2017-07-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Mycket bra tänkt. Det behövs mer kreativa tankar från FLERA om händelseförloppet. Till slut har vi det.

Just att ringarna ligger vid lekplatsen tolkar jag som om kroppen släpats ner till lekplatsen och ringarna ramlat av, dvs bilen som kommer från cykelvägen kommer för att frakta bort kroppen.

Om vi bygger vidare på ditt händelseförlopp och tänker oss att kvinnan i sällskapet säger "jag vill inte vara med om detta, kör mej hem". Detta görs, Förare och GM återvänder sedan via cykelvägen för att städa upp kroppen.
Bara en tanke

Du menar att hunden som hittade en sko inte skulle ha markerat om det var en kropp som släpades?
Citera
2017-07-23, 19:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tack, utmärkt!

Då har vi alltså en "pilotman" som är sjukskriven en vecka efter försvinnandet. En dansk kallad "EA" som påstås ha åkt hem till Danmark i samma veva och PN som enligt inlägg tidigt i tråden ska ha varit borta en hel vecka under samma period.

Men framkom det i intervjun VARFÖR "pilotmannen" var sjukskriven?

Svar nej, sen kan man ju undra varför han valde att berätta det i intervjun?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-23 kl. 19:22.
Citera
2017-07-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du menar att hunden som hittade en sko inte skulle ha markerat om det var en kropp som släpades?

Jo, för fasen! T.o.m polisman Edvinssons hund skulle ha markerat!
Citera
2017-07-23, 20:12
Medlem
Citat:

Bra tänkt, var är vi då?

2 GM som bär kroppen från brottsplatsen, först faller skorna av, de kastas in i skogen senare dras ringarna av och de placeras vid lekplatsen
Citera
2017-07-23, 20:14
Medlem
[quote=Twiggygirl|61289531]
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

Därför att jag missuppfattade vem det pratades om. JAG trodde att den som omnämndes var KJELL. Fick för mej att Kjell hette Klas. Sen såg jag bilden på fb och skrev att det inte var Klas. Men det visade sej sedan att det var han. Jag rörde ihop namnen. Visste inte att det fanns mer än en pojk i den åldern i den släkten. Rörigt värre, men jag försökte förklara så gott det går. När Klas namn kom ut i tråden så såg jag Kjells ansikte och hans beteende framför mej. Så det var Kjell jag försvarade. Och han har mej vetrligt aldrig haft nåt förhållande.

Jag förstår, det är Kjell du syftat på hela tiden, men var det inte så att du första gången skrev att du var glad att han träffat någon för att sen skriva att samma person aldrig haft ett förhållande?
Citera
2017-07-23, 20:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Har det inte påståtts att dansken "EA" skulle ha åkt hem till Danmark veckan efter Helenas försvinnande? "Pilotmannen" påstås ha sjukskrivet sig en vecka efter försvinnandet. (Är detta fakta efter Radio Skaraborgs programserie?) Och P*r Ni*lsen påstås också ha varit borta en vecka efter försvinnandet.

Just angående att "Pilotmannen" skulle ha varit sjukskriven en vecka efter försvinnandet: Är detta fakta? Vet du det, Prinzezzan? Eller vet någon annan det?

Har för mig att ordalydelsen var "veckan efter försvinnandet".
Citera
2017-07-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Bra tänkt, var är vi då?

2 GM som bär kroppen från brottsplatsen, först faller skorna av, de kastas in i skogen senare dras ringarna av och de placeras vid lekplatsen

Det fanns sannolikt bara en sko då hunden sökte och det är knappast på brottsplatsen.
Platsen spärrades väl inte?
Citera
2017-07-23, 20:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tack, utmärkt!

Då har vi alltså en "pilotman" som är sjukskriven en vecka efter försvinnandet. En dansk kallad "EA" som påstås ha åkt hem till Danmark i samma veva och PN som enligt inlägg tidigt i tråden ska ha varit borta en hel vecka under samma period.

Men framkom det i intervjun VARFÖR "pilotmannen" var sjukskriven?

Nej, det framkom inte.
Citera
2017-07-23, 21:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hennes båda skor.

Citat:
Det fanns sannolikt bara en sko då hunden sökte och det är knappast på brottsplatsen.
Platsen spärrades väl inte?

Precis vad jag också tror. Hade båda skorna befunnit sig där så måste hunden ha känt lukten av även den andra.

Ingen av oss vet var den exakta brottsplatsen ligger. Bara att det skedde någonstans i detta område.

Platsen avspärrades inte under natten och blev så först längre fram. Här var det med andra ord fritt fram att besöka området igen om GM så önskade.
Citera
2017-07-23, 21:25
Medlem
Och just därför! Pga att båda skor inte hittas samtidigt av hund så Borde väl den som spridit ut dem bo nära? KANSKE en hundägare som bär den andra skon innanför jackan och kastar ut den under rastningen.

För inte skulle väl någon gå dit långt ifrån, riskera att bli mött av Polis och bära omkring på Helenas sko. ?
Citera
2017-07-23, 21:31
Medlem
Citat:
Har det inte påståtts att dansken "EA" skulle ha åkt hem till Danmark veckan efter Helenas försvinnande? "Pilotmannen" påstås ha sjukskrivet sig en vecka efter försvinnandet. (Är detta fakta efter Radio Skaraborgs programserie?) Och P*r Ni*lsen påstås också ha varit borta en vecka efter försvinnandet.

Just angående att "Pilotmannen" skulle ha varit sjukskriven en vecka efter försvinnandet: Är detta fakta? Vet du det, Prinzezzan? Eller vet någon annan det?

Det finns en tredje dansk som jag vill minnas umgicks med dessa två. T B
Citera
2017-07-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Och just därför! Pga att båda skor inte hittas samtidigt av hund så Borde väl den som spridit ut dem bo nära? KANSKE en hundägare som bär den andra skon innanför jackan och kastar ut den under rastningen.

För inte skulle väl någon gå dit långt ifrån, riskera att bli mött av Polis och bära omkring på Helenas sko. ?

Det där har Jenve'n tagit upp tidigare. Visst skulle hunden nosat upp även den andra skon, så troligen är sko nr 2 utplacerad efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in