2017-07-23, 21:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Natten mot måndagen den 15 juni.

Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Och just därför! Pga att båda skor inte hittas samtidigt av hund så Borde väl den som spridit ut dem bo nära? KANSKE en hundägare som bär den andra skon innanför jackan och kastar ut den under rastningen.

För inte skulle väl någon gå dit långt ifrån, riskera att bli mött av Polis och bära omkring på Helenas sko. ?

Fullt möjligt att en hundägare kan ha kastat ut den andra skon.

Under nattens mörka timmar mot måndagen den 15 juni var det ingen större risk för någon som även bodde en bit bort att bege sig dit och kasta iväg den andra skon. Eller i en skallgångskedja under denna måndag.
Citera
2017-07-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tror. Hade båda skorna befunnit sig där så måste hunden ha känt lukten av även den andra.

Ingen av oss vet var den exakta brottsplatsen ligger. Bara att det skedde någonstans i detta område.

Platsen avspärrades inte under natten och blev så först längre fram. Här var det med andra ord fritt fram att besöka området igen om GM så önskade.

Kan inte se någon logik alls att GM skulle riskera att återvända för att kasta ut en sko.

Förklara gärna hur ni tänker.

Tror mer på att när man hittat första skon så avbryter man för att visa upp skon för de anhöriga
Citera
2017-07-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Fullt möjligt att en hundägare kan ha kastat ut den andra skon.

Under nattens mörka timmar mot måndagen den 15 juni var det ingen större risk för någon som även bodde en bit bort att bege sig dit och kasta iväg den andra skon. Eller i en skallgångskedja under denna måndag.

Men varför skulle GM ta risken att gå tillbaka till brottsplatsen och slänga ut en sko? Hade jag varit GM hade jag aldrig velat sätta min fot där igen. Då hade jag bra mycket hellre bränt upp skon i en öppen spis eller åkt ut så långt jag bara kunde i en skog och grävt ned den.
Citera
2017-07-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Men varför skulle GM ta risken att gå tillbaka till brottsplatsen och slänga ut en sko? Hade jag varit GM hade jag aldrig velat sätta min fot där igen. Då hade jag bra mycket hellre bränt upp skon i en öppen spis eller åkt ut så långt jag bara kunde i en skog och grävt ned den.
Förstår inte heller det. Vad för anledning skulle det finnas för att återvända och placera ut den andra skon? Kan verkligen inte se någon som helst anledning.
Citera
2017-07-23, 21:51
Medlem
Citat:

Jag tänker såhär;
Nej, låter inte logiskt att en GM går dit för att placera ut den andra skon.
Men om du BOR i området. Kanske med trädgård ut mot lekplatsen tex.
Kanske följde Helena med någon granne in på en kopp te.
Genomsöktes husen? Grannarnas hus? Troligtvis inte.

Tänk om hon tog av sig skorna och la ringarna i hallen hos nån granne. Hon dör.. en bil kommer på baksidan av husen för att bäras ut från huset till bilen på cykelbanan.
Skorna och ringarna ligger kvar i hallen...

Helena fraktas bort..övriga saker sprids ut.

Ingen vet ju bestämt att den vita bilen kört bort hennes kropp.
Citera
2017-07-23, 21:51
Medlem
Frågan är om dom gick tillbaka till platsen skon hittades på efter dom tagit med den hem till HAs föräldrar för identifiering?

Jag tror inte att GM lagt dit skon i efterhand. Polisen missade den andra och gjorde helt enkelt inte jobbet bra.
Citera
2017-07-23, 21:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur och när?

Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Kan inte se någon logik alls att GM skulle riskera att återvända för att kasta ut en sko.

Förklara gärna hur ni tänker.

Tror mer på att när man hittat första skon så avbryter man för att visa upp skon för de anhöriga

Mycket möjligt att så aldrig skedde. Fast sko nr. 2 kom troligtvis att utplaceras någon gång efter att polishunden hade hittat sko nr. 1.

Hur och när detta skedde vet vi tyvärr inte.
Citera
2017-07-23, 21:54
Medlem
Citat:
Jag tänker såhär;

Tänk om hon tog av sig skorna och la ringarna i hallen hos nån granne. Hon dör.. en bil kommer på baksidan av husen för att bäras ut från huset till bilen på cykelbanan.

Menar att hon kunde väl lika gärna legat kvar i nåt av husen. Om de inte genomsöktes
Citera
2017-07-23, 21:56
Medlem
lugnåss avatar
Hej.

Nu är det en väldigt trevlig ton och samtidigt ett resonemang i inläggen, bockar och bugar.
Samarbete pågår,,,,,

Teorin iom tidsaspekterna så är det något fel i mitt tycke, det är för kort tid från sista iakttagelsen på bron tills "Hanna" och pojkarna såg "bilar" passera aktuell plats.
Personligen tror jag att något hänt mellan bron och lekplatsen/fyndplats och således har något hänt däremellan.
Vad/vem/vilka är jag mer reserverad mot MEN tror även jag att pilot är omnämnd i tråden vid denna tidpunkt.
Jag har också fått svar från PW, samma svar, "vi säger inget mer," så ja, jag tror han är nämnd.

Fynden på/vid lekplatsen är placerade i efterhand.
Jag tror hon redan fanns i ett fordon med oförmåga att prata/röra sig när fynden placerades ut.

Var KGM på stadt den kvällen?

//lugnås.
Citera
2017-07-23, 21:57
Medlem
Citat:
Jag tänker såhär;

Hm, ja kanske det. Men själv hade jag varit för nervös för att bli sedd eller för att lämna spår på skon för att våga lägga den på en plats där den skulle hittas. Hade hellre cyklat ut i skogen ( piloten hade kanske inte bil) och, som sagt, grävt ned den.

Önskar vi kunde få svar.
Citera
2017-07-23, 21:59
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket som skulle besvaras.

Citat:
Hm, ja kanske det. Men själv hade jag varit för nervös för att bli sedd eller för att lämna spår på skon för att våga lägga den på en plats där den skulle hittas. Hade hellre cyklat ut i skogen ( piloten hade kanske inte bil) och, som sagt, grävt ned den.

Önskar vi kunde få svar.

Ja du, det önskar verkligen jag också. Verkligen mycket jag önskar att vi kunde få svar på.
Citera
2017-07-23, 22:03
Medlem
Citat:

Önskar vi kunde få svar.

Men -92 kanske man inte tänka DNAspår? Innan alla CSIavsnitt.

Jag utgår från Lisa Holm mordet. Hur och vad gjorde gm (med fam)
De spred ut grejer. Hade 3-4 dagar att ljuga ihop bra historier. Sen fanns hon väldigt nära brottsplatsen.

OM de fått några dagar till på sig hade Lisa kunnat vara borta från klädskåpet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in