2017-07-23, 18:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
DB och JB har väl ALDRIG fått några "normala" årsinkomster. Du kanske tycker det men det är småpotatis när man har utgifter.

Vad menar du med valsat runt på socialen, du tycks tro att det är en portmonä med icke sinande gräns?

Nej någon "flickanmedguldbyxorna" var det inte att att tala om! Men tillika var hon snäll som ville försörja sina nära och kära. AM är en avundsjuk "fitta" som går på allt vad som sägs i media och från "gammelmormor", hon som gjort sig ekonomiskt oberoende i sin "portmonä". Blanda inte barnen i denna "ljugvals" de har lite eller inget med saken att göra.

"Normal årsinkomst" får stå för dig, vi pratar om personer som alltid litat (och skall lita på) sin mamma. Kanske räcker det, kanske inte? #movietime
Vilken roll spelar enligt dig "gammmelmormor" i det här dramat?
Citera
2017-07-23, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är mycket tydlig i tråden att jag inte ser MR som nån ängel, så nice try - men du gick på fel person.
Han har säkert snott massor av henne till knark.

Det ställer dock inte JB och DBs förehavande i bättre dager att pengar försvinner från kontot.
... och absolut inte JM som är den värsta av dem alla som hemsk morsa.
Åååå igäään blir mina ( av dig vansinnigt feltolkande ) göranden och intensioner ditt huvudprojekt. En enkel fråga ställdes. Hur mycket har MR snott? Du redogör för vad JB "snott" och som intäckt för den summan, 100k, använder du dig av JM som källa. Ibland är hon bra denna Jm som enligt dig inte talar ett ord sanning. Som i detta fall när du felaktigt vill anklaga JB för att vara en sketen tjuv, då tycker du JM blir den perfekta källan. Tror du på JM?
Citera
2017-07-23, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Åååå igäään blir mina ( av dig vansinnigt feltolkande ) göranden och intensioner ditt huvudprojekt. En enkel fråga ställdes. Hur mycket har MR snott? Du redogör för vad JB "snott" och som intäckt för den summan, 100k, använder du dig av JM som källa. Ibland är hon bra denna Jm som enligt dig inte talar ett ord sanning. Som i detta fall när du felaktigt vill anklaga JB för att vara en sketen tjuv, då tycker du JM blir den perfekta källan. Tror du på JM?
Det är FÖRHÖRSLEDAREN som ger uppgiften och inte JM.
Jag är tyvärr inte anställd av dig - är du sugen på uppgiften så ta fingrarna ur arslet och börja granskning i FUP på samma sätt som mig.

Själv fortsätter jag tema "JM den vedervärdiga morsan".
Ha det fint.
Citera
2017-07-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänk en mamma som:
Ständigt ljuger.

Vill ha sex med dina kompisar och påstår att det är du på en sexfilm.

Köper hellre silikontuttar istället för att betala skatteskulder.

Startar företag av olika slag på löpande band och som inte sköts korrekt.

Har en eskortsida på nätet.

Kastar ut dig för att få stålar för ensamkommande och fosterbarn.

Begår mängder av olika bedrägerier som t ex urkundsförfalskningar och fixar livförsäkring åt maken i lönndom.

Ber dig hjälpa till att ta kål på maken.

Ber dig ljuga för hennes skull.

Ber dig ta på dig ansvar för hennes dåd mot pengar.

Uttalar sig i media och säger skrattande att hon är attraktiv för tillika när hon precis släppts misstänkt för mord och mordförsök på morfar och mormor.

Försöker få en stor tidning att låta henne skriva dagbok för publicering.

En mamma som anser att pengar är kvitto på moderskärlek och som grädde på moset anger hon dig som möjlig gärningsmän till flera mord och mordförsök.

Hm, stackars barn som inte vet något om riktig moderskärlek. Johanna saknar helt barnperspektiv, förutom när det gäller henne själv. Hon har ju sagt att hon ser sig som den lilla 3-åringen.

Ps Hoppas dessa barn får chansen till att vägledas av andra människor som vet vad riktig kärlek är och som inte drivs av girighet och avundsjuka. De som vet hur man lyckas genom att vara sann mot såväl sig som andra. Ds

Hur var det nu med att tänka på barn? Det glömde du kanske i din ilska?
Citera
2017-07-23, 18:46
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
JB, DB och JJ har väl inga arbeten på papper? Det innebär att de rimligen uppbär försörjning via det sociala.
Har de bevisligen fått ta hand om stora summor från Johanna, så lär de få en del problem om det kommit till kännedom till kommunen. Då förståeligt att de ber mormor om hjälp.
Ja, har de ej uppgivit och redovisat årsinkomsterna de tagit ut via JMs kontokort så kan det bli frågan om s.k. bidragsbrott vilket räknas som ett bedrägeri tror jag
Det är i vilket fall så att har en haft en redovisad inkomst får en definitivt ingen ytterliggare via socialen
Citera
2017-07-23, 18:58
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vilken roll spelar enligt dig "gammmelmormor" i det här dramat?
Vi, jag och du letsdoit, följer ju resonemanget i TR : att pengarna och ekonomin är roten till det onda Det skulle vara intressant ifall JM nu överklagar och då : de höga summorna ifrån mormor & morfar kopplas direkt till nämnda barnbarn ! ( JB, JJ och DB )
Huva 😕
Citera
2017-07-23, 19:02
Bannlyst
Citat:
Det är FÖRHÖRSLEDAREN som ger uppgiften och inte JM.
Jag är tyvärr inte anställd av dig - är du sugen på uppgiften så ta fingrarna ur arslet och börja granskning i FUP på samma sätt som mig.

