2017-07-23, 21:12
Moderator
blomvattnares avatar
Nya medlemmar rekommenderas att läsa såväl regler som FAQ. Då blir det lättare att förstå hur forumet fungerar samt att man på så sätt kan undvika att bryta mot forumets regler.

I övrigt är det alltid OK att PM:a en moderator om man undrar över något.

https://www.flashback.org/regler

(FB) Flashback Forum FAQ

/Mod
Citera
2017-07-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Ja, mannen på klippet ser längre ut. Ska se om jag kan hitta det igen

Vilket klipp syftar du på?
Citera
2017-07-23, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, mannen på klippet ser längre ut. Ska se om jag kan hitta det igen

Jag tycker att det är jättesvårt att avgöra längden på filmen. Man har ju inget riktigt att relatera till.

Råkade titta på fotot från färjan på Gotlandsfärjan på Missing Peoples facebooksida. Där kan man ana att Patrik är ganska smal. Hans ena nyckelben tittar fram, och benen ser ganska smala ut genom byxorna. Om man tittar lite närmre på låren och håller det i förhållande till handen i fickan. Även om man jämför låret mot överarmen kan man ana att Patrik är ganska smal.
https://www.facebook.com/MPSweden/photos/pcb.1705916686105288/1705916022772021/?type=3&theater

Vet inte om jag sagt det tidigare, men jag kan ju tänka mig att Patrik kanske haft kontakt med skolsköterska/kurator på skolan pga sina problem. Då kanske hans vikt har tagits. Han kan kanske haft svårt att äta pga av stress, tappat aptit och vikt. Och inte omöjligt att han också nämnt det till kompisar och föräldrar att han tappat vikt.

Bara som ett motinlägg till alla spekulationer hur föräldrarna kan veta hur mycket Patrik väger. Det beöver inte vara något konstigt med det alls.
Citera
2017-07-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nya medlemmar rekommenderas att läsa såväl regler som FAQ. Då blir det lättare att förstå hur forumet fungerar samt att man på så sätt kan undvika att bryta mot forumets regler.

I övrigt är det alltid OK att PM:a en moderator om man undrar över något.

https://www.flashback.org/regler

(FB) Flashback Forum FAQ

/Mod

Tack för påminnelsen blomvattnare

Jag tycker synd om Patriks föräldrar och bror. Det är ovissheten som är värst. Föräldrarna har ju en son till de måste finnas till hands för. Därför hoppas jag att han hittas så fort som möjligt, så att de kan få prata ut eller så att föräldrarna kan gå vidare. Gruppen Hitta Patrik kom ju till i ett gott syfte, sen kan man inte göra allt rätt och jag kan förstå deras desperation. För tro mig, det kommer inget gott ur ovissheten

Min bekants son försvann, det är många år sedan nu. Hans mamma har vädjat i tv minst två gånger att han kan väl vara så snäll att höra av sig hem. I tv har hon sagt till honom att "du vill kanske inte komma hem, men snälla du, skriv bara ett litet ord eller ring en snabb signal så att vi får ett livstecken ifrån dig". Hans familj lever i undran och har gjort det nu i många år. De har ju aldrig kunnat göra ett avslut. Sonens bil stod på tomten i 3 år, fall i fall han skulle komma hem och behöva den

Jag önskar inte att Patriks föräldrar får uppleva detsamma. Javisst blev jag irriterad när jag blev blockad i HP men om jag tänker efter så är det ju en bagatell, alltså inget att hänga upp sig på. Det är nog ingen av oss som vill vara i deras sits. Jag kan tänka mig att om något av mina barn försvann så hade jag helt tappat konceptet och blivit tokig

