2017-07-25, 13:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Kommer bara till gruppen på FB. Du måste öppna videon och sen kopiera länken 😊

Den??

https://m.facebook.com/groups/309599029461663?view=permalink&id=317110428710523& source=43

Japp
Citera
2017-07-25, 13:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Kommer bara till gruppen på FB. Du måste öppna videon och sen kopiera länken 😊

Den??

https://m.facebook.com/groups/309599029461663?view=permalink&id=317110428710523& source=43

Jäkligt konstigt att man inte ser hans överdel på just denna kopia av videon
Citera
2017-07-25, 13:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Ja jag har för mig att den delats att flera i den gruppen, men bara den är kvar

Jag har för mig att det skrevs av en annan vän till Patrik som delade den att Patrik spelade där. Både i gången och att han är stum, när dom spelade kassörskan ett spratt.

Hjulbenheten är inte så grov och det kan man se ganska tydligt i videon som delas från färjan.
Citera
2017-07-25, 13:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Se om detta funkar
https://www.facebook.com/groups/309599029461663/permalink/312215839199982/?comment_id=317109022043997&comment_tracking=%7B%2 2tn%22%3A%22R%22%7D
Citera
2017-07-25, 13:18
Medlem
Hur mycket sanning ligger det i att han finns i Norrköping,vad är de största bevisen på det, enligt hp-gruppen?
Någon som vet ?
Citera
2017-07-25, 13:24
Medlem
Livingmyownlifes avatar
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-försvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Kvinnan som lånade ut sin mobil.

Citat:
Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

Citat:
– Det enda han ville var att komma hem, säger kvinnan.

Patrik och vittnet hade suttit själva i djurvagnen hittills, men i Hallsberg ska fyra killar i samma ålder som Patrik gått på, och satt sig runt honom. Alla fyra satt och kollade ner i sina mobiltelefoner.

– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.

Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.

– Han packade ihop allt, satte på sig en svart mössa och gick ut på perrongen. Och sen vet jag inget mer.

Citat:
Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-07-25 kl. 13:51.
Citera
2017-07-25, 13:27
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hur mycket sanning ligger det i att han finns i Norrköping,vad är de största bevisen på det, enligt hp-gruppen?
Någon som vet ?

lyssna på den här http://www.nt.se/24nt/?clip=om4750003
där nämner pappan denna Obs
Citera
2017-07-25, 13:31
Medlem
zippzons avatar
Citat:
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-försvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Mycket intressant ! tex
Citat:
Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg.

då kan man alltså skippa hela teorin om att han inte visste var han va
Citera
2017-07-25, 13:37
Medlem
Citat:

Jo Livjngmyownlife,nu blir man ju undrandes över att han inte reagerade på att eftersom det kom nytt folk in i tåget,det beryder ju självklart att tåget inte nått sin slutstation än.. Hmm ...??
Citera
2017-07-25, 13:38
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Sååå himla bra @caccarina69 👍 Nu har vi som aldrig varit i Hallsberg fått en känsla för platsen. Som sagt väldigt ödsligt ser det ut men kan ju bero på tidpunkten. Det jag inte riktigt får ihop, ja eller funderar över, är att om man mår dåligt o konstaterar att man klivit av på fel plats så borde man bli stannande på stationen. Vet man dessutom att man har dåligt lokalsinne så tror jag inte man bara drar iväg utan håller sig till den plats man vet man kan ta sig vidare ifrån. Patrik borde ha frågat någon om nåt på stationen tycker jag. Sen kan det ju vara så illa att han inte kan mobilnummer utantill som han kan ringa om telen lagt av o därför inte kunnat kontakta någon hemma eller nån kompis även om han skulle få låna telefon av någon. ( reflektion utifrån mig själv nu när alla nummer är inlagda i mobilen) Tror jag själv hade swishat till mina barn om jag misstänkt de ramlat av på fel ställe så hade jag i alla fall vetat de haft pengar till nya biljetter.

Är väl detta att han dragit iväg från stationen som talar för förvirring eller att han helt gett upp. Är du i dåligt skick o dessutom inte äter eller sover så är risken väldigt överhängande att hjärnan kopplar ner. Men är anmärkningsvärt att han inte pratat med någon i alla fall initialt o att ingen därefter försökt prata med en ung kille som ser sjuk ut o frågat om han behöver hjälp. Kanske är jag som är konstig som tycker det är självklart eller så är det för jag är norrlänning o blir så himla glad när jag ser en människa i denna glesbefolkade del av landet ( sorry kunde inte låta bli i allt detta tungsinta elände) .

