Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Jo kan hålla med., det lustiga i kråksången är att inne på Youtube såg jag ett klipp ifrån några år tbx,
när Patrik satt på julafton i en motorbåt och garvade åt att vi svenskar satt och frös i Sverige medans han skulle dyka bland valar.
Så lite gaist är det i grabben.
Vem vet, han sket kanske i att sitta på psyk,och drog till Thailand för stipendiepengarna.
Skulle jag ha gjort,när alla nära och kãra anser att man är psykotisk,ibland kan man blir just det utav de man måste tvingas umgås med, har ni inte haft en tanke i de banorna ?
På videon påpekade han verkligen hur himla cool han var att han satt där och inte här i Sverige.
Jag blev nästan full i skratt, tänk om han driver med oss tusenfallt

Jag beundrar att du möter min jargong moget. Det gör det ännu svårare att fortsätta...
Men jag kan liksom inte låta bli när jag ser hur alla drar åt olika håll, med sin egna agenda.
Men du kära "Evaveva" utmärker dig här i tråden. På flera sätt, bra som dåliga.
Till att börja med verkar du genuint intresserad i att hitta P. Du skriver som o du känner P. Du beskriver honom som den mest fantastiska unga man som man kan tänka sig. Svärmors drömmen som man mer än gärna låter deflorera ens sockersöta ungmö. Vad vet du egentligen om P?
Ena sekunden är han en förvirrad stackars pojk som försöker finna vägen hem, (sagt på det mest poetiska sätt man kan) Sedan så är det en liten spjuvert som sitter i en båt i Thailand och skrattar åt oss. Varför är just P så viktig för dig? Vad vet du/vi egentligen om P? Att tro att man känner en person från andras beskrivningar på internet är något naivt.
Hans försvinnande är inte heller unikt på något sätt, inte heller beskrivningen av honom. Dom flesta som försvinner eller dör var ju levande änglar. Det är ju den bild anhöriga ger. Vilket är helt normalt och inte speciellt konstigt. Men låt säga att han är död, eller ofrivilligt borta... Hur hjälper detta föräldrarna att få hem sin son? "han är en sån snäll och go kille som tar sig för hjärtat när han pratar"... Happ?
Hela tråden är insnöad på alternativa teorier. Allt från fiskebåtar i Thailand till mördad av farsan, mer eller mindre. När man utreder något så brukar man i regel utesluta alternativ. Såklart beroende på vad man utreder. Låt säga okänt föremål i vattnet. Det är ju aktuellt just nu... Hur långt var föremålet, hur brett? Vad den under ytan eller på ytan. 15meter lång? fint då kan vi utesluta dom flesta Ubåtar, då har vi minubåtar kvar. Sen utesluter man civil verksamhet, osv... Tills alternativen blir färre och färre. Det kan vara möjligt att man aldrig får svaret, men man kan ha en mer säker teori och färre alternativ.
Här har inget sådant skett, här maler man bara på med teorier efter teorier. Och med väldigt lite fakta...
Mannen har setts lämna tåget. Med sina väskor, Hans väskor är hittade på olika platser, men inom närområdet, helt orörda. Det är väl den enda fakta som finns kring hans försvinnande? Vad gör man med det då? Man utesluter brott(Vilken självklart kan vara felaktigt, men man går ju på det man har-- Man kan alltid ändra sig under utredningens gång). Sedan kan man utesluta gott mod men gått vilse. En normal människa går inte vilse mitt i ett samhälle. Även om man inte har mobil, finns hjälp att få. Man vandrar inte rakt ut i skogen om man vill hitta hem. Det mest plausibla är ju att han fått en "flipp" i skallen på något vis, irrat bort sig eller tagit sitt liv. Men vart är vi i tråden då? om man jämför med Ubåten... Vi mäter fortfarande föremålet. Så illa är det. Efter som det pratas om vilken go kille han är och en sån spjuvert som säkert skrattar åt oss i Thailand. Han har varit borta i två månader, han är känd över hela riket. Det är kört! Ut ur fantasin och använd sunt förnuft. Hade jag bott Hallsberg eller på annat vis hade varit bekant med området hade jag mer än gärna bidragit.. Men nu gör jag inte det och kan bara sitta här som åskådare och se hur folk fumlar runt här och i HP medan det blir mindre och mindre P att begrava. Tragiskt är vad det är.. Om han nu är död så är han förmodligen i hallsberg och lär ha dött under dom första dygnen. Men spekulerande idioter fick det till att han virrat runt 20 talet mil från Hallsberg. Därför har man inte sökta av hela Hallsberg har jag förstått? hur klantigt är inte det på en skala...? Därför kanske man inte skall tro så mycket om en person. Hela snacket om psykoser och GBG, Sthlm osv har ju sannolikt gjort söken i Hallsberg rätt tunna. En Jävla soppa detta!