Citat:
Ursprungligen postat av
Snubban007
Har pappan efter Ps försvinnande uttryckt sig nedvärderande om Patrik ? Vad har han sagt? Stämmer detta så stärks min redan starka teori om att P håller sig undan självmant och att troligtvis polis vet om att han är ok och därmed backar, då det faktiskt är fullt lagligt att hålla sig borta om man vill... när man är vuxen. Tycker att allt resonemang om psykos osv verkar väldigt luddigt också och kanske bara ett sätt för föräldrarna att "få igång" polis osv.. för vad jag förstått finns det ingenstans bekräftat att det rör sig om en psykos, utan mer föräldrarna som säger sig misstänka det bara för att han aldrig åkte hem?
Ja psykos tror jag inte på att polisen nämnt mer än i förbigående och som exempel att det kan ske vid en depression.. Och föräldrarna tar det som en ursäkt. Det är ingen diagnos en psykiatiker ens sätter på en patient vid ett första möte ens.
Sedan säjer pappan också som en ursäkt till den hela uppståndelsen att P irrar runt i Sverige att han har dåligt lokalsinne.
Jag tycker det är kränkande. Man går inte ut i media och säjer sådant när det inte finns diagnos. Och inte mot sitt barn. Ej normalt beteende.