2017-07-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Då så.

https://www.kronofogden.se/Ingetbarnskabehovadrabbasavvrakning.html . Det finns mycket när googlar. Verkar som det är lag att ingen barnfamilj ska vräkas eller vision. Men det händer ändå. Och då ska soc fixa nytt boende. Om jag fattat korrekt.

Men det har väl inte stått i tidningarna att soc var med eller?
Där har stått i tidningen att dom har haft soc med på möten.
Barnfamiljer blir vräkta i verkligheten och oftast blir barnen omhändertagna om man i te hittat en bra bostad inom en viss tid.
De kan säkert vara olika från kommun till kommun och sen beror de till en viss del på soc sekreteraren oxå. Vissa hjälper till, medans vissa kör lite mer av eget race. ..
Citera
2017-07-23, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Där va en i Dalby stenbrott som mördade fru och barn, häromåret.....ett av fallen. Du får nog informera dig lite mer
Bland juggar lär där nog inte finnas allt för mycket inavel. Där är det en stor skam.
Här känner bara jag flera som skaffat barn med sina kusiner, svenskar då alltså. De tycker jag är skrämmande!

Det spelar ingen roll vad som hände i Dalby härom året. Statistiken ljuger fortfarande inte.

Flera stycken alltså. Märkligt bekantskapskrets du har!
Citera
2017-07-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det spelar ingen roll vad som hände i Dalby härom året. Statistiken ljuger fortfarande inte.

Flera stycken alltså. Märkligt bekantskapskrets du har!
Vart läste du den statistiken någonstans?
Jag har inte själv valt att vara på jobbuppdrag o specifikt leta upp kusinnissar. Men dom har varit trevliga att prata med ändå
Citera
2017-07-23, 20:16
Medlem
Citat:
Där har stått i tidningen att dom har haft soc med på möten.
Barnfamiljer blir vräkta i verkligheten och oftast blir barnen omhändertagna om man i te hittat en bra bostad inom en viss tid.
De kan säkert vara olika från kommun till kommun och sen beror de till en viss del på soc sekreteraren oxå. Vissa hjälper till, medans vissa kör lite mer av eget race. ..

Soc hjälper visst till om inte inkomsterna räcker till. Tycker att man skyller lite väl mycket på soc. Man har eget ansvar också. Men det kommer kanske som en överraskning för några i tråden.
Citera
2017-07-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
+1 Det finns tydligen kvar människor som vågar tycka som de vill på detta forum. Heder åt dig att du uttrycker åsikten "jag tycker" men förvänta dig nu att du blir idioförklarad från folk som tycker de har rätten till en " riktig" åsikt.
Vad menar du med riktig åsikt? Här spånas det, ingen vet väl varför detta hände!
Citera
2017-07-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
Soc hjälper visst till om inte inkomsterna räcker till. Tycker att man skyller lite väl mycket på soc. Man har eget ansvar också. Men det kommer kanske som en överraskning för några i tråden.

Skydda inte soc är du snäll.
Jag har har varit familjehem så jag vet och har även privata bekanta som arbetar där och dom har jobbat och jobbar i olika komuner.
Så sitter man som soc sekreterare och har makten att ta någons barn, så ska man tänka mer än en gång om man verkligen är kapabel att ha ett sådant jobb och sköta det klanderfritt och inte sen skylla på den mänskliga faktorn.
Vilket det alltid görs och sen på det igen och göra samma tabbe
Citera
2017-07-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
Menar du att om man inte hittar en lgh när man har barn och har betalningsanmärkningar att det är rätt av soc och slita barn från sina/ sin förälder.och sätta dom på familjehem istället för att hjälpa dom att ha någonstans att bo?Ett familjehem/jourhem är extremt dyrt. Blir billigare att hjälpa familjen.
I just detta fallet vet vi inte vad som hänt ännu!
Citera
2017-07-23, 21:59
Avslutad
Citat:
Vart läste du den statistiken någonstans?
Jag har inte själv valt att vara på jobbuppdrag o specifikt leta upp kusinnissar. Men dom har varit trevliga att prata med ändå

Att mordfrekvensen bland svenskar är, i världsliga mått mätt, försvinnande låg?

