Citat:
Ursprungligen postat av
Abdullakastrulla
Tredjehandsuppgifter. Så att det verkligen var så han tänkt eller inte, lär vi aldrig få veta. Sannolikt tror morsan typ så... Evaveva tror också så, för morsan sagt det, Sen tror Evaveva lite till.. osv.
Om nu morsan hävdar att han sagt så, så stämmer ju inte tidpunkt för samtalet. Då lär han ju ha pratat med henne mer eller mindre när han sprang ut och kastat kärringens telefon i sätet. Då har han ju pratat med henne under själva "apokalypsen". Det har väl aldrig framkommit tidigare att man med säkerhet visste att han trodde han satt på fel tåg?
Jo men du ! Han satt och pratade en lååång stund, typ jättelãnge med sin mamma (hennes egen berãttelse) , för att han kände sig så nere.Hon pratade om allt möjligt positivt som hon kunde komma på för att få honom att må bãttre....
Det här är sant.Hon har själv berättat det.
Nu kommer min spekulation,:
Vid varje tågstopp innan Hallsberg så stannar tågen bara en kort stund., folk stiger av och folk går på., that's it....
Men sen vid Hallsberg stannar tåget ett lãngre tag., just för att det är en tågknut-station, och då skall ju folk ta sig från en fãrdriktning till en helt annan,därav invãntan på 15 minuter för Bergslagståget.
Tãnk er då att Patrik är i full gång med att lyssna på sin mor om saker som berör hans inre,kanske lyssnat förbi Örebro,sen vidare lyssnat förbi Kumla,och fortsãtter prata med henne medans tåget vãntar ett tag inne i Hallsbergs station.Har man först lyssnat på musik ifrån Falun och sen pratat med mamma lãr ju batteriladdningen ha fått sig en törn. Eller ?
Och då oturligt nog: my battery is low (nån gammal kliche-låt) , så ÄR hans mobil Off!
Precis där.....Tåget står still, trygga goa mamma försvann ut i etern,vad göra?F-n också, sãg inte att tåget är framme redan..!? Jaha allt på en gång...helv-e ! Måste få tag på henne.,säga att det är tågbyte.....Arrrg.....inte kul detta....
Och sen vet ni ju resten....
Han knatar på....ser sig efter vart han ska,letar letar blir förvirrad, sätter sig i slutet av glasgången, nedanför hissen,fortfarande ingen kär mamma att vãnda sig till ...vad göra?.....(nu har jag dragit detta ett antal ggr,orkar inte mer...)vad som sen hände vet ingen mer ãn Patrik, och det som hände i hans huvud lãr vi ju heller aldrig få reda på eftersom han kanske aldrig kan berätta det., så jao,varför jag kommer med spekulationer som han sen aldrig kan bekrãfta,fattar jag inte,lãgger ner...ingen idee,trodde mig ha erfarenhet av just Bergslagståget s hela vãsen utifrån att ha rest med det ca 30 ggr varje år sen 2010 ....hmm....