Jag vet inte vad det är med Patrik, men jag fastnade för honom i början av hans försvinnande och har följt killen sen dess. Hoppats och hoppats, undrat och undrat. Hoppas allt löser sig till det bästa med Patrik, brodern och deras föräldrar
Citera
2017-07-23, 22:19
Medlem
CallePhilles avatar
En smal person kan upplevas som längre.
Jag ser inget konstigt i att föräldrarna vet hur lång Patrik är. Många vet hur långa familjemedlemmar är. Kanske är Patrik lika lång som någon förälder, då är det enkelt att komma ihåg. Passet verkar dessutom vara hos föräldrarna och där står hans längd.
Angående vikt så kan det mycket väl vara något som har pratats om om han kanske rasat i vikt. Patrik verkar ha haft tät kontakt med föräldrarna, det behöver inte vara något konstigt med det. Föräldrar är en trygghet, det vore märkligare om de inte hade haft kontant.
Citera
2017-07-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peela
Vilket klipp syftar du på?

Om du går bakåt i inläggen här, så kommer du till ett klipp där Patrik har gått av tåget i Hallsberg, ca 10-20 inlägg bakåt
Citera
2017-07-23, 22:34
Medlem
57Emmas avatar
Vet inte om detta är OT men man får en ganska klar bild hur Patrik rör sig samt hans kroppshållning

https://www.youtube.com/watch?v=oStkKfM06Ng
https://www.youtube.com/watch?v=Fz6D1ITAh4s
Citera
2017-07-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att det är jättesvårt att avgöra längden på filmen. Man har ju inget riktigt att relatera till.

Råkade titta på fotot från färjan på Gotlandsfärjan på Missing Peoples facebooksida. Där kan man ana att Patrik är ganska smal. Hans ena nyckelben tittar fram, och benen ser ganska smala ut genom byxorna. Om man tittar lite närmre på låren och håller det i förhållande till handen i fickan. Även om man jämför låret mot överarmen kan man ana att Patrik är ganska smal.
https://www.facebook.com/MPSweden/photos/pcb.1705916686105288/1705916022772021/?type=3&theater

Vet inte om jag sagt det tidigare, men jag kan ju tänka mig att Patrik kanske haft kontakt med skolsköterska/kurator på skolan pga sina problem. Då kanske hans vikt har tagits. Han kan kanske haft svårt att äta pga av stress, tappat aptit och vikt. Och inte omöjligt att han också nämnt det till kompisar och föräldrar att han tappat vikt.

Bara som ett motinlägg till alla spekulationer hur föräldrarna kan veta hur mycket Patrik väger. Det beöver inte vara något konstigt med det alls.

Patrik och hans familj verkar åka utomlands ibland , och i vissa lägen behövs ju vaccineringar tas, typ gulsot osv.
Jag vet att i de lãgena vill den sköterska som vaccinerar att man ställer sig på vågen för att få rätt dos inför resan.
Kan det inte vara då hans familj fick reda på varandras vikt?
Svårare än så är det nog inte,tror t,o,m att man får ett papper skrivet på vilken vikt man har och vilket vaccin man tog.
Citera
2017-07-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hej evaveva, jag vet inte. Men idag har de sök i Hällabrottet igen. Därefter kan jag inte se att de har satt upp nytt datum för nästa sök.

Antar att man aldrig kan bli färdig med ett område. Det finns så många områden i Hallsberg som är svårsökta och tydligen många vattendrag i området.

Man undrar ju också hur många som kommer på söken nu. Det har ju varit så otroligt många sök, och tiden har gått, så intressent kanske sjunker. Vet inte hur lätt att det är att söka i Hällabrottet. Det måste kräva speciellt utrustade och utbildade personer till vissa uppdrag.

Hemsk känsla får man när tiden gått så långt och inte ett endaste tecken..........

