2017-07-23, 23:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Okej så de har tagit en paus, eller?

Inget jag vet. Bara att det inte står något nytt sökdatum.
Men det kanske kommer upp senare.
Citera
2017-07-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi lär väl inte få veta hur det ligger till med vittnena. Men säkert finns en anledning som är mer än att det är ett farligt område. För det finns fullt av farliga områden i Hallsberg på närmare håll.

Men nu verkar det vara klart med sök där eller?
Får kolla imorgon.
Inom en radie av 5-7 km. Skulle jag tro.
Hoppas man hittar snart honom så det blir ett slut.

Det vãrsta är att ibland ryser jag till och tãnker att: -Tänk om de aldrig finner honom......snyft...
Att oskyldiga får sätta livet till gör mig så ledsen.Det är såå orättvist....

Gonatt på er,en ny dag imorgon...vi får hålla tummarna..
Senast redigerad av evaveva 2017-07-23 kl. 23:54.
Citera
2017-07-23, 23:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
NinaBe

Jag började läsa och skriva i den här tråden för jag tyckte att många hade kloka och bra idéer om vad som hänt Patrik och eftersom HP gruppen inte längre ville delge oss andra som inte gick med i söken, någon info.

Jag tror att flera ögon är bättre än två och att många människor kan komma med bra idéer om vart Patrik kan tänkas ha gått med hjälp av väskornas placering men även vittnesobs eller bara rena spekulationer eller teorier.

Tyvärr tycker jag tråden har spårat ur lite på sista tiden då fokus har legat på HP-gruppens vara eller icke vara och att allt gått ut på att i stället smutskasta och inte ha,som jag antar var NinaBe.s syfte när hon startade tråden-att ni kloka människor skulle komma med så mycket tips och idéer så att Patrik hittades och familjen slipper leva i ovisshet.

NinaBe: Kan vi inte hålla den här tråden fri från HP och i stället koncentrera oss på att Patrik hittas?
Många här bor utspritt i landet och en del bor säkert i Hallsberg där Patrik senast syndes.. folk kan hjälpa till med att undersöka, luska, klura och fota platser eller objekt som är intressanta för den som undrar och vill spinna vidare på sin teori..

För att hålla en person man sett lite snabbt, färskt i minnet så tävlar man mot klockan och om fel klädsel gick ut från början så kan han ha hunnit en lång bit med buss tex innan efterlysningen gick ut och vem skulle komma ihåg det då? En busschaufför som sett en blond kille med kavajliknande jacka och blommiga skor på den sekunden som det mötet tar tex.

Hej!
Tyvärr var "HP" den enda källa till information vi hade i början!
Nu är den fylld av inlägg, underinlägg, förmaningar och uppmaningar!
Någon artikel har vi sett också.
Informationer i "HP" går isär och lämnar frågetecken efter sig!
Därför återstår de spekulationer vi delger varandra! På gott och ont! "På gott" är fortfarande tanken!
Ingen delger oss vad "spaningarna" och "skallgångarna" givit. Därför utgår vi ifrån, att inga ledtrådar uppdagats! Annat än väskorna och filmen, som visar en "karskt vandrande Patrik!" Om det är Patrik!
Citera
2017-07-23, 23:55
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja jag håller med.Det är så hemskt att se stegen han tar ut ifrån tåget som var det tåg som skulle föra honom hem.
Jag tror faktiskt han ville hem.Allt däruppe blev övermäktigt och han verkar vilja ta det lugnt.En känslig kille som bryr sig om sina medmänniskor så till den milda grad att han tar sig för hjärtat när han känner och talar inför dem. Mycket rar kille.

Men vilken tanke har du då, om ifall att han lyckats gömma sig på det viset ? Berätta....

"Cisternfunderingarna" har varit uppe tidigare.
Citera
2017-07-23, 23:58
Medlem
P är/var säkert rar och snäll, men medan man kunde titta på fler bilder på hans Facebook såg man att han gillade att festa. Pappan är tränare och där brukar det skära sig med festande... Jag tror fortf han frivilligt lämnat familjen.
Om han nu smsade från kvinnans telefon på tåget, vem säger att han ens var på tåget? Smset kan ha kommit från någon väns oreggade mobil. P och killen på hallsbergs station skiljer sig ju i klädväg om man ska tro föräldrarna.
Citera
2017-07-24, 00:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"Cisternfunderingarna" har varit uppe tidigare.

