2017-07-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja Junior alltså. Bästa enskilda insats sen Poppen hemma mot Heif 2008?

Skönt med en orättvis flytseger. Vi kommer ut med fler poäng från detta dubbelmöte än vad vi förtjänar, och nog fan hade Birkir kunnat få typ 3 gula kort idag. Hade han åkt ut i första halvlek hade det inte varit felaktigt, och i så fall hade nog matchen varit körd.

Paulsen och Dibba fortsätter att tysta kritikerna, och Fenger såg superspännande ut med sina fötter. Jeppe kunde jag inte avgöra vad jag skulle tycka om. Jag fastnade för att han slog två passningar rätt i gapet, men tydligen ska folk som såg matchen på tv ha sagt att han var grym.

2 segrar till och kontraktet borde vara säkrat

Fick precis samma känsla gällande Andersen, på plats kändes han väldigt ojämn men överlag en okej start-debut. Dock var min twitter feed överfull med hyllningar från folk hemma i sofforna som kollade matchen. Fin insats av Degerlund också!
Citera
2017-07-25, 06:16
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Fick precis samma känsla gällande Andersen, på plats kändes han väldigt ojämn men överlag en okej start-debut. Dock var min twitter feed överfull med hyllningar från folk hemma i sofforna som kollade matchen. Fin insats av Degerlund också!

Håller med, näst efter Junior är Degerlund nog den som imponerat mest. Följsam, hyfsat snabb, stark i luften och en oerhört bra passningsfot. Kommer bli något stort av honom.

Jeppe Andersen blandade och gav men man får ge honom chansen att komma i form. Har inte spelat sedan i maj om jag förstått saken rätt. Tycker mig se en ganska tuff och hård spelare, trots sin relativa korthet, som dessutom är trygg med bollen.
Citera
2017-07-25, 06:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Håller med, näst efter Junior är Degerlund nog den som imponerat mest. Följsam, hyfsat snabb, stark i luften och en oerhört bra passningsfot. Kommer bli något stort av honom.

Jeppe Andersen blandade och gav men man får ge honom chansen att komma i form. Har inte spelat sedan i maj om jag förstått saken rätt. Tycker mig se en ganska tuff och hård spelare, trots sin relativa korthet, som dessutom är trygg med bollen.

Det som såg bra ut med Jeppe var att han satte bollen i rörelse snabbt och dessutom var rörlig över hela mittfältet. Att han inte sätter smörpassningar i djupet stup i kvarten ska man nog ha överseende med (även om just jag fastnade för det igår).

Och Degerlund ja...Wow! Symboliskt när han räddade ett friläge som kom till efter att Kennedy drällt med bollen. Degerlund har visat nu att han inte bara levererar mot bottenlagen utan han ser lika bra ut med de bättre lagen också. Enda matchen han svajat i var nog dif hemma där Aidoo fick täcka upp för honom rätt ofta. Att han är vänsterfotad med fin känsla i foten gör ju att man älskar honom ännu mer!
Citera
2017-07-25, 06:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är så svårt att vinna på Gamla Ullevi att Göteborg knappt lyckas

Det där fick iaf mig att le. Det är det här med havet vi har vet du, vi gillar att kryssa här...

Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Ja, nu är det bara att spänna fast säkerhetsbältet igen och invänta nästa storm som är på gång i Blåvitt.
Det pratar just nu om avslöjanden som ska komma ut av GT/Expressen i veckan.
Att det aldrig kan bli lugn och ro just nu i klubben är så tråkigt, men förhoppningsvis kan vi bli av med bland annat Frank Andersson nu.

Nu verkar det ju inte vara Frank dock, oavsett så stormar det väl mer eller mindre hela tiden här numera.
Det är la nån som köpt nån klänning på ett kommun/företagskort eller nåt igen.

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Årets bästa intervjuer står väl ändå Mats Gren för? Oavsett frågeställning verkar svaren handla om kontraktssituationen i MFF.

Han svarar det på varenda kritisk fråga om vår kontraktssituation ja, lite skumt är det ju faktiskt att det inte nämns lika frekvent beträffande mff. Visst att det går bättre sportsligt därnere och att det finns andra summor att handla för där men likväl.
Citera
2017-07-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Han svarar det på varenda kritisk fråga om vår kontraktssituation ja, lite skumt är det ju faktiskt att det inte nämns lika frekvent beträffande mff. Visst att det går bättre sportsligt därnere och att det finns andra summor att handla för där men likväl.
Jonas Hansson på Fotbollskanalen bemötte detta nyligen, bara på deras sajt hade man en artikel i veckan om vår kontraktssituation: https://twitter.com/jonas_hansson/status/886659510538039297

Så det är ju bara nonsens från Mats Grens sida. Att han börjar svamla om MFF beror enbart på att han vill avleda uppmärksamhet från sin egna prekära situation.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2017-07-25 kl. 10:36.
Citera
2017-07-25, 10:12
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ja Junior alltså. Bästa enskilda insats sen Poppen hemma mot Heif 2008?

