Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Mycket tyckande i denna tråd; är det någon som ens försökt tänka tanken; motiv???
En "utsatt" familj, så långt är väl alla med.
En familj med interna problem? Oklart, för obetalda hyror är ju externa. En del spekulerar i religion, är det bekräftat att MGM är muslim?? ( kanske finns bak i tråden, jag har inte hittat det). Såklart är det en stress när ekonomin inte går ihop.....
Halvdana mordförsök på barn? Just här, blir det mycket oklart för mig, i kombination med "motiv". Vilket motiv skulle MGM ha, och varför isf. utföra dådet så extremt "oproffsigt"?
Det går liksom inte ihop.
Vad jag "tror"? Kvinnan, som var ett barn när hon fångades upp av MGM, tappade allt och gjorde slut med livet. Den enda tveksamma delen, är hur hon då ev. avslutade sitt eget liv, efter att ha försökt döda sina barn och tända på bostaden. Där blir jag tveksam, men polisens tekniker får reda ut detta.
Igen, MOTIV, är ett nyckelord, även i detta hemska fall.
Mycket tyckande beror på att folk är less invandrare som kommer hit och inte tar seden dit dom kommer..Jag kan inte dra till tex Turkiet och begära en massa saker.
Allt från att kyrkor ska byggas,till annan mat i skolor ,och en väääldigt massa annat.
Gemene svensks tålamod är slut.
Därför blir det sådant tyckande.