2017-07-25, 19:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Detta är väl det egentligt nya i utredningen, att en man ("pilotmannen") har delgivits misstanke om mord. Det är ändå en tydlig markering.

Ja det är det verkligen, och det är ju det som har satt fart på tråden.
Citera
2017-07-25, 20:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, det är endast två förhör totalt.
Ett första förhör som alla varit på som var ute denna kväll.
Sedan ett andra 98. Jag vet nu att vissa eller många kommer undra om hur det var med det runt 2000.
Har kunnat förankrat detta förhör i tid, då det var fotbolls VM eller något liknande i Gbg.
Har tidigare sagt och trott det varit någon gång runt 2000 +/_.

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Varför skriver ni runt 2001 för? Det har aldrig varit mitt påstående utan runt 2000. Det är skillnad. Men antager det passar bättre med din notering för att passa den "storyn" du driver. Dessutom så är denna uppgift ändrat till juni 1998. Fr.o.m. Detta är det en annan man som var misstänkt fram till i dag, enligt nya uppgifterna. Dessa nya uppgifter bevisar även PK lögn om att jag var den misstänkta hos polisen fr.o.m. 1998.
.
Citera
2017-07-25, 20:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeofml
Riktigt, ingen skulle följa med någon den vägen och definitivt inte en tjej som Helena.

Det finns inga som helst bevis för att dom verkligen gick den vägen så varför fortsätta att älta om det?
Om det nu var totalt oframkomligt och Helena aldrig för sitt liv skulle gå in där så säger det sig ju självt att dom MÅSTE ha gått en annan väg.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 20:11.
Citera
2017-07-25, 20:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Nej man gick förbi polistation å sen förbi dom 3 röda villorna efter polistation å sen höger ner på ekuddenvägen ......

Ja och eftersom 99,9999% av befolkningen gjorde det så måste man utgå ifrån att även Helena och "pilot" gjorde det. "Brovittnet" hade inte en aning om vilken väg dom gick eftersom hon fortsatte åt motsatt håll. Och om dom nu tillfälligt vek av efter bron så måste det ha funnits en logisk anledning till detta, en inte allt för vågad och avancerad gissning är att man behövde lätta på blåsan.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 20:23.
Citera
2017-07-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns inga som helst bevis för att dom verkligen gick den vägen så varför fortsätta att älta om det?
Om det nu var totalt oframkomligt och Helena aldrig för sitt liv skulle gå in där så säger det sig ju självt att dom MÅSTE ha gått en annan väg.
Eller så ser vittnet HA och pilot på bron från låt säga en bil, den vänder och kör förbi igen och då är de borta. Slutsatsen dras att de gick ner efter bron. Slutsatser dras alldeles för ofta och blir till en sanning. Under tiden vittnet inte ser HA och pilot kanske en bil kör förbi och plockar upp dem. Obs spekulation.
Citera
2017-07-25, 20:24
Medlem
Citat:
Det som är viktigt i kråksången är att om du verkar säker på att brovittnet vet med säkerhet att det är Helena och Pilot hon ser vid marieholmsbron , samma vittne som säger sig se att dom går ner på höger sida vid fängelset , när i själva verket dom som bott i Mariestad hela sitt liv vet att man inte gick där vid den tiden på natten ! Hur tillförlitligt är då brovittnet ? Fyra Mariestadsbor har ikväll skrivet att där gick man aldrig !! Skulle vara oerhört intressant att få veta vem Vittnet på bron är ? Är det någon som vet vem det är ? En passerande bilist ? En gångare ? På väg åt vilket håll ? In mot centrum el ut från centrum .
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-25 kl. 20:29. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-25, 20:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Eller så ser vittnet HA och pilot på bron från låt säga en bil, den vänder och kör förbi igen och då är de borta. Slutsatsen dras att de gick ner efter bron. Slutsatser dras alldeles för ofta och blir till en sanning. Under tiden vittnet inte ser HA och pilot kanske en bil kör förbi och plockar upp dem. Obs spekulation.

Nja jag har för mig att vittnet kom gåendes på andra sidan bron.

Vem är det förresten som har påstått att dom vek av direkt efter bron, hur vet man det? det slog mig nu att det här förmodligen är en skröna som har blivit en trådsanning.
Citera
2017-07-25, 20:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Det som är viktigt i kråksången är att om du verkar säker på att brovittnet vet med säkerhet att det är Helena och Pilot hon ser vid marieholmsbron , samma vittne som säger sig se att dom går ner på höger sida vid fängelset , när i själva verket dom som bott i Mariestad hela sitt liv vet att man inte gick där vid den tiden på natten ! Hur tillförlitligt är då brovittnet ? Fyra Mariestadsbor har ikväll skrivet att där gick man aldrig !! Skulle vara oerhört intressant att få veta vem Vittnet på bron är ? Är det någon som vet vem det är ? En passerande bilist ? En gångare ? På väg åt vilket håll ? In mot centrum el ut från centrum .

Innan du nu fortsätter att tugga på i samma spår:
Har du en källa på att "brovittnet" har sagt detta? (min fetning) eller ältar du en trådsanning?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 20:33.
Citera
2017-07-25, 20:32
Medlem
Citat:
Nja jag har för mig att vittnet kom gåendes på andra sidan bron.

Vem är det förresten som har påstått att dom vek av direkt efter bron, hur vet man det? det slog mig nu att det här förmodligen är en skröna som har blivit en trådsanning.
Ok. Vet bara att vittnet sett en man på bron med en tjej som var klädd som HA.
Citera
2017-07-25, 20:36
Medlem
Stryknings avatar
Anledningen till att vittnet såg dem svänga av åt höger kan ju helt enkelt vara att för att följa cykelvägen/gångbanan MÅSTE man göra en liten knix åt höger.
Citera
2017-07-25, 20:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ok. Vet bara att vittnet sett en man på bron med en tjej som var klädd som HA.

Ja och Helena's byxor som vittnet noggrant kunde beskriva fanns på den tiden förmodligen endast i ett enda exemplar i hela Mariestad.
Citera
2017-07-25, 20:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Anledningen till att vittnet såg dem svänga av åt höger kan ju helt enkelt vara att för att följa cykelvägen/gångbanan MÅSTE man göra en liten knix åt höger.

Se där ja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in