Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag tror inte att så var fallet (att någon tog risken att placera ut ett spår - snarare i så fall att någon försökte plocka bort spår). Dessutom visste ju den närvarande församlingen (Helenas familj, vänner med flera) att en sko hade hittats på söndagskvällen.
Under söndagen innan polis menade jag, i mitt förra inlägg att ev gm var med och sökte ( för att plocka bort ). Efter att polis fann skon på kvällen, återvände gm för att placera ut resterande vid passande tillfälle under natten/gryningen.
Som min tidigare spekulation påstår jag att oavsett när polis avbröt så fortsatte anhöriga och vänner, eftersom fyndplatsen blir av stor vikt när någon saknas. Dessutom var den belägen nära hemmet. Där vid något tillfälle under resterande timmarna beblandas gm. I den situation när det råder sådan spridd känslomässig kaos blir det lätt att smälta in, för ingen är som de brukar att vara.
Du behöver heller inte vara rädd att bli sedd på platsen under små timmarna för det ses som otänkbart att du är där av någon annan anledning än att söka. Eftersom du dessutom medverkat större delen av dagen.
Finns ingen annan förklaring på hur alla människor har missat resterande saker/skon, oavsett när/om polisen avbröt. Min personliga uppfattning, finner ingen annan förklaring hittills.
Tror därför att det är någon/några de anhöriga kände väl. Som nära vän är man känslosrytd i sin uppfattning och svårt att se det otänkbara. Kanske kan någon tänka tillbaka och se det idag?