2017-07-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ser ut som att Sirius kommer avsluta säsongen med en helt annan offensiv än vad man startade och tog med sig från SE. Sarfo, Ogbu, Björkebaum och Kapcevic alla borta. Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Jag förstår dig, man får icke alltid som man vill här i livet, men tänkte höra om Sarfo är helt klar för Malmö FF eftersom det varit rejält med strul kring denna herren och sin övergång till MFF.
Citera
2017-07-23, 06:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kommer ni jubla vid seger och tro att vändningen kimmit.

Vändningen har påbörjats redan, även om vi skulle torska i den mening att vi ändrat riktning på så mycket redan.
Vi har en kapten som brinner i Seb (vad man än anser om hans kvalité), en vice i DBW som trots allt är fostrad här och lär stanna karriären ut såvida vi inte gör oss av med honom. Vi kommer spela Billy, Pontus och Erling som är unga och kan bli hur bra som helst. Paka lär väl förvisso bli 19e man i truppen men är iaf uttagen.
Sedan tycker jag iofs att vi ska ge f-n i att låna in en gubbe från MLS men det är mer silly...

Bara tanken på att ikväll se Gud på Gamla gör en ju lycklig som ett barn som precis fått sin drömbilbana i julklapp.
Citera
2017-07-23, 08:32
Medlem
zebra121s avatar
Östersund kommer vinna AS inom någon eller några säsonger, det är tydligt. Idag tror jag DIF tar tre eller en pinne.
Citera
2017-07-23, 09:42
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jag förstår dig, man får icke alltid som man vill här i livet, men tänkte höra om Sarfo är helt klar för Malmö FF eftersom det varit rejält med strul kring denna herren och sin övergång till MFF.
Vad lever du i för värld egentligen? Häng med...

Sarfo har redan spelat två matcher för MFF.
Citera
2017-07-23, 11:58
Medlem
anteri17s avatar
Ogbu missar hela säsongen. Maholli värvades inte uteslutande för sin kvalitet, utan också för att Sirius inte bara ville ha en forward i truppen. Frågan är vad man gör nu?

Samtidigt har man det bättre ställt med mittfältsspelare. Elias Andersson har gått in direkt i laget, och spelare som Sirelius och Alex Nilsson får nu svårt att ta plats. Någon av de nämnda kan spela anfallare vid kris.
Citera
2017-07-23, 13:21
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ogbu missar hela säsongen. Maholli värvades inte uteslutande för sin kvalitet, utan också för att Sirius inte bara ville ha en forward i truppen. Frågan är vad man gör nu?

Samtidigt har man det bättre ställt med mittfältsspelare. Elias Andersson har gått in direkt i laget, och spelare som Sirelius och Alex Nilsson får nu svårt att ta plats. Någon av de nämnda kan spela anfallare vid kris.
Johan Andersson kan väl också spela forward om det krisar?
Citera
2017-07-23, 19:30
Medlem
paras0nics avatar
Katastrofal insats av domarteamet i IFK-ÖSK, bland de sämre om inte den sämsta jag sett i detta årets allsvenska upplaga. Blir illamående....
Citera
2017-07-23, 19:44
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Katastrofal insats av domarteamet i IFK-ÖSK, bland de sämre om inte den sämsta jag sett i detta årets allsvenska upplaga. Blir illamående....

Två solklara straffar! Något konstigt viftande med kort ibland! Annars är egentligen det enda sjuka hur eran keeper kan få vara kvar på planen hela matchen!
Citera
2017-07-23, 19:54
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Kan bara instämma! Hur i helvete kunde det dröja till EFTER matchen för slyngeln Dahlberg att få sin första varning när han skulle haft 2-3 stycken under matchens gång!?

I övrigt gör vi en riktig pissinsats under 80 minuter. Spelar exakt som man inte ska göra mot den här typen av primitiv fotboll från motståndarlaget. Precis som mot Hammarby rullar vi ständigt för svårt och tappar bollen vid fel lägen vilket tillåter Blåvitt att kontra på oss gång på gång i andra.

Det enda man kan ta med sig idag är väl egentligen slutforceringen som vi lyckas få till utan varken Besara eller Gerzic på planen.
Citera
2017-07-23, 20:00
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Två solklara straffar! Något konstigt viftande med kort ibland! Annars är egentligen det enda sjuka hur eran keeper kan få vara kvar på planen hela matchen!

Må vara solklara, men förstår inte varför domare Sjöberg lät spelet fortgå vid den andra straffsituationen när Omoh spelade handboll i vårat straffområde.. sen så tycker jag att Salomonssons första gula är väldigt hårt och jag har sett flertalet gånger spelare stå och gorma på motståndare och de ej får någonting. Nu är jag väldigt subjektiv och partisk, och frustrerad, men jag anser att det är där han dödar matchen. Igboanike borde ha fått gult+gult för sina repetitiva filmningar, och ja, även om Dahlberg hyser agg helt berättigat, så måste han skaffa lite vett och etikett. Det såg pinsamt ut bara.
Citera
2017-07-23, 20:03
Medlem
Hur kunde det dröja 85 minuter innan filmstjärnan Kennedy fick sitt första gula kort?
Det är absolut två klara straffar, men hela upprinnelsen till andra straffen där Omoh tar med sig bollen med hjälp av armarna in i närkampen blir man ju så frustrerad på.

Att Blåvitt sedan skulle spela primitivt idag är inget jag är förvånad över, vi behöver bara vinna för att överleva just nu och då får det se ut hur som helst. Att vi ska få bort Jörgens obefintliga spelidé mitt under säsong känns inte så troligt.
Citera
2017-07-23, 20:05
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Kan bara instämma! Hur i helvete kunde det dröja till EFTER matchen för slyngeln Dahlberg att få sin första varning när han skulle haft 2-3 stycken under matchens gång!?

Om Dahlberg borde ha blivit utvisad borde Igboanike bli avstängd på en längre period så han ej kan filma titt som tätt, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in