2017-07-22, 09:07
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Vilket jävla hån att de får vara med på en urnsättning/begravning! De borde ha förlorat all rätt till det. Man undrar ju om dom inte själva känner att det är ett jävla hyckleri? När de vet vad de gjort och att sitta där och låtsas sörja.
Man kan ju hoppas att ingen vill veta av dem någonsin mer. Att deras identiteter är kända och att folk känner igen dem, vet vad de gjort och behandlar dem därefter. Det är kanske ett värre straff än att sitta inne.

Håller med angående urnsättningen.

Ja, dessa slöa idioter har ju inte heller förutsättningarna att byta namn och börja om med två tomma händer i ett annat land där ingen känner dem, och skapa sig ett nytt liv där. Som någon annan skulle ha gjort i den situationen. De är helt beroende av det svenska bidragssystemet.
Citera
2017-07-22, 11:16
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med angående urnsättningen.

Ja, dessa slöa idioter har ju inte heller förutsättningarna att byta namn och börja om med två tomma händer i ett annat land där ingen känner dem, och skapa sig ett nytt liv där. Som någon annan skulle ha gjort i den situationen. De är helt beroende av det svenska bidragssystemet.
Det fetade, inte så säker på det. Äcklen lyckas komma undan mordet på sin bebis, nu ska de väl ha gigantiska skadestånd för att de suttit häktade. Kan bli en bra grundplåt för asen.
Citera
2017-07-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisan
Så revbensfrakturerna och hjärnblödningarna räknas inte som bevis? Har hon legat på nappen där också?
Tycker att du ska sova lite så du kan förstå vad tingsrättens beslut var. Helt eniga. Så ne.... Räknades inte som bevis då sjukdom faktiskt kan ligga till grund där. Natti Natti på dig.
Citera
2017-07-22, 22:11
Medlem
Hur kan man bara lämna detta därhän? De erkänner inte och man kan inte bevisa att de uppenbara skador som H haft orsakats av föräldrarna. Trots att de erkänt nyp och annan misshandel. Trots att de hånfullt inte haft ngn aning om blåmärken osv, att H skulle ramlat ur soffan och "råkat" få fjärrkontroller kastade på sig. Mår illa av att bara tänka på det. Det är ju ett jävla skämt att ngn trodde på dessa historier. Om man menar att hon hade en sjukdom, varför utreder man då inte vilken mystisk, underlig sjukdom hon skulle haft? Som ingen sett eller märkt? Hur kan man bara lämna detta på så vis? Kom med bevis på vilken jävla sjukdom hon hade som ger alla dessa symtom och som tillslut dödade henne, som sjukvårdspersonal inte uppräcker och som inte märks eller syns. Går inte för det finns ingen sådan sjukdom
Senast redigerad av Andromeda136 2017-07-22 kl. 22:13.
Citera
2017-07-23, 00:33
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Nej, det har med andra saker att göra..
Menar du att han anser att det är E som mördat lilla H och lyckats få det att se ut som om det är han?
Citera
2017-07-23, 02:00
Medlem
Chariters avatar
På någon sida i FUPen berättar E om en fotografering av H på höbalar liksom en mur. Just alla de fotona är dock raderade för att A's huvud "råkade komma med på bilderna då han stod bakom o höll i henne". E nämnde ordet "säkerhet" för många ggr där. Jag reagerade då men ingen annan verkar ha gjort det? Hon ljuger och ngt hände under den fotograferingen. Jag tror att H pga slarv och misstag trillat ner och skadat sig allvarligt. Vidare har kanske några av revbensbrotten kommit i samband med att A sovit tillsammans med henne. Råkat klämma henne, hamnat delvis ovanpå henne osv.

A är väldigt ointelligent. Man gör inte en fiskmun på en nyfödd bebis genom att nypa i kinder. Självklart skadas bebisen. Han är tyvärr också brutalt ärlig och förstår inte sitt eget bästa. I alla förhör har han ju liksom "tagit på sig skulden" och öppet berättat om "klantigheter" som fjärrkontrollen, fiskmunnen etc etc. Aldrig lagt skuld på E. Letat fel på sig själv och varit öppen.

Hon däremot är fruktansvärt manipulativ och har spelat dummare än vad hon är. När jag först läste hennes förhör visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Hon spelar teater och plötsligt förvandlades A till en läskig pedofil. "Kladdet i munnen" syftar jag tex på. Hon pratade för mycket. Målade upp A till ett monster.

Jag tror att E har skadat H som hämnd för att A gav sin dotter mer uppmärksamhet. Avundsjuka på sitt eget barn. Ilska mot A. A älskade H mer än vad han älskade E.

E har ingen riktig familj och är beroende av att känna sig älskad och få uppmärksamhet. När H kom så försvann deras glöd, liksom hennes plats i centrum. Hon blev arg på honom och hans nonchalans. Var avundsjuk på att han stod nära sin familj och var älskad. Gjorde han fiskmun på H, nöp hon säkerligen efteråt när han inte såg. Tappade han en fjärrkontroll på henne såg hon till att det blev ett blåmärke. Osvosv.

