2017-07-25, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Jag vet inte riktigt vad psykoser ger för symptom, men kan ju säkerligen göra så att man tror att man är någon annan person och lever i en helt annan värld /verklighet.
Om det är så, så är han troligtvis inte medveten om att han har familj som letar efter honom, och känner inte heller igen sig på bilder om han skulle se dem.
Du vet inte vad det ger för symptom. Men gissar att man blir någon annan. Och därför så vet han säkerligen inte vem han är? Cool story.
Citera
2017-07-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Du vet inte vad det ger för symptom. Men gissar att man blir någon annan. Och därför så vet han säkerligen inte vem han är? Cool story.

Låter som i HP gruppen i dess begynnelse, Patrik ändrade gångstil, dialekt, hade börjat röka, färgat håret, rörde sig bara gryning och skymning för att undvika bli upptäckt mm. Allt berodde på psykosen enligt kattkärringarna i gruppen.
Citera
2017-07-25, 01:47
Medlem
Citat:
Tredjehandsuppgifter. Så att det verkligen var så han tänkt eller inte, lär vi aldrig få veta. Sannolikt tror morsan typ så... Evaveva tror också så, för morsan sagt det, Sen tror Evaveva lite till.. osv.
Om nu morsan hävdar att han sagt så, så stämmer ju inte tidpunkt för samtalet. Då lär han ju ha pratat med henne mer eller mindre när han sprang ut och kastat kärringens telefon i sätet. Då har han ju pratat med henne under själva "apokalypsen". Det har väl aldrig framkommit tidigare att man med säkerhet visste att han trodde han satt på fel tåg?

Jo men du ! Han satt och pratade en lååång stund, typ jättelãnge med sin mamma (hennes egen berãttelse) , för att han kände sig så nere.Hon pratade om allt möjligt positivt som hon kunde komma på för att få honom att må bãttre....
Det här är sant.Hon har själv berättat det.
Nu kommer min spekulation,:
Vid varje tågstopp innan Hallsberg så stannar tågen bara en kort stund., folk stiger av och folk går på., that's it....
Men sen vid Hallsberg stannar tåget ett lãngre tag., just för att det är en tågknut-station, och då skall ju folk ta sig från en fãrdriktning till en helt annan,därav invãntan på 15 minuter för Bergslagståget.
Tãnk er då att Patrik är i full gång med att lyssna på sin mor om saker som berör hans inre,kanske lyssnat förbi Örebro,sen vidare lyssnat förbi Kumla,och fortsãtter prata med henne medans tåget vãntar ett tag inne i Hallsbergs station.Har man först lyssnat på musik ifrån Falun och sen pratat med mamma lãr ju batteriladdningen ha fått sig en törn. Eller ?

Och då oturligt nog: my battery is low (nån gammal kliche-låt) , så ÄR hans mobil Off!
Precis där.....Tåget står still, trygga goa mamma försvann ut i etern,vad göra?F-n också, sãg inte att tåget är framme redan..!? Jaha allt på en gång...helv-e ! Måste få tag på henne.,säga att det är tågbyte.....Arrrg.....inte kul detta....
Och sen vet ni ju resten....
Han knatar på....ser sig efter vart han ska,letar letar blir förvirrad, sätter sig i slutet av glasgången, nedanför hissen,fortfarande ingen kär mamma att vãnda sig till ...vad göra?.....(nu har jag dragit detta ett antal ggr,orkar inte mer...)vad som sen hände vet ingen mer ãn Patrik, och det som hände i hans huvud lãr vi ju heller aldrig få reda på eftersom han kanske aldrig kan berätta det., så jao,varför jag kommer med spekulationer som han sen aldrig kan bekrãfta,fattar jag inte,lãgger ner...ingen idee,trodde mig ha erfarenhet av just Bergslagståget s hela vãsen utifrån att ha rest med det ca 30 ggr varje år sen 2010 ....hmm....
Citera
2017-07-25, 02:27
Medlem
Citat:
Tredjehandsuppgifter. Så att det verkligen var så han tänkt eller inte, lär vi aldrig få veta. Sannolikt tror morsan typ så... Evaveva tror också så, för morsan sagt det, Sen tror Evaveva lite till.. osv.
Om nu morsan hävdar att han sagt så, så stämmer ju inte tidpunkt för samtalet. Då lär han ju ha pratat med henne mer eller mindre när han sprang ut och kastat kärringens telefon i sätet. Då har han ju pratat med henne under själva "apokalypsen". Det har väl aldrig framkommit tidigare att man med säkerhet visste att han trodde han satt på fel tåg?