Själv fortsätter jag tema "JM den vedervärdiga morsan".
Ha det fint.
Nu får du väl lugna dig och inse att ropa hora, fitta, vedervärdig morsa etc etc inte funkar som svar konstant. Du får JM och hela möllers klanen att framstå som fisförnäma i jämförelse med dig
Fhl återger JMs reaktion på att 100k är mycket i en sammanfattning av ett dialogförhör så det du återger är en reaktion/konstaterande av JM. Dra inte in fhl i detta för han är inte källan. Du använder JM som källa här för att svartmåla en oskyldig dotter . JB har fått tillåtelse att ta ut pengar och betala sin mammas räkningar, as simple as that. Att sen JM påtalar att hon tycker 100k är mycket är väl inget att att gå i tak för. Fahlander har ju redovisat att "höga" summor förbrukas månadsvis av JM men missade tyvärr att miljonen trillat in från göran. Skyll inte detta på JB, hon är ingen tjyv annat än i din fantasi.
Citera
2017-07-23, 19:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur var det nu med att tänka på barn? Det glömde du kanske i din ilska?

Eh? Jag är inte arg.
Citera
2017-07-23, 19:17
Medlem
Citat:
Eh? Jag är inte arg.

Andra frågan var varför du inte sätter barnens bästa framför att avreagera dig.
(Det gäller inte bara dig i och för sig.)
Citera
2017-07-23, 19:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
JB plockar ut 100k på ett par månader - utan hennes vetskap. DB har snott och fått 150k från hennes konto på ett år - och du sitter och fokuserar på årsinkomster?
Hon är snäll? Hahahahahahha.

Jo - vi blandar in barnen. Johanna "barnperspektivet" Möller är den som startat projekt granskning för att hon är ett patrask till mor.

"Patrask" är lite ohövligt mot dem som vill men inte kan pga ekonomiska svårigheter.
Citera
2017-07-23, 19:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Vi, jag och du letsdoit, följer ju resonemanget i TR : att pengarna och ekonomin är roten till det onda Det skulle vara intressant ifall JM nu överklagar och då : de höga summorna ifrån mormor & morfar kopplas direkt till nämnda barnbarn ! ( JB, JJ och DB )
Huva 😕
Man skulle ju på visst sätt kunna säga att JM bara varit mellanhand och den som ska portionera ut det som mottagits från AM/GM. - I övrigt är det svårt, närmast omöjligt, att t.ex. veta vilka vägar alla kontantuttag tagit. Dottern AB har också berättat att JM överfört pengar till henne bara för att AB sedan skulle ge JM dessa pengar i handen (dvs så att ingen skulle undra över varför JM gjorde så många kontantuttag - eller som hon förklarat saken för AB: eftersom hon själv redan gjort så många kontantuttag att hon inte fick göra fler). - Att göra överföringar till sina barn (för att sedan själv få tillgång till dessa pengar) är ett sätt att göra vita pengar svarta (för att t.ex. betala allehanda obskyra tjänster). - Därför är det svårt att veta hur mycket pengar barnen egentligen har fått. - Man ser försiktiga överföringar till DB på 250 kr i veckan; hur kommer det sig att dessa summor tenderar att öka? - Samma sak gäller i princip också de pengar som JM har efterfrågat för sina barns räkning: Har dessa pengar alltid gått till barnen?
Citera
2017-07-23, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Eh? Jag är inte arg.
.. en klassiker. Intetsägande, värdelösa provokativa instick som oneliner.

En fråga. Har du nån aning om hur JM och Aki övernattade på Granliden? JM får frågor om varför hon aldrig kollade gäststugan då han saknades och krumbuktar. Sen säger hon i december att hon såg gäststugans nycklar hänga i hallen och det var därför hon inte gick dit. Fhl frågar om det är en efterhandskonstruktion. Med tanke på att hon undviker gäststugan kan man tvärtom undra om den snarare är hotspot.
"Nej han skulle ha lagt sig ute. Han skulle inte ha gått in i gäststugan och lagt sig."
"J: Nej för att vi hade inte varit inne i huset. Han skulle aldrig ha lagt sig inne i huset.
F: Men hur vet du det?
J: För att jag känner honom.
F: Ja det förstår jag men som sagt var har ni aldrig bott i det där huset någon gång.
J: Jo."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in