Okii då vet jag,tack för info.
Ja du har så rätt,det är inte kul alls.
Mycket sorgligt,allt detta.
Citera
2017-07-23, 22:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack för påminnelsen blomvattnare

Jag tycker synd om Patriks föräldrar och bror. Det är ovissheten som är värst. Föräldrarna har ju en son till de måste finnas till hands för. Därför hoppas jag att han hittas så fort som möjligt, så att de kan få prata ut eller så att föräldrarna kan gå vidare. Gruppen Hitta Patrik kom ju till i ett gott syfte, sen kan man inte göra allt rätt och jag kan förstå deras desperation. För tro mig, det kommer inget gott ur ovissheten

Min bekants son försvann, det är många år sedan nu. Hans mamma har vädjat i tv minst två gånger att han kan väl vara så snäll att höra av sig hem. I tv har hon sagt till honom att "du vill kanske inte komma hem, men snälla du, skriv bara ett litet ord eller ring en snabb signal så att vi får ett livstecken ifrån dig". Hans familj lever i undran och har gjort det nu i många år. De har ju aldrig kunnat göra ett avslut. Sonens bil stod på tomten i 3 år, fall i fall han skulle komma hem och behöva den

Jag önskar inte att Patriks föräldrar får uppleva detsamma. Javisst blev jag irriterad när jag blev blockad i HP men om jag tänker efter så är det ju en bagatell, alltså inget att hänga upp sig på. Det är nog ingen av oss som vill vara i deras sits. Jag kan tänka mig att om något av mina barn försvann så hade jag helt tappat konceptet och blivit tokig

Jag vet inte vad det är med Patrik, men jag fastnade för honom i början av hans försvinnande och har följt killen sen dess. Hoppats och hoppats, undrat och undrat. Hoppas allt löser sig till det bästa med Patrik, brodern och deras föräldrar

Känner detsamma!

jag tänker ibland att tänk om den eller den som jag älskar skulle försvinna som Patrik har gjort, skulle man aldrig komma över det. Alltid undra vad som hänt, om han lidit, om det var ens eget fel, alla dumma saker man sagt eller gjort, om man kunde gjort något, om han lever, om man kunde gå tillbaka till innan det hände. Om, om, om......

Gruppen har nybörjarproblem, som växt över deras öron.

Hitta Patrik gruppen är nog bara början på ett fenomen som kommer att utvecklas med de forum vi har idag. Skulle inte förvåna mig om det kommer konsultfirmor och företag som utvecklar program och appar för organisation mm för försvunna personer.

Titta bara i andra länder som USA, där man som anhörig inte sällan är mycket mer aktiv i sökandet via media och sociala medier. Det är inte många år sedan vi inte hade Missing People. Nu finns relativt nybildade FIKK.
Citera
2017-07-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet inte om detta är OT men man får en ganska klar bild hur Patrik rör sig samt hans kroppshållning

https://www.youtube.com/watch?v=oStkKfM06Ng
https://www.youtube.com/watch?v=Fz6D1ITAh4s

Om jag vore han och hade tittat på min affisch på vãggen varje dag (den han har i videoklippet:Vendetta/mario),
skulle inte jag vilja gå över en enda åker ãrligt talat., brrrr
...kolla själva...åkrar var nog inge bra för honom, eller ?

Youtubeklippet ligger nedanför det där han går ur tåget.Han spelar på xylofon, är det så det heter,affischen sitter på väggen precis bredvid där han står och spelar...
Senast redigerad av evaveva 2017-07-23 kl. 23:01.
Citera
2017-07-23, 23:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Okii då vet jag,tack för info.
Ja du har så rätt,det är inte kul alls.
Mycket sorgligt,allt detta.

Jag kan inte riktigt släppa en tanke jag har, att om Patrik varit förvirrad kan han ha gömt sig någonstans.
Tänker på det område där väskorna hittades, industriområde och även byggarbetsplats lite längre fram.

Jag antar att man pratat med företagen och bett dem att vara extra observanta och att områdena sökts av ordentligt.

En hemsk tanke som jag vet inte är särskilt trolig, men tänk om han gömt sig i någon container eller liknande. Jag har ju själv sett att det kan stå sådana på olika ställen, helt öppna. Det slängs byggmaterial mm i sådana. Inte säker på att de alltid kan se ner i dem ordentligt (när de slänger skräp).

-Man började ju inte söka förrän efter två dagar enligt pappan.
-Om han har tagit livet av sig, då har de dagarna inte så stor betydelse.
-Men har han varit förvirrad, då kan han gått långt.........och länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in