Det finns ju inga vittnen från stationsperrongerna eller gatorna i Hallsberg över huvud taget.

Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
En sak jag inte får ihop är "sista samtalet vad handlade det om igentligen ?

mammans citat

jag tänker på pappans uttalande om proffshjälp

Citat:
– Han längtade hem och han ville få stöd av mig och Car*na. Han hade insett att han behövde professionell hjälp, berättar Jör*en Lin*eldt.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tusen tack!! Vilket jobb du gjort, det gör allt tydligare på något sätt.

Varning!! Fantasier!! 😄
Fick en sån tydlig bild av att Patrik under samtalet med mamman känt att "Neej, det går inte, jag kan inte åka hem. Klarar det inte!" Eftersom han inte orkade prata mer ljög han om att han var i Mjölby och hoppade av i sista minuten.

Känslan av att inte kunna åka hem, inte vilja tillbaka till Falun av nån anledning, gjorde att han planlöst drog runt. Sedan? Självmord, antagligen. Eller uppgivet lifta med nån, t ex utländsk långtradare där chauffören fixar mat till honom. Han hamnar på en helt annan plats.
Slut på fantasier!!

En flykt från allt och alla låter rätt troligt. Man kan bara fråga sig varför just där. Det är ju återkommande spekulationer om att innehållet i telefonsamtalet avgjorde. Inget verkar dock framkomma där föräldrarna bekräftar eller dementerar att sonen kan ha känt sig pressad av samtalsämnet. Privatsaker, förstås, så det har i så fall inte kommit ut om det skulle vara så.
Citera
2017-07-25, 13:39
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo Livjngmyownlife,nu blir man ju undrandes över att han inte reagerade på att eftersom det kom nytt folk in i tåget,det beryder ju självklart att tåget inte nått sin slutstation än.. Hmm ...??

Precis. Han visste ju att han inte var framme eftersom han sa: Vi ses i Mjölby till kvinnan med mobilen.
Citera
2017-07-25, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
De där placeringarna tycks det har gått troll i, men precis utanför Woodys finns det ett litet elskåp och ca 30 m längre fram, mot PIKAB finns det ett lite större elskåp. Vid ett av de ska det tydligen vara, om jag inte missförstått det hela. Det lilla elskåpet står i princip på en grusplätt, det lite större står i diket mot en liten skogsdunge. Om P ville slippa släpa väskan, men tänkte hämta den senare, skulle han kanske ha ställt den en liten bit in, gömt den lite.

Ryggsäcken ska ha hittats vid den kurvan, liksom bakom buskaget, om jag fattat det hela rätt så där borde det stämma bra. Mellan vägen och buskaget finns ett djupt dike som är svårt att klättra över, men man kan gå runt en liten bit därifrån. Nu är det ju rätt hög växtlighet längs hela diket, men det var det nog inte i maj.

Ja, troll verkade det ha gått i mycket! Man har läst och hört så mycket att det till sist blir snurrigt.
Tycker att det är bra om man försöker (så gott det går) att visa varifrån man fått sina uppgifter, så att var och en som läser, själv kan bilda sig en uppfattning om det är tillförlitliga uppgifter eller inte. Länka gärna.

Elskåpen vid Woodys har det pratats om i tråden, om att den stora rullväskan skulle ha stått. Vet inte varifrån den uppgiften kom ifrån längre. Någon som minns?

Man borde kanske "gräva" lite för att få någon bra källa till uppgiften. Du kanske vet varifrån uppgiften kom? Någon har nämnt ett blått elskåp, men Upuaut var och kollade och sa att han bara hittade de två som du nämner (skulle jag tro?).

Upuaut:
Citat:
Något elskåp vid Woodys kan jag inte hitta. Jag hittade två i närheten. (Punkt 1 och 2 på kartan i länken.) Är det någon som vet var info kom ifrån att de hittats vid ett elskåp?
https://www.flashback.org/sp61244225
Punkt 1 och 2 ska vara elskåpen på kartan nedan.
https://kartor.eniro.se/m/hnJB1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in