2017-07-24, 13:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Vad menar du med att han får fördel? Den studsar upp (knappt) på armen/bröstet på minimalt avstånd utan att han kan reagera på det. Det är inte direkt som situationen med Salomonsson, där han medvetet fäller ut armen för att täcka ett skott.

Fördelen är att han knappast hade fått med sig bollen om den inte studsat på armen, armen är dessutom inte längs med kroppen. Det är ett galet domslut och jag tror inte en sekund på Sjöbergs förklaring i efterhand.

Detta är spännande också, när Omoho uttalar sig:

Citat:
Men domslutet var helt korrekt. Hands innan? Det är en reflex! Ser du hur snabb bollen är? Den kanske träffade mig på armen, j

En reflex? Kanske träffade mig på armen.
Citera
2017-07-24, 13:49
Medlem
Ja, nu är det bara att spänna fast säkerhetsbältet igen och invänta nästa storm som är på gång i Blåvitt.
Det pratar just nu om avslöjanden som ska komma ut av GT/Expressen i veckan.
Att det aldrig kan bli lugn och ro just nu i klubben är så tråkigt, men förhoppningsvis kan vi bli av med bland annat Frank Andersson nu.
Citera
2017-07-24, 14:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Ja, nu är det bara att spänna fast säkerhetsbältet igen och invänta nästa storm som är på gång i Blåvitt.
Det pratar just nu om avslöjanden som ska komma ut av GT/Expressen i veckan.
Att det aldrig kan bli lugn och ro just nu i klubben är så tråkigt, men förhoppningsvis kan vi bli av med bland annat Frank Andersson nu.

Ja, Cirkus Blåvitt fortsätter att rulla vidare den här säsongen, som det verkar.

/feldgrau
Citera
2017-07-24, 18:08
Medlem
Citat:
Nu syftade jag främst på supportrarnas klagande i mitt inlägg. Jag vet heller inte vilka uttalanden du åsyftar och jag har ingen vad de har för relevans, min fråga handlade inte om MFF. Är du så usel på att diskutera att du inte kan undvika att helt ovidkommande ta upp vad motparten håller på för lag och bygga dina argument på det?

Brorssons härliga "jag gick på boll". Gooooood times, alltid kul att se en MFFare förnedra sig själv offentligt.

Men för att hålla oss till din frågeställning, det som är upprörande är väl framförallt att det inte skall vara en andra straff, och därav inget mål, det är en klockren hands på gubben som blir fälld.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-24 kl. 18:12.
Citera
2017-07-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Brorssons härliga "jag gick på boll". Gooooood times, alltid kul att se en MFFare förnedra sig själv offentligt.
Hahaha, att du verkar betrakta det uttalandet som någon höjdpunkt på säsongen säger mycket om hur pissig säsong ni har.
Citat:
Men för att hålla oss till din frågeställning, det som är upprörande är väl framförallt att det inte skall vara en andra straff, och därav inget mål, det är en klockren hands på gubben som blir fälld.
Det var bara en hands som var klockren och det var Salomonssons. I Omohs fall är det bollen som söker sig till handen och inte tvärtom. Sedan står han där amerikannormannen för en klockren kapning. Solklara straffar i bägge fallen.
Citera
2017-07-24, 18:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det var kanske ingen klockren förnedring av Dahlberg igår men liksom med Brorsson får man skylla på ungdomlig entusiasm. Deras uppträdande är givetvis inte acceptabelt.
Citera
2017-07-24, 18:44
Medlem
Citat:
Hahaha, att du verkar betrakta det uttalandet som någon höjdpunkt på säsongen säger mycket om hur pissig säsong ni har.

Det var bara en hands som var klockren och det var Salomonssons. I Omohs fall är det bollen som söker sig till handen och inte tvärtom. Sedan står han där amerikannormannen för en klockren kapning. Solklara straffar i bägge fallen.

Våran säsong är inte speciellt rolig, men det påverkar inte direkt underhållningsvärdet av Brorssons "Bagdad Bob".

Jag är säker på att du hade applåderat den spelsekvensen om det var MFF som fick straffen dömd mot sig.
Citera
2017-07-24, 22:15
Medlem
Julinhos avatar
Varför spelar fortfarande Lundevall och Junior i Allsvenskan? Helt i en klass för sig idag, igen.
Citera
2017-07-24, 22:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag kan fortfarande inte fatta att i stort sett alla resultat verkar gå Malmös väg i år. Elfsborg har chansen att gå upp som delad tvåa men bommar mot hammarby alltså.

Det gör det bara dock bara än bittrare att vi missade europaspelet, det känns som att årets allsvenska kan vara avgjord rekordtidigt och det hade varit kul att se MFF gå för fullt i till exempel EL utan att behöva tänka så mycket på as.
Citera
2017-07-24, 22:28
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag kan fortfarande inte fatta att i stort sett alla resultat verkar gå Malmös väg i år. Elfsborg har chansen att gå upp som delad tvåa men bommar mot hammarby alltså.

Det gör det bara dock bara än bittrare att vi missade europaspelet, det känns som att årets allsvenska kan vara avgjord rekordtidigt och det hade varit kul att se MFF gå för fullt i till exempel EL utan att behöva tänka så mycket på as.
Sjukt att i princip hela topp 10 fortfarande har en rimlig chans till europaspel. Nu tror jag förvisso inte att vi kommer ta en europaplats men kul att det är jämnt även om Malmö är överlägsna där uppe. Man slipper åtminstone se Dif och Gnaget blanda sig i någon direkt guldstrid..
Citera
2017-07-24, 23:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Varför spelar fortfarande Lundevall och Junior i Allsvenskan? Helt i en klass för sig idag, igen.

Ja Junior alltså. Bästa enskilda insats sen Poppen hemma mot Heif 2008?

Skönt med en orättvis flytseger. Vi kommer ut med fler poäng från detta dubbelmöte än vad vi förtjänar, och nog fan hade Birkir kunnat få typ 3 gula kort idag. Hade han åkt ut i första halvlek hade det inte varit felaktigt, och i så fall hade nog matchen varit körd.

Paulsen och Dibba fortsätter att tysta kritikerna, och Fenger såg superspännande ut med sina fötter. Jeppe kunde jag inte avgöra vad jag skulle tycka om. Jag fastnade för att han slog två passningar rätt i gapet, men tydligen ska folk som såg matchen på tv ha sagt att han var grym.

2 segrar till och kontraktet borde vara säkrat
Citera
2017-07-25, 01:57
Medlem
Citat:
Våran säsong är inte speciellt rolig, men det påverkar inte direkt underhållningsvärdet av Brorssons "Bagdad Bob".

Jag är säker på att du hade applåderat den spelsekvensen om det var MFF som fick straffen dömd mot sig.

Årets bästa intervjuer står väl ändå Mats Gren för? Oavsett frågeställning verkar svaren handla om kontraktssituationen i MFF.

- - -

F.ö. vet jag inte riktigt vilken riktning bollen tagit om den inte studsat upp på Omohs överarm (för den touchar väl vänster överarm?). Varken handsen (Salomonssons) eller fällningen är något att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in