Ja, det är ju jag. Och jag vet att det inte är logiskt! Man kan tänka knäppa saker ibland, när man inte ser någon förklaring.

Man vill att allt ska ha en logisk förklaring, men så är det ju inte alltid heller?!
Det känns inte logiskt att en person går ut ur ett tåg mitt på dagen och försvinner i tomma intet......
Citera
2017-07-24, 00:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
P är/var säkert rar och snäll, men medan man kunde titta på fler bilder på hans Facebook såg man att han gillade att festa. Pappan är tränare och där brukar det skära sig med festande... Jag tror fortf han frivilligt lämnat familjen.
Om han nu smsade från kvinnans telefon på tåget, vem säger att han ens var på tåget? Smset kan ha kommit från någon väns oreggade mobil. P och killen på hallsbergs station skiljer sig ju i klädväg om man ska tro föräldrarna.

Men kvinnan som lånade telefonen har ju mamman pratat med enligt pressen. Om polisen har det vet jag inte.
Citera
2017-07-24, 00:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Om jag vore han och hade tittat på min affisch på vãggen varje dag (den han har i videoklippet:Vendetta/mario),
skulle inte jag vilja gå över en enda åker ãrligt talat., brrrr
...kolla själva...åkrar var nog inge bra för honom, eller ?

Youtubeklippet ligger nedanför det där han går ur tåget.Han spelar på xylofon, är det så det heter,affischen sitter på väggen precis bredvid där han står och spelar...

Usch ja hela affischen med både bild och text är otäck. Nä inga åkrar för honom.
Nu är inte jag alls i hans ålder men står affischen för något speciellt förutom den otäcka meningen som skulle kunna få vem som helst att bli deppig?
Citera
2017-07-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Usch ja hela affischen med både bild och text är otäck. Nä inga åkrar för honom.
Nu är inte jag alls i hans ålder men står affischen för något speciellt förutom den otäcka meningen som skulle kunna få vem som helst att bli deppig?

Affischen är en musikgrupp, "Slipknot" och den är från ett av deras album som heter "All hope is gone."
Citera
2017-07-24, 01:22
Medlem
Citat:
Jo kan hålla med., det lustiga i kråksången är att inne på Youtube såg jag ett klipp ifrån några år tbx,
när Patrik satt på julafton i en motorbåt och garvade åt att vi svenskar satt och frös i Sverige medans han skulle dyka bland valar.
Så lite gaist är det i grabben.
Vem vet, han sket kanske i att sitta på psyk,och drog till Thailand för stipendiepengarna.
Skulle jag ha gjort,när alla nära och kãra anser att man är psykotisk,ibland kan man blir just det utav de man måste tvingas umgås med, har ni inte haft en tanke i de banorna ?
På videon påpekade han verkligen hur himla cool han var att han satt där och inte här i Sverige.
Jag blev nästan full i skratt, tänk om han driver med oss tusenfallt
Jag beundrar att du möter min jargong moget. Det gör det ännu svårare att fortsätta...
Men jag kan liksom inte låta bli när jag ser hur alla drar åt olika håll, med sin egna agenda.
Men du kära "Evaveva" utmärker dig här i tråden. På flera sätt, bra som dåliga.

Till att börja med verkar du genuint intresserad i att hitta P. Du skriver som o du känner P. Du beskriver honom som den mest fantastiska unga man som man kan tänka sig. Svärmors drömmen som man mer än gärna låter deflorera ens sockersöta ungmö. Vad vet du egentligen om P?
Ena sekunden är han en förvirrad stackars pojk som försöker finna vägen hem, (sagt på det mest poetiska sätt man kan) Sedan så är det en liten spjuvert som sitter i en båt i Thailand och skrattar åt oss. Varför är just P så viktig för dig? Vad vet du/vi egentligen om P? Att tro att man känner en person från andras beskrivningar på internet är något naivt.
Hans försvinnande är inte heller unikt på något sätt, inte heller beskrivningen av honom. Dom flesta som försvinner eller dör var ju levande änglar. Det är ju den bild anhöriga ger. Vilket är helt normalt och inte speciellt konstigt. Men låt säga att han är död, eller ofrivilligt borta... Hur hjälper detta föräldrarna att få hem sin son? "han är en sån snäll och go kille som tar sig för hjärtat när han pratar"... Happ?

