2017-07-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men om de var "emot" psykiskohälsa, skulle de väl förneka "diagnosiseringen@ av honom..?

Ja du har nog rätt..... känns som vilken tråd man än kommer på att dra i så far man tillbaka som om man drog i en gummisnodd 🙃
Citera
2017-07-23, 19:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Notknapparn. ?
Har du någon vetskap om ifall Hallsberg är färdigsökt i.?
Eftersom de verkar vara enbart iHällabrotten numera.

Hej evaveva, jag vet inte. Men idag har de sök i Hällabrottet igen. Därefter kan jag inte se att de har satt upp nytt datum för nästa sök.

Antar att man aldrig kan bli färdig med ett område. Det finns så många områden i Hallsberg som är svårsökta och tydligen många vattendrag i området.

Man undrar ju också hur många som kommer på söken nu. Det har ju varit så otroligt många sök, och tiden har gått, så intressent kanske sjunker. Vet inte hur lätt att det är att söka i Hällabrottet. Det måste kräva speciellt utrustade och utbildade personer till vissa uppdrag.

Hemsk känsla får man när tiden gått så långt och inte ett endaste tecken..........
Citera
2017-07-23, 19:59
Medlem
Snubban007s avatar
Men har jag förstått rätt att P bodde på en skola i Falun? Borde då inte NÅGON sett honom och sagt hejdå när han skulle resa hemåt, och då vet vad han bar för kläder??
Citera
2017-07-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
En kompis som är med i gruppen sa att någon vill att de ska redovisa Swishandet, sen fanns det någon som inte tycker att de behöver redovisa

Har ni sett det här? Under rubriken Brott och brottsbekämpning, är det en som vill flytta hemifrån och frågar om man kan fejka sig till skyddad ID så han kommer bort från familjen. Har väl såklart inget samband med Patrik men jag såg Patrik framför mig när jag läste det, i och med att han är försvunnen. Så här står det

Går det att fejka hot mot sig själv och få skyddad identitet, i så fall hur? Går det att göra på ett sådant sätt att hotet och den skyddade identiteten endast gäller en själv och inte hela familjen?
Och vad blev svaret ?
Citera
2017-07-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Bra tanke. Nu hittar jag inte det klippet från stationen men vad jag förstått är P endast 1,73 cm lång och mannen på videon verkar betydligt längre.
Möjligt att anhöriga har bättre version av det klippet eller om polisen utifrån sina kunskaper kunnat säkerställa att det verkligen är P

Ja, mannen på klippet ser längre ut. Ska se om jag kan hitta det igen
Citera
2017-07-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men om de var "emot" psykiskohälsa, skulle de väl förneka "diagnosiseringen@ av honom..?

Precis vad jag också undrar, men hittills har det nog inte framkommit något sånt, och om eller hur jag nu ska uttrycka det, så "känns" det som att de tillhör något samfund. Religiösa samfund tycker ju inte om medium, spådomar och sånt
Citera
2017-07-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Och vad blev svaret ?

Svaret var att det är svårt att få skyddad ID
Citera
2017-07-23, 20:26
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y
Citera
2017-07-23, 20:28
Medlem
Citat:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888450-har-ar-det-sista-sparet-av-forsvunna-patrik
Citera
2017-07-23, 20:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Men har jag förstått rätt att P bodde på en skola i Falun? Borde då inte NÅGON sett honom och sagt hejdå när han skulle resa hemåt, och då vet vad han bar för kläder??

Det kanske det fanns, men hur lätt är det att komma ihåg vad någon har på sig?

Det borde finnas övervakningskamera från Falu tågstation. Vet inte om polisen kollat igenom dessa. Kanske för att se om han åkte med rätt tåg, om någon var med honom osv. Då borde de ha sett om han hade samma kläder på sig som när han steg av. Samtidigt har jag läst någonstans att man inte gjort förundersökning i detta försvinnande då man uteslutit brott. Så jag kan ha helt fel.

Och man har ju iaf övervakningsbilderna från Hallsberg. Något litet kan man se.
Några har ju spekulerat att han skulle ha bytt om på tåget eftersom det på olika ställen gått ut info om kläder som inte överensstämmer med kläderna på filmen.

Min tanke är dock, vad är vitsen med att byta kläder på tåget? Man är ju ändå lätt identifierbar? Och det viktigaste är ju ändå vad han har på sig när han går av.

Tror bara att det är "slarv" från någon (gruppen) eller att man i början trodde möjligen att det var det han hade på sig innan filmen kom ut. Kan ju inte vara lätt för kompisar och anhöriga att ta fram vilka kläder som saknades i garderoben.

Tror också att de "blommiga" skorna som han hade på Gotlandsresan borde ha hittats någon annan stans, i väskor, i bostad, hos en kompis om han inte hade på sig dom? På kortet från Gotlandsresan har han dom på sig och det är ju bara någon vecka före försvinnandet.
Citera
2017-07-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det borde finnas övervakningskamera från Falu tågstation. Vet inte om polisen kollat igenom dessa. Kanske för att se om han åkte med rätt tåg, om någon var med honom osv. Då borde de ha sett om han hade samma kläder på sig som när han steg av.

Problemet var enligt en tidningsartikel att det inte fanns några kameror på stationen i Falun.
Citera
2017-07-23, 21:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Problemet var enligt en tidningsartikel att det inte fanns några kameror på stationen i Falun.

Man skulle ju tro att det fanns! Kommer nog förr eller senare.
I det här fallet har det ju ingen större betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in