2017-07-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Han ser obehaglig ut! Och nyklippt, går man till frissan och fixar sig när sonen är spårlöst försvunnen??
Han kallas tydligen hitler 😱
Citera
2017-07-13, 21:33
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Det kan ju vara så att de inte åkte upp för att de hade lillebroderns student att planera? Att de inte ville förstöra den mer för honom?

Men, det hela ter sig mycket skumt...
Jo, det är ju en godtagbar anledning. Men jag tänker att pojken kanske har någon faster, farbror, moster, morbror, kusin eller annan nära släkting som hade kunnat ge sig dit och leta. Så kanske det har varit i och för sig? Det är i alla fall ingen i gruppen som engagerar sig hysteriskt och förefaller vara släkt till Patrik.

Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag var orolig, att Du rymt!
Dagarna fylls av så mycket annat att jag inte hinner följa Hitta Patrik och den här tråden slaviskt, men jag försöker uppdatera mig kvällstid
Senast redigerad av CallePhille 2017-07-13 kl. 21:36.
Citera
2017-07-13, 21:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik

Det är väl en obekräftad uppgift?

Trådsanning, någon?
Citera
2017-07-13, 21:43
Medlem
Citat:

Är det för att han möjligtvis är en sträng tränare inom den sport han är aktiv i? Jag har också märkt att Patriks bror utövar den sporten medan han själv verkar inte vara så intresserad i detta utan bara musik. Kan det vara så att han är "annorlunda" och blir behandlad på annat sätt av sina föräldrar jämfört med hans bror? Det fanns ju några här som spekulerade i att Patrik var homosexuell och alla föräldrar kanske inte accepterar detta särskilt om man är aktiv i en sport.
Citera
2017-07-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl en obekräftad uppgift?

Trådsanning, någon?
Bläddra tillbaka i tråden
Lades väl in igår
Citera
2017-07-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Är det för att han möjligtvis är en sträng tränare inom den sport han är aktiv i? Jag har också märkt att Patriks bror utövar den sporten medan han själv verkar inte vara så intresserad i detta utan bara musik. Kan det vara så att han är "annorlunda" och blir behandlad på annat sätt av sina föräldrar jämfört med hans bror? Det fanns ju några här som spekulerade i att Patrik var homosexuell och alla föräldrar kanske inte accepterar detta särskilt om man är aktiv i en sport.
Vad är det för sport?
Citera
2017-07-13, 21:50
Medlem
Citat:
Vad är det för sport?

Floorball. Det är kanske inte lika macho som fotboll men ändå inte så stor skillnad väl?
Citera
2017-07-13, 21:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Svårt att sia om vad som är normalt agerande eller inte av anhöriga när en person försvinner. Jag kan hålla med om att föräldrarna tycks ha agerat lite märkligt, men gruppen och allt vad den innebär med att de hamnar i blickfånget, påverkar säkert också. Det är så vitt jag vet första gången det är ett så stort engagemang i en Facebook-grupp för en försvunnen person.
Det första de borde ha gjort, eller i alla fall den ena föräldern samt kanske en annan anhörig borde ha varit att åka upp och leta efter honom. Det är den normala impulsen när ett barn försvinner, tänker jag.

Jag tror att de flesta tänker så.

Att ordna med en student istället för att aktivt leta efter sitt barn, vad prioriterar man, vad är viktigast?

Jag köper att man kanske avvaktar några dagar eftersom att det handlar om ett vuxet barn som har rätt att inte höra av sig och göra sig okontaktbar. Föräldrarna känner sin son bäst av alla förmodar jag, och med tanke på att man visste att P mådde dåligt och att det var därför som han skulle resa hem så tycker jag att det är märkligt att man inte åkte upp tidigare istället för att vänta i en och en halv månad.

Märkligt att man vill se platsen där P försvann först efter en och en halv månad, istället så har man varit i Göteborg.

Man har benhårt gått på linjen att P lider av en psykos och är förvirrad. Vad har hänt som nu gör att Hallsberg, MPS samt FKK känns angeläget. Har man kommit till sans eller är man påverkad av till exempel den här tråden. Har man upptäckt att man har agerat märkligt eller vad har hänt?
Citera
2017-07-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl väldigt bra att folk som känner till trakten ändå kan ge tips, utan att de för den skull absolut måste ge sig ut.

Det finns ju t ex markägare, jägare, människor som kan varenda liten sten, tjärn, rotvälta och områden som kan vara värda att kolla extra noga på. Ibland kan det t ex finnas gamla lador som man förr lagrade foder och annat i. Det är inte alltid de används längre och ibland fallfärdiga. Internet ger inte samma bild.

Klart att det ändå är värdefullt om dessa personer sedan kan vara med att söka. Men alla kanske inte är beredda att leta efter en avliden person. Det kan vara värt att tänka på!

Det är ju självklart att lokalbefolkningen måste engageras i sökandet. Eftersom det var inne i ett samhälle Patrik försvann måste även byggnader genomsökas och detta kan endast göras i ägarnas närvaro.
Har någon t.ex. kollat toaletten på stationen?
Citera
2017-07-13, 22:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88

Sedan en tid tillbaka spekuleras det även i Sektgruppen, men alla frågor om huruvida P har eller hade en flickvän / pojkvän förblir obesvarade!
Citera
2017-07-13, 22:08
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har man kommit till sans eller är man påverkad av till exempel den här tråden. Har man upptäckt att man har agerat märkligt eller vad har hänt?

Det var även mina tankar - pappan har blivit tillsagd av någon/några att han agerar olämpligt. Tror inte han kommit på det själv. Han förstår inte ens hur det låter när han skriver att det är en fantastisk story. Så eftersom gruppen av "fans" också börjar ställa kritiska frågor och sökningsviljan mattas, måste han göra en insats för att behålla sin status.
Citera
2017-07-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är ju självklart att lokalbefolkningen måste engageras i sökandet. Eftersom det var inne i ett samhälle Patrik försvann måste även byggnader genomsökas och detta kan endast göras i ägarnas närvaro.
Har någon t.ex. kollat toaletten på stationen?
Hoppas innerligt att de städat den på snart 8 v 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in