2017-07-24, 18:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han gjorde givetvis själv bedömningen att det var säkrast att ta med sig kroppen, annars hade han ju lämnat kvar den, inte svårare än så. Det är väl en smaksak, vissa mördare lämnar kvar offrets kropp, andra gör det inte. Det kan även vara så att "pilot" (KGM?) i efterhand kom på att "brovittnet" såg honom tillsammans med HA vilket gjorde honom extra nojig, tänk om personen kände igen honom? Det säkraste i ett sådant läge är att sopa igen alla spår efter sig.

Absolut, och då låter det ju än mer korkat att ta sig dit och placera ut spår med alla de risker som det innebär, när det mest naturliga måste vara att sopa igen spåren efter sig.
Citera
2017-07-24, 18:11
Medlem
BlurryFace69s avatar
Finns det ingen som kan ta reda på om nuvarande misstänkte pilot var borta från jobbet
när pilot ska ha suttit häktat??

Jag tycker att det är viktigt att ta reda på om han är pilot eller inte för att
komma vidare.
Citera
2017-07-24, 18:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Mycket intressant. Tillägg: I min värld är enda anledningen att vika höger vid fängelset knuten till att gå till campingen/badet. Han kanske tom hade husvagn på sommaren?

Om inte annat kan han ju ha lurat i Helena att dom hade en husvagn som stod på campingen, att KB var där och att detta var anledningen till att dom skulle följas åt på vägen hemåt. Det skulle även förklara varför HA inte tyckte det var konstigt med att "pilot" föreslog att dom skulle vika av till höger vid fängelset.
Citera
2017-07-24, 18:23
Medlem
KGM. Vi behöver få bekräftat att det är han som är pilot. Pilot var över natten på arresten i Skövde någonstans i månadsskiftet maj/juni. Någon som arbetar där måste väl kunna dementera eller bekräfta om det var kgm..? Javisst, tråkigt om vi måste "hänga ut" KGM:s dåvarande flickvän KB. Vad heter hon? Hon borde ju kunna bekräfta eller dementera om KGM ringde henne på natten, om han var sjukskriven? Om vare sig KGM eller hon själv är inblandade på något sätt, borde inte hon dementera dessa uppgifter då? Självklart vet hon att det skrivs här om både henne och KGM. KGM hade tre systrar men även en bror. Systrarna vet vi nu var de bodde 1992 men var bodde brodern Kjell?
Citera
2017-07-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Finns det ingen som kan ta reda på om nuvarande misstänkte pilot var borta från jobbet

komma vidare.
Vi behöver veta var KGM jobbar..? Jobbar han på e-Lux? Vi behöver också veta exakt vilken dag pilot var på arresten i Skövde.
Citera
2017-07-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

komma vidare.
Kan den vita bilen varit inne på vägen och kastat ut skor o ringar?
Citera
2017-07-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Vi behöver veta var KGM jobbar..? Jobbar han på e-Lux? Vi behöver också veta exakt vilken dag pilot var på arresten i Skövde.
Jobbade han 2013 på Lorentzon styr i Skövde så bör han jobba med Styr el El i nån form. Kallades Klas el Klasse tror jag
Senast redigerad av Hardbeck 2017-07-24 kl. 18:35. Anledning: Felstav
Citera
2017-07-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Jobbade han 2013 på Lorentzon styr i Skövde så bör han jobba med Styr el El i nån form. Kallades Klas el Klasse tror jag
Kan ju tycka att någon på lorentzon i så fall borde veta om Klas varit borta någon dag i månadsskiftet maj/ juni? Såvida dom inte plockat in honom på helgen?
Citera
2017-07-24, 18:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det låter som något "bra" att skylla på för att ta den vägen ner. (Om den uppgiften stämmer att de gick ner där.) Jag för min del tror det är mycket sannolikt att gm kände/kände till Helena och hade lokalkännedom, så då tvivlar jag på att han hade husvagn där (om han bodde i själva Mariestad). Men om gm kom från någon kranskommun, så är det möjligt. Det brukade väl dock vara efterfester där?

"Pilot" (ev. KGM) hade givetvis inte en husvagn där utan sa endast detta för att ha en orsak till att slå följe med Helena, annars hade hon ju förstått att det var henne som han var ute efter, något som förmodligen hade skrämt livet ur henne... Det kan även tänkas att han hade en baktanke med att vika av vid fängelset för att där någonstans kunna skrida till verket.
Citera
2017-07-24, 18:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Nattbad, tar av sig skorna och ringarna för att inte tappa dem i vattnet.
Syrran sover.. - hon vet inte när Helena kommer hem.

Det är en ljum sommarkväll i juni.
Hon kan avvisat honom på STADT för att han just är ihop med hennes kompis.
Därmed inte sagt att hon inte vill ligga med honom.

Jag tror knappast att Helena skulle gå och ta sig ett nattbad, när hon nyss hade ringt till systern U från Stadt för att meddela att hon snart var hemma. H hade ju dessutom bett systern stanna uppe så dom kunde dricka te tillsammans och prata lite när hon kom hem. H skulle aldrig bryta det löftet.
Citera
2017-07-24, 18:53
Medlem
Kan denna KB jobbat på sjukhuset i Mariestad?
Citera
2017-07-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Kan denna KB jobbat på sjukhuset i Mariestad?
Vet du namnet på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in