Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är så som du har uppfattat det? Utifrån vad?
Den enda anledningen för PU att bli intagen på förhör i så fall bör ju då vara att PK hade hört av sig till polisen 1997/1998 (vilket han själv har skrivit i tråden) om vad han anser hände i hans och sambons lägenhet på söndagsmorgonen. Fullt möjligt. Men märk ändå att PU från början angav "runt 2000" för förhöret (och ändrade sig till 1998). Ska man misstänka att han var inne på förhör år 2000 också?
Man jag håller med om att vi försöker få 100 klart om "pilotmannen".
Ja det är så jag har uppfattat det och det är så jag tror att ligger till. Logiskt tänkande, varför krångla till det? Man förhör dom 2 hetaste kandidaterna som man har dvs. PU och "pilot" - helt oberoende av varandra, för att se vart det lutar eftersom båda omöjligen kan ha mördat HA. Men du får givetvis tro vad du vill, "att dom hjälptes åt/var i maskopi med varandra", dock inget som vi behöver ödsla tid på och tjafsa om här och nu tycker jag.
Tror faktiskt att det var en felsägning av PU, han råkade skriva "runt 2000" och sen visade det sig vara 1998, han kanske inte var på "topp" heller när han skrev just det inlägget. Visst kan man få misstänka att han kan ha varit inne på ytterligare ett förhör år 2000 om man nu vill det, men så länge det endast förblir en misstanke kvittar det ju och någon klarhet i det lär vi aldrig få.