det gick till debatt, nu kan man fråga sig varför eftersom det verkar högst oklart om det blir något.
Jag tror iaf att de kommer rösta om någonting, urvattnat förslag. Din teori om partiet kan också stämma, Republikanerna måste väl visa upp någonting.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du vet inte vad du menade. Du kan uppenbarligen inte ett skit.
Uppenbarligen har du svårt att se helheten och göra några djupare analyser av läget. Obamacare is gone!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag kan skriva det igen: Obamacare is gone! Deal with it.

Men det är den inte, sålänge de inte röstat igenom en ny så är obamacare det som gäller
2017-07-25, 21:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Intressant tal av Mccain efter att han röstade ja, han smutskastar förändringen av Obamacare direkt efter att ha röstat för den...Röstade han enbart för att lyfta upp Obamacare eller vad handlar det om?
2017-07-25, 21:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan

Intressant att det gick till debatt, nu kan man fråga sig varför eftersom det verkar högst oklart om det blir något.
Jag tror iaf att de kommer rösta om någonting, urvattnat förslag. Din teori om partiet kan också stämma, Republikanerna måste väl visa upp någonting.

Nu gäller det för GOP att prioritera sin överlevnad. Därmed så måste ObamaCare's priser bantas ned. Enda lösningen är att sjukhusen får helt enkelt dela ut mindre vinst till aktieägarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in