Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
För att den rättsmedicinska utredningen inte säger att det handlar om våld med säkerhet. Jag anser inte att man dömer folk på vad åklagaren påstår. Hon justerade stämningsansökan under förhandlingen också och det för att hon visste att hjärnblödningen inte tillfogats av föräldrarna. Det fanns inget våld mot huvudet. Hon talade inte ens om våld mot huvudet under resten av förhandlingen. Hon påstod en massa men kunde inte bevisa det. Vi har dömt personer förut på ej vetenskapliga grunder som senare fått resning och skadestånd. Det fungerar nämligen så att man dömer om det anses vara utom rimligt tvivel. Här finns det tvivel och man kan inte fälla på dom grunderna. Enkelt. FU är en sak och förhandlingen med försvarets presentation en helt annan.
Sitter man som dig som ett UFO och gapar tungbensbrott och inte har läst något annat än skitprat, så framstår man som en idiot. WT det är såna som dig.
Håller med dig. Det där om tungben var väl någon formidabel felskrivning i början av FUPen om jag inte missminner mig? Något om avsaknad av tungben, vet att jag googlade på tungben och för mitt liv inte kunde begripa hur det skulle kunna saknas. I själva verket handlade det väl om tungbandet, något som kan ha inverkan på ett barns förmåga att greppa bröstet vid amning...
En sak jag undrar till alla gaphalsar här inne... Vi har ett barn som ligger på BB i tre dagar, inlagt för svullnad under tungan i ca tio dagar, undersökt av barnläkare på BVC, besökt av vänner och familj... Förutom hos några av personalen under inläggningen så finns det ingen som yttrar misstankar om misshandel, ändå är ni säkra, trots en friande dom?
Jag har läst HELA FUPen - noggrant - jag är långt ifrån övertygad om att någon av föräldrarna uppsåtligen åsamkat H några skador. Ja, det vore formidabelt klantigt att lägga ett barn för långt ut på soffkanten, att hiva iväg en fjärrkontroll så den träffar barnet, att försöka göra grimaser på det så hårdhänt att det får blåmärken, om det nu var så det gick till, och att blanda ersättning med varmt kranvatten, men är det misshandel? Alla 20 revbensbrott var inte gamla, merparten uppstod sannolikt under upplivningsförsöken. Har A rullat på H i sömnen utan att märka det? Har han jagat clowner?
A och E är uppenbarligen långt ifrån en optimal föräldrakombination, men jag ha svårt att se att det inte finns minsta tvivel till huruvida dom uppsåtligen åsamkat H dessa skador.
En annan sak jag funderar på är om den pågående hjärnblödingen (som läkarna inte kan utesluta startade i samband med förlossningen) kan vara underliggande orsak till blödningen under tungan och/eller (eventuellt ökad benägenhet för) blåmärken.
Hoppas den som eventuellt väljer att besvara mina tankar gör det på lite högre nivå än "Din jävla idiot..."