2017-07-21, 13:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är svårt. Vår trupp till nästa år är inte stor i nuläget. Kan kanske behöva både Kralj och Binaku.

Jag tror inte att någon av de med utgående kontrakt förnyar. Då behövs det rätt många spelare in även om Hadzikadunic, Kralj och Bergqvist får A-lagskontrakt.

Jag hoppas att Lewicki förlänger, han har två små barn så han är kanske inte sugen på att flytta.

Jag såg att någon skrev på facebook och undrade hur Carvalho är som forward.
Citera
2017-07-21, 13:45
Medlem
Thor tillbaka redan imorgon för Sirius, väldigt skönt. Ante E utgår med "mindre känning". Nilsson är avstängd. Vecchia och Maholli bör gå in i elvan. Frågan är väl om Haglund lyckas stanna i elvan, ser inte riktigt var isf.
Citera
2017-07-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase
Skit i göteborg. Vad händer med kalmar om de åker ur? Känns som de går samma öde till mötes som gefle och öster typ.

Kalmar åker inte ur.
Citera
2017-07-21, 16:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är svårt. Vår trupp till nästa år är inte stor i nuläget. Kan kanske behöva både Kralj och Binaku.

Jag tror inte att någon av de med utgående kontrakt förnyar. Då behövs det rätt många spelare in även om Hadzikadunic, Kralj och Bergqvist får A-lagskontrakt.

Där fick vi för att hyllad honom.

Citat:
Anton Kralj - Gefle - Lån
Den unga talangen lånas ut resten av säsongen till Superettan laget Gefle.
Kralj gjorde stor succé i U19-EM och var genomgående en av Sveriges bästa spelare.
Citera
2017-07-21, 16:29
Medlem
Citat:
Det är förresten lite kul att andra försöker sätta krisstämpel på MFF nu för att få oss ur balans. Jag känner stadig mark under fötterna i varje fall.

Mycket möjligt, jag tycker självförtroendet i laget är på topp, och vi kommer att fortsätta vinna och plocka poäng efter poäng.
Citera
2017-07-21, 16:42
Medlem
bagarn29s avatar
Truppen mot J Södra
Johan Wiland, Fredrik Andersson

Anton Tinnerholm, Andreas Vindheim, Lasse Nielsen, Franz Brorsson, Rasmus Bengtsson, Pa Konate, Dennis Hadzikadunic

Anders Christiansen, Magnus Wolff Eikrem, Yoshimar Yotún, Mattias Svanberg, Kingsley Sarfo, Jo Inge Berget, Pawel Cibicki, Markus Rosenberg, Samuel Adrian

Saknas: Oscar Lewicki, Erdal Rakip (avstängda), Alexander Jeremejeff, Behrang Safari, Felipe Carvalho (skador)
Citera
2017-07-21, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det finns tre stycken ungdomar som skulle kunna matchas in i truppen och få speltid.
Bergqvist men han lånas ut, Marco Johansson lånas till TFF och Kralj på vb.

Marco borde få chansen som 2:a bakom Dahlin nästa säsong. Kralj finns där om Pa drar. Behöver vi verkligen lägga pengar på Häckens Binaku (?).

Jag tror inte du behöver vara rädd för att tvingas lägga pengar på Binaku. Ni är knappast villiga att betala vad Häcken lär begära. Han förlängde ju dessutom kontraktet i våras t o m 2020 tror jag?
Citera
2017-07-22, 07:04
Medlem
kostymnisses avatar
Hoppas nu bara folk har lite tålamod och inte börjar vråla massa idiotiska grejer om vi ligger under i paus mot Ösk imorgon. Omstruktureringen är starkt påbörjad och vafan, ligger vi under får vi väl helt enkelt spela Gud själv på slutet.

Småjobbigt schema nu dock vid torsk nu, Peking hemma (där vi iofs sällan torskar) och sedan kan det bli en sjuhelvetes ångestmatch mot Kalmar. Småjobbigt.
Surt på det sättet med att Peking åkte ur i el, hade dom haft ett kommande avgörande i tredje rundan där när dom mötte oss hade det nog märkts.
Citera
2017-07-22, 20:31
Medlem
anteri17s avatar
Konstig match mot Häcken. Dock stark spelmässig insats mot ett lågt stående bortalag. Dumt att släppa en fast sent, men sånt händer.

Det var kul att se klassförvärven Andersson och Maholli vara bra. Mindre kul var det att se att Busch-Thor gick tillbaka till drällande synder från tider i Superettan. Vecchia var strålande igen.

Man kan sammanfatta matchen med att Sirius iaf är före Peking efter 16 omgångar, och troligen 11-12 lag till när omgången är färdigspelad.
Senast redigerad av anteri17 2017-07-22 kl. 20:44.
Citera
2017-07-22, 21:10
Medlem
Ser ut som att Sirius kommer avsluta säsongen med en helt annan offensiv än vad man startade och tog med sig från SE. Sarfo, Ogbu, Björkebaum och Kapcevic alla borta. Det blir inte alltid som man tänkt sig..
Citera
2017-07-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hoppas nu bara folk har lite tålamod och inte börjar vråla massa idiotiska grejer om vi ligger under i paus mot Ösk imorgon. Omstruktureringen är starkt påbörjad och vafan, ligger vi under får vi väl helt enkelt spela Gud själv på slutet.

Småjobbigt schema nu dock vid torsk nu, Peking hemma (där vi iofs sällan torskar) och sedan kan det bli en sjuhelvetes ångestmatch mot Kalmar. Småjobbigt.
Surt på det sättet med att Peking åkte ur i el, hade dom haft ett kommande avgörande i tredje rundan där när dom mötte oss hade det nog märkts.
Kommer ni jubla vid seger och tro att vändningen kimmit.
Citera
2017-07-22, 23:18
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kommer ni jubla vid seger och tro att vändningen kimmit.

Nope, bara känna en stillsam glädje och sedan ta en match i taget. Sedan hoppas man iofs på en tre-fyra raka segrar ... då kommer jublet för då har självförtroendet och glädjen kommit tillbaka och med det hoppet om bättre tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in