Citat:
Ursprungligen postat av
allie3831
Det är min åsikt att jag tycker det är kränkande att sätta diagnoser innan man fått dom.
Men det är väl inte föräldrarna som satt diagnosen?
Såvitt jag har läst är det polisens expert som dragit den slutsatsen att Patrik kan ha fått en psykos som bröt ut i samband med att han klev av på fel station.Lärare, föräldrar och klasskamrater har berättat att Patrik inte mått bra den sista tiden och på resan till Gotland någon vecka innan försvinnandet mådde Patrik sämre.
Nu råkade jag ha GP framme här sedan zippzons inlägg nyss:
Citat:
Patrik har aldrig tidigare haft dessa besvär. Jörgen och Carina berättar att polisens experter tror att Patrik nu kan ha gått in i en psykos som kan ha blommat ut när han av misstag klev av tåget i Hallsberg.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6r%C3%A4ldrarnas-desperata-jakt-efter-f%C3%B6rsvunna-patrik-22-1.4400286
Att föräldrarna griper krampaktigt efter varje halmstrå som finns att Patrik finns i livet, tycker jag är fullt förståeligt. Har sett andra fall där föräldrar reagerat på detta sätt, att tro in i det sista att det försvunna barnet lever. Att fast åren går, alla förstår barnet eller den anhöriga inte lever, vill föräldrarna inte ge upp hoppet. Då kan det där halmstråt vara psykosen, för föräldrarna.
Det är väl en stark instinkt människan har. Att inte ge upp hoppet.