Det jag reagerade mest på i presskonferensen är att ygeman och andra ministrar visste om detta men inte meddelade löfven. Förstod hans förklaring att ansvarig minister ska meddela detta men fattar inte hur hon inte kunde veta och ygeman veta det. Och varför meddelade inte ygeman ansvarig minister. Trodde han hon visste redan?
Angående frågeställningen för tråden vilka politiska konsekvenser det blir undrar jag om vanligt folk förstår hur illa det här är? Jag gör det ju inte. Fattar inte speciellt mycket om IT outsourcing och allt vad det heter. Lyssnade däremot på knutsson i SVT och han var ju inne på att detta var oerhört allvarligt. Men tänker att folk i allmänhet kanske inte bryr sig nämnvärt då man inte är så bra insatt i ämnet därför kommer regeringens stöd i opinionen inte att ta stryk? Dessutom är man ju ganska trygg och naiv i sverige och tror väl inte att någon eller några ska ha intresse av att attackera oss så konsekvenserna är inte så allvarliga. Återstår ju och se på kommande undersökningar men jag tror inte det kommer påverka, även om jag såklart hoppas på det motsatta.
En sista notis är att journalister verkligen är värdelösa. Samma frågor ställdes så löfven fick upprepa saker han redan sagt sen fick han frågan om han skulle sparka någon efter att han sagt att han har fullt förtroende för dem. Kan man väl lista ut själv att han inte ska

Vem sparkar någon man har förtroende för.