Du måste väl inse att det finns godtycklig statistik på det?

Eller menar du att antal mord på fruar är högt och mord i övrigt lågt?
Citera
2017-07-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Att mordfrekvensen bland svenskar är, i världsliga mått mätt, försvinnande låg?

Du måste väl inse att det finns godtycklig statistik på det?

Eller menar du att antal mord på fruar är högt och mord i övrigt lågt?
Jag ville ha källa på det, inte ord från dig
Citera
2017-07-23, 22:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Menar du att om man inte hittar en lgh när man har barn och har betalningsanmärkningar att det är rätt av soc och slita barn från sina/ sin förälder.och sätta dom på familjehem istället för att hjälpa dom att ha någonstans att bo?Ett familjehem/jourhem är extremt dyrt. Blir billigare att hjälpa familjen.
I just detta fallet vet vi inte vad som hänt ännu!

Här håller jag med. Jag minns ett fall där en hemlös ung, ensam mamma födde ett barn och bodde med barnet i sin bil. Socialen omhändertog barnet - men lät mamman bo kvar i bilen! Eftersom hon fyllt 18 så var hon inte längre deras ansvar, utan hon borde skaffa sig arbete och bostad på egen hand, enligt deras sätt att resonera. Mamman hade vuxit upp i fosterhem och när hon fyllde 18 så ansåg sig fosterföräldrarna inte ha något ansvar för henne, utan de slängde ut henne - mer eller mindre på dagen. Att hon var gravid påverkade ingenting.

Sådant här händer i Sverige hela tiden, och det gör mig förtvivlad! (OBS: självklart kan man inte ha spädbarn boende i bilar, men då får man ju ordna en mor-och-barn-placering. Inte LÄMNA mamman i bilen.)
Citera
2017-07-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Här håller jag med. Jag minns ett fall där en hemlös ung, ensam mamma födde ett barn och bodde med barnet i sin bil. Socialen omhändertog barnet - men lät mamman bo kvar i bilen! Eftersom hon fyllt 18 så var hon inte längre deras ansvar, utan hon borde skaffa sig arbete och bostad på egen hand, enligt deras sätt att resonera. Mamman hade vuxit upp i fosterhem och när hon fyllde 18 så ansåg sig fosterföräldrarna inte ha något ansvar för henne, utan de slängde ut henne - mer eller mindre på dagen. Att hon var gravid påverkade ingenting.

Sådant här händer i Sverige hela tiden, och det gör mig förtvivlad! (OBS: självklart kan man inte ha spädbarn boende i bilar, men då får man ju ordna en mor-och-barn-placering. Inte LÄMNA mamman i bilen.)
Ja, det är hemskt att det får hända i detta land.
Folk som inte vet eller känner till sådana fall, tror ju att det inte förekommer här tyvärr
Citera
2017-07-23, 22:40
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Har du några bevis för att de Jihadister som rest till Syrien från Bosnien är etniska bosnier, eller är det bara ett antagande? Dessutom finns det faktiskt etniska svenskar som åkt till Syrien för att strida för IS.

Peter tack för en god pennfajt. Mitt omdöme säger att du är rätt så klyftig. Och säg den glädje som varar. Men när det finns riktiga pannben som menar att. 4 av 100 inte är "sååå ovanligt" försvinner en lusta till en både intellektuell eller ibland en diskussion kryddad med ironi.

Min intellektuella nivå är nådd och sådant som ovan gränsar till idioti och en nivå som passar en otrevlig självförnekelse. Man får gärna ha högt i tak men även himlen har sin gräns.

Lycka till i dina spån och se till att inte hamna i en diskussion med riktigt ohälsosamma spån.

Over and out.

P.S. merwinna skall också omnämnas som en skön lirare med huvudet på skaft.
Senast redigerad av kermith 2017-07-23 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in