Men kãra du,han trodde inte att han satt på fel tåg,det har han aldrig trott, MEN han trodde att tåget hade kommit fram till sin slutstation , och att det då enligt hans biljetter skulle bytas tåg.
Något som just där inte stãmde eftersom han ännu inte kommit vidare och fram till den RIKTIGA slutstationen.
Klart att han fick huvudbry när han då inte ser en enda avgång som stãmmer överrens med det han planerat.

Undrar hur många mãnniskor som ska behöva ta livet av sig innan samhället förstår att sätta folk i jobb i informationsdiskar och biljettluckor,istället för en stor ful grå apparat som spottar ut biljetter om man har pengar på kortet sitt.
Finns massor med mãnniskor som behöver just få några ord på vãgen för att överhuvudtaget våga gå på ett tåg. E ni med ?
Nuförtiden sãljs ju biljetter utav kioskbiträdet men om man nu behöver diskutera sitt missade tåg eller att biljetten blev ogiltig så kan man ju inte stå och prata om det,och oron man har, när folk ilsket står bakom för att köpa läsk och cigaretter.

Så fram för mer biljettluckor snälla, innan alla tågresenärer går och dör....okii....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 02:43.
Citera
2017-07-25, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Om man tittar på kartbilden 1-18 så markeras en väska i ruta 8. Dit kan han lätta gå om han efter han steg av går mot stationen och tar upp höger och går över pylonbron till norra sidan. Där ligger det en bygghandel och en cementfabrik. Till vänster ligger Volvofabriken som är inhägnad. I ruta 7 ser man den andra volvofabriken. I ruta 2 är väskan som jag ser det ute på leråkrarna där tegelbruket tog lera förr. Jag vet att det förr gick en smal cykelväg där som leder förbi en storbonde och inte långt därifrån en bilskrot. Man kunde också cykla där till ” Via Harry´s” en loge där man dansade. Fortsatte man så kom man i Kumlaområdet.
En undrar är då varför söker man i Hällabrottet?

Kanske för att de allra första observationerna var åt det hållet? Både vad gäller riktning/tidslinje.
Citera
2017-07-25, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busann
Kanske för att de allra första observationerna var åt det hållet? Både vad gäller riktning/tidslinje.

Hörrni,kom på att eftersom han inte fann någon vettig tågförbindelse på tavlorna (eftersom han gått av för tidigt som vi vet...), så tänkte han kanske att jaha det är väl bara att typ gå hem., eller lifta ....fanns ju inget mer för honom att hitta på....

Så den där lilla cykelvägen verkar ju intressant som Ohprost skrev...
Eller vad tror du Busan?
Att han helt enkelt började knata söderut, mot Malmö....
Har någon snackat med storbonden om han sett någon gå förbi?
Har de kollat bilskroten? Han kanske tyckte att allt var så skitaktigt i livet så han satte sig i en gammal. bil och drömde sig bort....och somnade....
Eller tänk om han ligger på logen?

Vore väl bra om de kollade runt lite där

Vad tror du om det Nina?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 03:24.
Citera
2017-07-25, 02:58
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busann

"Busann!" Kan Du inte skicka de två översiktskartorna till moderatorn Blomvattnare till exempel och bedja honom, att lägga in dem i trådstarten?
På så sätt slipper vi ju leta efter dem!
Det kanske räcker med, att skriva här. Jag vet inte!
Citera
2017-07-25, 05:10
Medlem
Citat:
Om han kommer på efter ca 15 minuter att han skall vara på ett annat tåg, sitter han väl på fel tåg? Han kan ju inte sitta på rätt tåg om han (vad han kanske trodde då) inte skall åka längre med det tåget. Eller?

Men hallå., han visste ju att han skulle till tågets slutstation., och inte förräns då, byta till annat tåg.
Säkert tänkte han att då lãr han mãrka när slutstationen infinner sig, för då stannar tåget totalt.
Det var det han trodde tåget gjorde,när det vilade i 15 minuter......
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 05:14.
Citera
2017-07-25, 07:24
Medlem
Sååå himla bra @caccarina69 👍 Nu har vi som aldrig varit i Hallsberg fått en känsla för platsen. Som sagt väldigt ödsligt ser det ut men kan ju bero på tidpunkten. Det jag inte riktigt får ihop, ja eller funderar över, är att om man mår dåligt o konstaterar att man klivit av på fel plats så borde man bli stannande på stationen. Vet man dessutom att man har dåligt lokalsinne så tror jag inte man bara drar iväg utan håller sig till den plats man vet man kan ta sig vidare ifrån. Patrik borde ha frågat någon om nåt på stationen tycker jag. Sen kan det ju vara så illa att han inte kan mobilnummer utantill som han kan ringa om telen lagt av o därför inte kunnat kontakta någon hemma eller nån kompis även om han skulle få låna telefon av någon. ( reflektion utifrån mig själv nu när alla nummer är inlagda i mobilen) Tror jag själv hade swishat till mina barn om jag misstänkt de ramlat av på fel ställe så hade jag i alla fall vetat de haft pengar till nya biljetter.