Hela tråden är insnöad på alternativa teorier. Allt från fiskebåtar i Thailand till mördad av farsan, mer eller mindre. När man utreder något så brukar man i regel utesluta alternativ. Såklart beroende på vad man utreder. Låt säga okänt föremål i vattnet. Det är ju aktuellt just nu... Hur långt var föremålet, hur brett? Vad den under ytan eller på ytan. 15meter lång? fint då kan vi utesluta dom flesta Ubåtar, då har vi minubåtar kvar. Sen utesluter man civil verksamhet, osv... Tills alternativen blir färre och färre. Det kan vara möjligt att man aldrig får svaret, men man kan ha en mer säker teori och färre alternativ.
Här har inget sådant skett, här maler man bara på med teorier efter teorier. Och med väldigt lite fakta...

Mannen har setts lämna tåget. Med sina väskor, Hans väskor är hittade på olika platser, men inom närområdet, helt orörda. Det är väl den enda fakta som finns kring hans försvinnande? Vad gör man med det då? Man utesluter brott(Vilken självklart kan vara felaktigt, men man går ju på det man har-- Man kan alltid ändra sig under utredningens gång). Sedan kan man utesluta gott mod men gått vilse. En normal människa går inte vilse mitt i ett samhälle. Även om man inte har mobil, finns hjälp att få. Man vandrar inte rakt ut i skogen om man vill hitta hem. Det mest plausibla är ju att han fått en "flipp" i skallen på något vis, irrat bort sig eller tagit sitt liv. Men vart är vi i tråden då? om man jämför med Ubåten... Vi mäter fortfarande föremålet. Så illa är det. Efter som det pratas om vilken go kille han är och en sån spjuvert som säkert skrattar åt oss i Thailand. Han har varit borta i två månader, han är känd över hela riket. Det är kört! Ut ur fantasin och använd sunt förnuft. Hade jag bott Hallsberg eller på annat vis hade varit bekant med området hade jag mer än gärna bidragit.. Men nu gör jag inte det och kan bara sitta här som åskådare och se hur folk fumlar runt här och i HP medan det blir mindre och mindre P att begrava. Tragiskt är vad det är.. Om han nu är död så är han förmodligen i hallsberg och lär ha dött under dom första dygnen. Men spekulerande idioter fick det till att han virrat runt 20 talet mil från Hallsberg. Därför har man inte sökta av hela Hallsberg har jag förstått? hur klantigt är inte det på en skala...? Därför kanske man inte skall tro så mycket om en person. Hela snacket om psykoser och GBG, Sthlm osv har ju sannolikt gjort söken i Hallsberg rätt tunna. En Jävla soppa detta!
Citera
2017-07-24, 01:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är ju jag. Och jag vet att det inte är logiskt! Man kan tänka knäppa saker ibland, när man inte ser någon förklaring.

Man vill att allt ska ha en logisk förklaring, men så är det ju inte alltid heller?!
Det känns inte logiskt att en person går ut ur ett tåg mitt på dagen och försvinner i tomma intet......

Jag menar, att det talats om, att Patrik KAN ha ramlat i eller tagit sin tillflykt till en container tidigare. Långt tidigare i "Hitta!"
Det skulle letas efter ett visst varumärke på containern.
Jag har en känsla av, att Patrik har lockats in i en bil.
Jag vet inte! Jag spekulerar också!
God natt och sov gott!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-24 kl. 01:54.
Citera
2017-07-24, 07:00
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
NinaBe: Kan vi inte hålla den här tråden fri från HP och i stället koncentrera oss på att Patrik hittas?
Många här bor utspritt i landet och en del bor säkert i Hallsberg där Patrik senast syndes.. folk kan hjälpa till med att undersöka, luska, klura och fota platser eller objekt som är intressanta för den som undrar och vill spinna vidare på sin teori..
Fråga ställd till NinaBe, men jag vill ändå lyfta den. Det verkar inte vara särskilt många från Hallsberg i den här tråden. Det fanns lite bilder i HP på platser i Hallsberg, tagna av en nu utsparkad medlem. Eftersom väskornas placering är omtvistad, så vet jag inte om de fotona stämmer.
Vad jag undrar är om tågen går enligt samma tidtabell nu, som då Patrik försvann? Om det finns någon från Hallsberg här, så skulle jag vilja se foton på vad Patrik ser när han går på perrongen. Vad står det på skyltar och då vidare. En tavla med aktuella avgångstider skulle också vara intressant, om han läst på en sådan. Även foton längs vägen till var väskorna troligen hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in