2017-07-25, 21:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så debattera...varför? Borde inte dessa 50 senatorer vara säkra på att ObamaCare ska avskaffas eller inte?
Lagförslag i USA passerar båda kamrarna. Trumpcare (American Health Care Act) har passerat House of representatives. Nu ska det baxas igenom i Senaten. Senaten har också möjlighet att revidera lagförslaget vilket man nu kommer ske kraftigt eftersom stödet i senaten är så svagt. Fox tror det kommer bli en "skinny bill", alltså något urvattnat i förhållande till det som gick genom representanthuset.

Den lagstiftning som Obamacare utgör har jag uppfatta är av en sådan karaktär att den inte bara är att riva upp. Den måste ersättas av något. Och det är det som de disparata och impotenta republikanska politikerna har så svårt enas om.
2017-07-25, 21:18
Medlem
The Senate on Tuesday voted to begin debate on ObamaCare repeal legislation, a major step towards the goal of ending the health law.

Som sagt inget är klart än utan det är långt långt kvar.
2017-07-25, 21:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Men snälla nån, dra upp huvudet ur röven. De har inte röstat om något lagförslag över huvud taget. Läser du bara dina egna inläg?
Har jag sagt det? Det viktigaste här att det är en win för Trump. Du får gärna argumentera för motsatsen.
2017-07-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har jag sagt det? Det viktigaste här att det är en win för Trump. Du får gärna argumentera för motsatsen.

Att man påbörjar en debatt kan knappast ses som en vinst, det är inget som tillför något. Allt som betyder något är resultatet
2017-07-25, 21:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lagförslag i USA passerar båda kamrarna. Trumpcare (American Health Care Act) har passerat House of representatives. Nu ska det baxas igenom i Senaten. Senaten har också möjlighet att revidera lagförslaget vilket man nu kommer ske kraftigt eftersom stödet i senaten är så svagt. Fox tror det kommer bli en "skinny bill", alltså något urvattnat i förhållande till det som gick genom representanthuset.

Den lagstiftning som Obamacare utgör har jag uppfatta är av en sådan karaktär att den inte bara är att riva upp. Den måste ersättas av något. Och det är det som de disparata och impotenta republikanska politikerna har så svårt enas om.

Så varför vill Demokraterna ha kvar ObamaCare? Är det för att Demokraterna vill gynna sjukhusen?

John McCain gör bra i från sig i debatten.
2017-07-25, 21:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Att man påbörjar en debatt kan knappast ses som en vinst, det är inget som tillför något. Allt som betyder något är resultatet
Det jag menar är att en förlust i det här läget hade varit ett rejält misslyckande.
2017-07-25, 21:24
Medlem
Intressant hur twitter hjälper åt vänstern att få de som röstade JA att trenda.

Trump borde göra sig av med Twitter omedelbart.
2017-07-25, 21:25
Medlem
Citat:
Det jag menar är att en förlust i det här läget hade varit ett rejält misslyckande.

ja, det kan jag hålla med dig om.
2017-07-25, 21:26
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Mike Pence har röstat och Obamacare is gone!

Och det här, vad än libtardens i tråden säger, en enorm seger för Trump.

Ehrm vad? Omröstningen gällde om man över huvud taget ska debattera frågan och resultatet är väntat.

GoP har inget intresse av att försvaga sitt eget ledarskap i allmänhet och Mitch McConnell i synnerhet genom att sänka sig själva i en omröstning som är meningslös i sak.

Att sen Trump förvisso kommer att blåsa upp det som en "enorm seger" och att hans svans kommer att tro att "segern" betyder något är lika givet och meningslöst som resultatet av omröstningen.
2017-07-25, 21:30
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

Du skrev att Obamacare är borta, det var korkat, okunnigt och fel. Erkänn det istället för att bjäbba.
2017-07-25, 21:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Jag antar att Trump måste ta det som bjuds som läget är nu. Så visst, det är "viktigt" (fast ändå inte).
2017-07-25, 21:31
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

Du vet inte vad du menade. Du kan uppenbarligen inte ett skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in