Är väl detta att han dragit iväg från stationen som talar för förvirring eller att han helt gett upp. Är du i dåligt skick o dessutom inte äter eller sover så är risken väldigt överhängande att hjärnan kopplar ner. Men är anmärkningsvärt att han inte pratat med någon i alla fall initialt o att ingen därefter försökt prata med en ung kille som ser sjuk ut o frågat om han behöver hjälp. Kanske är jag som är konstig som tycker det är självklart eller så är det för jag är norrlänning o blir så himla glad när jag ser en människa i denna glesbefolkade del av landet ( sorry kunde inte låta bli i allt detta tungsinta elände) .
Citera
2017-07-25, 08:21
Medlem
Snubban007s avatar
Ny obs mitt i centrala Norrköping igår. Några tjejer som sett honom / någon som liknade honom och har kontaktat polis och föräldrarna. Men återigen utan bild eller video så frågan är om obsen tas seriös...
Det har varit många nu som observerat Patrik (?) i Norrköping.. dags att lägga lite krut där kan ju jag tycka.. Hade det varit mitt barn så hade ju jag luskammat varje gathörn och gränd dygnet runt tills jag fann honom/hans look a like..
Citera
2017-07-25, 08:26
Medlem
Citat:
Har du några adresser? Namn på gator osv...

Väskan hittades i närheten av där Industrigatan övergår i att bli Ralavägen. Industrigatan 9 är PIKAB, en nedlagt (tror jag) företag där man kan gå över gården och komma ut på gärdet och gena till "ryggsäcks-platsen".

Grusvägen över gärdena har inga namn på hitta.se. En sak som slog mig i går... grusvägen där ryggsäcken hittades är nog rätt ny, kanske kom de till i samband med bygget. Kan man, på något sätt, ta reda på när vägen byggdes?
Citera
2017-07-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Sååå himla bra @caccarina69 👍 Nu har vi som aldrig varit i Hallsberg fått en känsla för platsen. Som sagt väldigt ödsligt ser det ut men kan ju bero på tidpunkten. Det jag inte riktigt får ihop, ja eller funderar över, är att om man mår dåligt o konstaterar att man klivit av på fel plats så borde man bli stannande på stationen. Vet man dessutom att man har dåligt lokalsinne så tror jag inte man bara drar iväg utan håller sig till den plats man vet man kan ta sig vidare ifrån. Patrik borde ha frågat någon om nåt på stationen tycker jag. Sen kan det ju vara så illa att han inte kan mobilnummer utantill som han kan ringa om telen lagt av o därför inte kunnat kontakta någon hemma eller nån kompis även om han skulle få låna telefon av någon. ( reflektion utifrån mig själv nu när alla nummer är inlagda i mobilen) Tror jag själv hade swishat till mina barn om jag misstänkt de ramlat av på fel ställe så hade jag i alla fall vetat de haft pengar till nya biljetter.

Är väl detta att han dragit iväg från stationen som talar för förvirring eller att han helt gett upp. Är du i dåligt skick o dessutom inte äter eller sover så är risken väldigt överhängande att hjärnan kopplar ner. Men är anmärkningsvärt att han inte pratat med någon i alla fall initialt o att ingen därefter försökt prata med en ung kille som ser sjuk ut o frågat om han behöver hjälp. Kanske är jag som är konstig som tycker det är självklart eller så är det för jag är norrlänning o blir så himla glad när jag ser en människa i denna glesbefolkade del av landet ( sorry kunde inte låta bli i allt detta tungsinta elände) .

Jag fotade senare på kvällen, och när inget tåg stod på den sidan av perrongen. Jag försökte medvetet undvika att få med människor, men det var inte så himla många där.

Däremot - det finns stationsvärdar på stationen i Hallsberg. Jag åker inte tåg så jätteofta, men de gånger jag åker ser jag alltid stationsvärdar, iklädda reflexväst, så det finns folk att fråga om man är osäker.

Men vi får också komma ihåg att vi pratar om en vuxen, normalbegåvad man som åkt tåg många gånger tidigare. Även OM han drabbats av psykos (och vi ska komma ihåg att det är bara en teori) så gör inte psykoser så att man helt och fullt tappar all kontroll, i alla fall inte om han inte var mer psykotisk än att han kunde ta kontakt med en kvinna, låna hennes telefon och bete sig så pass normalt att hon inte reagerade på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in