2017-07-23, 23:43
Medlem
Varför tänder man på en lägenhet efter att ha mördat någon där? Ta sig tid med det? För att undanröja DNA väl!? Men pappan hade väl ingen anledning att undanröja DNA från lägenheten!

,,,FAST om pappan är mördaren kan han ha tuttat på för att krimteknikerna inte ska upptäcka att det inte finns något DNA från någon främmande på mordplatsen...
Senast redigerad av Trapizo 2017-07-24 kl. 00:35.
Citera
2017-07-23, 23:49
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Varför tänder man på en lägenhet efter att ha mördat någon där? Ta sig tid med det? För att undanröja DNA väl!? Men pappan hade väl ingen anledning att undanröja DNA från lägenheten!

GM ville väl dölja att det var mord?
Citera
2017-07-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
GM ville väl dölja att det var mord?

Håller med dig! Tänkte på det nu efteråt...om det var pappan så kunde han vara så lurig att han tände på lägenheten för att DÖLJA att det inte fanns någon utomståendes DNA på mordplatsen!

Men om det nu är pappan som tände på...det borde ju teknikerna upptäcka i så fall..han blir väl dammsugen från topp till tå!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-07-24 kl. 00:36.
Citera
2017-07-24, 01:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
mördare när från B-H och hade barn med en polsk kvinna, som han dödade, liksom sina små barn. Att neka till detta brott är så skjut fegt.

Hög sannolikhet för att han faktiskt är oskyldig.
Citera
2017-07-24, 02:12
Medlem
LeeVans avatar
Mannen är hantverkare, stark i armar, händer och fingrar. Dessutom van att hantera handverktyg, inklusive kniv. Han hade inte misslyckats om nu uppsåtet varit det han misstänks för.
Likaså hade han nog sett till att rummet kvinnan och barnen vistades i blivit ordentligt utbränt.

Detta är nog ändå en desperat kvinnas verk. Vila i frid ..
Citera
2017-07-24, 07:09
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Var skyltar hyresgästföreningen någonstans?
De betalade inte hyran på 140.000kr och fick skulden avskriven av Gårdstensbostäder (allmännyttan) och sedan betalade de inte hyran i år heller.
Sorgligt! :-(

Bland blommorna på bilden så har HGF ställt blommot och lyckas få med sin vidriga kommunistiska logo på två ställen.

Äckligt hur kommunister har insett att dom är i extrem minoritet och därav infiltrerat en massa föreningar etc där dom lyckas få bestämma till slut ändå, ja ja nu är problemet identifierat och nu kan vi göra något åt det.
Citera
2017-07-24, 07:33
Medlem
Mycket tyckande i denna tråd; är det någon som ens försökt tänka tanken; motiv???

En "utsatt" familj, så långt är väl alla med.

En familj med interna problem? Oklart, för obetalda hyror är ju externa. En del spekulerar i religion, är det bekräftat att MGM är muslim?? ( kanske finns bak i tråden, jag har inte hittat det). Såklart är det en stress när ekonomin inte går ihop.....

Halvdana mordförsök på barn? Just här, blir det mycket oklart för mig, i kombination med "motiv". Vilket motiv skulle MGM ha, och varför isf. utföra dådet så extremt "oproffsigt"?

Det går liksom inte ihop.

Vad jag "tror"? Kvinnan, som var ett barn när hon fångades upp av MGM, tappade allt och gjorde slut med livet. Den enda tveksamma delen, är hur hon då ev. avslutade sitt eget liv, efter att ha försökt döda sina barn och tända på bostaden. Där blir jag tveksam, men polisens tekniker får reda ut detta.

Igen, MOTIV, är ett nyckelord, även i detta hemska fall.
Citera
2017-07-24, 07:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Mycket tyckande i denna tråd; är det någon som ens försökt tänka tanken; motiv???

En "utsatt" familj, så långt är väl alla med.

En familj med interna problem? Oklart, för obetalda hyror är ju externa. En del spekulerar i religion, är det bekräftat att MGM är muslim?? ( kanske finns bak i tråden, jag har inte hittat det). Såklart är det en stress när ekonomin inte går ihop.....

Halvdana mordförsök på barn? Just här, blir det mycket oklart för mig, i kombination med "motiv". Vilket motiv skulle MGM ha, och varför isf. utföra dådet så extremt "oproffsigt"?

Det går liksom inte ihop.

Vad jag "tror"? Kvinnan, som var ett barn när hon fångades upp av MGM, tappade allt och gjorde slut med livet. Den enda tveksamma delen, är hur hon då ev. avslutade sitt eget liv, efter att ha försökt döda sina barn och tända på bostaden. Där blir jag tveksam, men polisens tekniker får reda ut detta.

Igen, MOTIV, är ett nyckelord, även i detta hemska fall.

Som sagt: jag tror inte att vi kommer längre nu förrän vi har mer fakta.
Citera
2017-07-24, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Bland blommorna på bilden så har HGF ställt blommot och lyckas få med sin vidriga kommunistiska logo på två ställen.

Äckligt hur kommunister har insett att dom är i extrem minoritet och därav infiltrerat en massa föreningar etc där dom lyckas få bestämma till slut ändå, ja ja nu är problemet identifierat och nu kan vi göra något åt det.

HGF är en organisation för de svaga i samhället. I vårt land har det blivit en "rättighet" att få bo i en lägenhet, som ägs av någon annan!

Grundtanken med en hyreslägenhet borde vara att den är en tillfällig lösning mellan två egna boenden. Men sossarna la för länge sedan regler för hyreslägenheter, "besittningsrätt" är förmodligen den mest skadliga.

Vem är förvånad över att få vill satsa på att bygga nya hyresrätter?
Citera
2017-07-24, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4

De är väl socialdemokrater i hyresgästföreningen och sossarna med herr Löfven i spetsen är moderaterna Light.
Vet inte om kommunistiska partiet har något samröre med hyresgästföreningen.
Citera
2017-07-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt: jag tror inte att vi kommer längre nu förrän vi har mer fakta.

Håller med och det var hela min poäng, det hela är mycket oklart, och MOTIV behövs för att lösa fallet.
Citera
2017-07-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De är väl socialdemokrater i hyresgästföreningen och sossarna med herr Löfven i spetsen är moderaterna Light.
Vet inte om kommunistiska partiet har något samröre med hyresgästföreningen.

Vi är OT nu.....

Läs mitt inlägg för en stund sedan, och kommentera från det. Ett tips; det är vänster i HGF, graderna spelar väl ingen större roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in