Citat:
Ursprungligen postat av
Snubban007
Men har jag förstått rätt att P bodde på en skola i Falun? Borde då inte NÅGON sett honom och sagt hejdå när han skulle resa hemåt, och då vet vad han bar för kläder??
Det kanske det fanns, men hur lätt är det att komma ihåg vad någon har på sig?
Det borde finnas övervakningskamera från Falu tågstation. Vet inte om polisen kollat igenom dessa. Kanske för att se om han åkte med rätt tåg, om någon var med honom osv. Då borde de ha sett om han hade samma kläder på sig som när han steg av. Samtidigt har jag läst någonstans att man inte gjort förundersökning i detta försvinnande då man uteslutit brott. Så jag kan ha helt fel.
Och man har ju iaf övervakningsbilderna från Hallsberg. Något litet kan man se.
Några har ju spekulerat att han skulle ha bytt om på tåget eftersom det på olika ställen gått ut info om kläder som inte överensstämmer med kläderna på filmen.
Min tanke är dock, vad är vitsen med att byta kläder på tåget? Man är ju ändå lätt identifierbar? Och det viktigaste är ju ändå vad han har på sig när han går av.
Tror bara att det är "slarv" från någon (gruppen) eller att man i början trodde möjligen att det var det han hade på sig innan filmen kom ut. Kan ju inte vara lätt för kompisar och anhöriga att ta fram vilka kläder som saknades i garderoben.
Tror också att de "blommiga" skorna som han hade på Gotlandsresan borde ha hittats någon annan stans, i väskor, i bostad, hos en kompis om han inte hade på sig dom? På kortet från Gotlandsresan har han dom på sig och det är ju bara någon vecka före försvinnandet.