E hade en förväntan om ett drömliv den dag hon själv skulle bilda familj. Hon gav upp sitt eget sociala liv och flyttade till A. Allt för att få kärlek. Istället kom en skrikande bebis som inte lät henne sova, hon blev osynlig för allt och alla och till råga på allt så gav också hennes enda trygghet och kärlek, A henne ryggen för den nya familjemedlemmen. Precis som när hon var liten och inte kunde bestämma själv. Att åter igen få uppleva den känslan i vuxna livet, till och med när hon själv valt kille, valt att skaffa barn, blev nog för tungt för psyket. PTSD.

A och E tillsammans och som föräldrar är katastrof. De är alldeles för unga, har psykiska problem, låg intelligens samt relativt dåligt konsekvenstänkande. Insåg aldrig hur ömtålig en nyfödd är och hur viktigt det är att äta för att överleva.

Så sorgligt att en så fin liten bebis fick sätta livet till och att socialtjänsten inte var kompetent nog att hinna rädda henne innan.
Citera
2017-07-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Menar du att han anser att det är E som mördat lilla H och lyckats få det att se ut som om det är han?
Vad sa Erikas styvpappa (ken) om Erika?
Citera
2017-07-23, 16:06
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Vad sa Erikas styvpappa (ken) om Erika?

Inte styvpappa, fosterpappa. Du får kolla i FUP:en. Jag har läst det men vet inte om jag minns rätt, men jag tycker mig minnas att han lät "sval". Att han inte varit så förtjust i henne. Men kolla upp detta!
Citera
2017-07-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte styvpappa, fosterpappa. Du får kolla i FUP:en. Jag har läst det men vet inte om jag minns rätt, men jag tycker mig minnas att han lät "sval". Att han inte varit så förtjust i henne. Men kolla upp detta!
Läst fup om erikas fosterpappa. Tycker som du vill minnas...han var sval...lite anti emot erika. Hon ville vara i centrum.
Citera
2017-07-24, 08:24
Medlem
Hur går man vidare med detta nu? Det är väl självklart att det ska överklagas? Men mer? Måste väl utredas kring påstådda sjukdomar om man anser att hon haft någon mystisk åkomma. Det kommer ju visa att hon inte haft ngn sjukdom och hur gör man då?
Känns viktigt med tanke på att andra WT föräldrar kommer köra med detta när liknande saker händer, att de inte alls gjort barnet illa utan skylla på mystiska sjukdomar som ingen märkt.

En annan fundering, eftersom han erkänt att han nypt barnet och påstår att han "råkat" kasta fjärrkontroller och att hon ramlat från soffan, borde han inte hållas ansvarig för detta åtminstone? Misshandel eller liknande? Om man nyper ett barn så det får blåmärken är väl misshandel om något? Så mkt sjuka saker han gjort och sedan bara sitter och skyller i från sig.
Citera
2017-07-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Hur går man vidare med detta nu? Det är väl självklart att det ska överklagas? Men mer? Måste väl utredas kring påstådda sjukdomar om man anser att hon haft någon mystisk åkomma. Det kommer ju visa att hon inte haft ngn sjukdom och hur gör man då?
Känns viktigt med tanke på att andra WT föräldrar kommer köra med detta när liknande saker händer, att de inte alls gjort barnet illa utan skylla på mystiska sjukdomar som ingen märkt.

En annan fundering, eftersom han erkänt att han nypt barnet och påstår att han "råkat" kasta fjärrkontroller och att hon ramlat från soffan, borde han inte hållas ansvarig för detta åtminstone? Misshandel eller liknande? Om man nyper ett barn så det får blåmärken är väl misshandel om något? Så mkt sjuka saker han gjort och sedan bara sitter och skyller i från sig.
Åklagaren har gjort sitt. Hon har inte tagit dom prover eller beslutat om att dom ska tas. Nu är det försent. Sen om man nyper någon och där blir blåmärken så kan det vara så att sjukdommen som ger blåmärken lätt fanns där....dom sa faktiskt till läkaren o. Blåmärken ...att hon får lättt blåmärken och läkaren brydde inte sig. Så även till dig rubin22...fanns sjukdommen som ger blåmärken lätt så är det inte så konstigt att blåmärken fanns. Läkarna brydde inte sig. Inte heller när dom ringde sjukvårdsupplysningen....där sa dom att det är inte så farligt. Sen skyller läkare och sjuksköterskor på varandra....har varit på alla rättegpngarna och säger bara en sak..rättsläkarna ändrade på sina uttalanden ...kvinnan satt o yrade och visste inte vad hon sagt innan. Hon blev helt tyst. Suck
Citera
2017-07-24, 14:25
Avstängd
Merwinnas avatar
Ingen som hört något om överklagan till Hovrätten ännu? Hur lång tid har parterna på sig att göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in