Skönt med en orättvis flytseger. Vi kommer ut med fler poäng från detta dubbelmöte än vad vi förtjänar, och nog fan hade Birkir kunnat få typ 3 gula kort idag. Hade han åkt ut i första halvlek hade det inte varit felaktigt, och i så fall hade nog matchen varit körd.

Paulsen och Dibba fortsätter att tysta kritikerna, och Fenger såg superspännande ut med sina fötter. Jeppe kunde jag inte avgöra vad jag skulle tycka om. Jag fastnade för att han slog två passningar rätt i gapet, men tydligen ska folk som såg matchen på tv ha sagt att han var grym.

2 segrar till och kontraktet borde vara säkrat
Hur får du det här till en orättvis flytseger? Vi var bättre i första och Elfsborg bättre i andra. Lika hade inte varit orättvist men det betyder inte heller att vinst för oss är orättvist.
Citera
2017-07-25, 11:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Hur får du det här till en orättvis flytseger? Vi var bättre i första och Elfsborg bättre i andra. Lika hade inte varit orättvist men det betyder inte heller att vinst för oss är orättvist.

Tycker Ellos gör en bättre andra halvlek än vad vi gör i första. Tror man har 5-6 kvalificerade målchanser efter rena upprullningar.

Jag formulerade mig lite hårt kanske. Vi gör en bra match och är inte dåliga. Skulle kanske ha skrivit "en seger med lite flyt" för att få det mer rättvisande. Nu verkade det som att jag menade att vi var dåliga men vann ändå genom ren tur, och så var det såklart inte

Sen vidhåller jag dock att om Birkir blivit utvisad hade det inte varit felaktigt, och då hade vi med stor sannolikhet inte vunnit
Citera
2017-07-25, 12:44
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Tycker Ellos gör en bättre andra halvlek än vad vi gör i första. Tror man har 5-6 kvalificerade målchanser efter rena upprullningar.

Jag formulerade mig lite hårt kanske. Vi gör en bra match och är inte dåliga. Skulle kanske ha skrivit "en seger med lite flyt" för att få det mer rättvisande. Nu verkade det som att jag menade att vi var dåliga men vann ändå genom ren tur, och så var det såklart inte

Sen vidhåller jag dock att om Birkir blivit utvisad hade det inte varit felaktigt, och då hade vi med stor sannolikhet inte vunnit
Vi vann dock både skottstatistiken totalt och skotten på mål. Dessutom ett jämt fördelat bollinehav (även om det inte alltid säger så mkt), men tycker inte vi ska ursäkta oss för att vi vann den här matchen.
Citera
2017-07-25, 12:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vi vann dock både skottstatistiken totalt och skotten på mål. Dessutom ett jämt fördelat bollinehav (även om det inte alltid säger så mkt), men tycker inte vi ska ursäkta oss för att vi vann den här matchen.

Får se om matchen så kanske jag ändrar uppfattning. Säger fortfarande att kryss var mest rättvist, även fast vi gör en bra match.

Uppfattar det från vissa bajare som att vi haft oflyt och förtjänat fler poäng än vad hittills fått. Tror trotsallt att flytet "jämnat ut sig" över säsongen. Tycker vi borde fått bättre poängutdelning mot GIF, Sirius och ÖFK men har samtidigt kanske fått lite mer än förtjänat mot aik, Kalmar och Ellos igår.
Citera
2017-07-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Årets bästa intervjuer står väl ändå Mats Gren för? Oavsett frågeställning verkar svaren handla om kontraktssituationen i MFF.

- - -

F.ö. vet jag inte riktigt vilken riktning bollen tagit om den inte studsat upp på Omohs överarm (för den touchar väl vänster överarm?). Varken handsen (Salomonssons) eller fällningen är något att diskutera.

Gren är en ganska så klappusel kommunikatör, det blir rätt ofta fel, hans absoluta bottennapp i år var hur han hanterade situationen när vi skulle möta AIK, men med det sagt så är inte direkt kul, det är inte Bagdad Bob feeling.

Ja det är två straffsituationer, men det är ganska trist att åka på en straff i typ matchens sista minut när det likaväl kan vara våran frispark sekunden innan, att folk har åsikter om det är iaf i min värld fullt förståeligt.
Citera
2017-07-25, 18:12
Medlem
Otto Flicks avatar
Vad tycker ni om denna tackling av Albaek?
http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a518f5gat5qu9

Ärligt nyfiken om det bara är för att jag ser situationen genom mina ÖSK-glasögon som gör att jag tycker att det borde varit rött. Vad tycker ni andra?

Den resulterade i gult kort.
Citera
2017-07-25, 18:52
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vad tycker ni om denna tackling av Albaek?
http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a518f5gat5qu9

Ärligt nyfiken om det bara är för att jag ser situationen genom mina ÖSK-glasögon som gör att jag tycker att det borde varit rött. Vad tycker ni andra?

Den resulterade i gult kort.

Jävligt vårdslös faktiskt. Rött anser jag, som sympatiserar med blåvitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in