2017-07-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nu är det tredje gången jag säger samma sak; När barn är inblandade är det näst intill alltid stängda dörrar (och saken påverkas inte av huruvida barnen lever eller inte).

En del är otroligt tröga..!!
Stängda dörrar används när sekretessbelagda uppgifter ska åberopas eller lämnas.

Rätten kan besluta om stängda dörrar bland annat när den åtalade i ett brottmål är under 21 år, i mål om sexualbrott eller när uppgifter som rör den åtalades personliga eller ekonomiska förhållanden kommer fram. Förhör med den som är under femton år eller som lider av en psykisk störning får hållas inom stängda dörrar.

Tja
Citera
2017-07-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Om man nu spinner vidare på tanken att han har omfattande skulder åt alla möjliga håll, inklusive den undre världen, så är det ju inte HELT omöjligt att han och hans familj dödshotats av kriminella, och att någon utomstående faktiskt kan ha begått brottet och utdelat det ultimata straffet för oförmågan att betala sina skulder. Jag inser att Safet är den troliga GM, men det är inte fullständigt omöjligt att det kan vara någon annan.

Vilken jäkla vändning det skulle vara.
Citera
2017-07-22, 14:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Om man nu spinner vidare på tanken att han har omfattande skulder åt alla möjliga håll, inklusive den undre världen, så är det ju inte HELT omöjligt att han och hans familj dödshotats av kriminella, och att någon utomstående faktiskt kan ha begått brottet och utdelat det ultimata straffet för oförmågan att betala sina skulder. Jag inser att Safet är den troliga GM, men det är inte fullständigt omöjligt att det kan vara någon annan.

Vid sådant brott som detta är alla andra gärningsmän osannolika. Det är bara i amerikanska filmer som någon gangster går in och dödar hela familjen.
Citera
2017-07-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Mannen MGM S var ju efterlyst i Polen så det var nog inte helt enkelt att bara flytta dit.
Det tror inte stämmer eftersom mannen är folkbokförd i Sverige. Svenska myndigheter kontrollerar sådant rent rutinmässigt innan de beviljar tillstånd.
Citera
2017-07-22, 14:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det hade jag inte förstått att det gällde en annan familj. Jag trodde att det gällde på något sätt familjen ifråga.
Skulle vara bra om någon Polsk språklig kunde översätta efterlysning så vi får veta säkert vad det gäller.
Citera
2017-07-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vid sådant brott som detta är alla andra gärningsmän osannolika. Det är bara i amerikanska filmer som någon gangster går in och dödar hela familjen.
Jo, jag håller med dig, men spåna kan man ju få göra. :-)
Citera
2017-07-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Säker på det? Jag fattade det som att den vägde 65 kilo. Visst , jag har också vägt 65 innan jag plötsligt blev 110 kg

50-69 KG står det. Har för mej på gms facebookbilder så var han ganska fet. http://www.poszukiwani.policja.pl/pos/form/r10974,MAKAS-SAFET.print
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det tror inte stämmer eftersom mannen är folkbokförd i Sverige. Svenska myndigheter kontrollerar sådant rent rutinmässigt innan de beviljar tillstånd.

Hahaha Hur kollar de det, vad har myndigheterna för rutiner?
Ock,hahaha, vad har du för källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Det brukar heta att verkligheten överträffar dikten. Men jag håller med dig.
Citera
2017-07-22, 15:06
Medlem
Citat:
50-69 KG står det. Har för mej på gms facebookbilder så var han ganska fet. http://www.poszukiwani.policja.pl/pos/form/r10974,MAKAS-SAFET.print

Men "båda" fyller år 13 mars och är 51 år. Så då är det ju han.

Ursäkta röran. Ni har vär redan diskuterat detta.

SÖKES

Källa: http://www.poszukiwani.policja.pl/pos/form/r10974,MAKAS-SAFET.html
Genereras på: lördag 22 Juli, 2017, 14:55
SAFET MAKASA

Fotograferar # 1
bild 2
Bild nr 3
Rapport personen !!!
Mellannamn: -

Faderns namn: HIMZO

Moderns namn MEDZIDA

Mors flicknamn: RASIDOVIĆ

Kön: man

Födelseort: KUKAVICE

Födelsedatum: 13/03/1966

Smeknamn: -

Senaste bostadsort: Annowo

Medborgarskap: Bosnien och Hercegovina

Grund för sökningen genom polisenheter
BG vaktpost Barcin 85-090 Bydgoszcz, ul. Wielkopolska rebeller 7
Telefon: (0-52) 588 1192
E-post: dyzurny-kwp@bg.policja.gov.pl

. Söker på grundval av artikel 209 § 1 i Ihållande undvikande av prestanda skyldighet gärningsmannen enligt lag eller en rättslig omsorgsplikt niełożenie av underhållspersonen i närheten eller någon annan person och därmed utsätta dess oförmåga att uppfylla de grundläggande behoven i livet
Söker polisenheter:
BG KWP Bydgoszcz

Underlag till sökordet:
. Art 209 § 1 i Ihållande undvikande av prestanda skyldighet gärningsmannen enligt lag eller domstolsbeslut genom niełożenie omsorgsplikt för att upprätthålla den närmaste personen eller någon annan person och därmed utsätta sin oförmåga att uppfylla grundläggande

funktioner storyboard
ANDRA FUNKTIONER PERSONLIGT: RH blodgrupp A +
PROFIL: foto från 2002, skannade bilden, var (s) daktyloskopowany (s), manlig, 50-69 kg vikt, smal silhuett, smal
Pälsen kort hår, hår: frisyr på hans panna, hår, gråhårig
Tänder: synlig förlust av tänder
LIPS (USTA): tunna läppar
Öronen / öra: normala öron
NOS: naturlig färg i näsan, näsan stora, upprätt näsa, näsan spets överges
EYE / EYE: snävt fördelade ögon, ögonen normalt inställd
FACE: hög panna
FACE: svartmuskig hy, ovalt ansikte, ingen skägg
Längd: 176-180 CM

Ögonfärg: BRIGHT
Senast redigerad av werdo 2017-07-22 kl. 15:08.
Citera
2017-07-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungbyxlos
Hahaha Hur kollar de det, vad har myndigheterna för rutiner?
Ock,hahaha, vad har du för källa.
Jag tror att databasen heter SIS. Schengen Information System. Du kan googla.
Senast redigerad av nantale 2017-07-22 kl. 15:11.
Citera
2017-07-22, 15:07
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Det är ju det jag skrev från början. Så ska det fan inte vara. Nåt som åklagare gjort till praxis.Tur att en del poliser läcker till pressen. I och för sig kan även åklagare också vara källa, och tjäna extra pengar.

Det är synnerligen osmakligt att publicera uppgifter om barn mm..!! Vad för nytta har du/ni av sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in