2017-07-22, 21:16
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Men om han inte visste, är det då hon som tagit barnens liv och sen sitt eget?

Men har soc varit med i bilden så har väl båda föräldrarna vetat om vräkningen. För båda lär ju ha kallats till mötena

Ja som du precis skriver så är frågeställningen rätt knivigt. Vem har orsakat vad etc. Han kanske faktiskt är oskyldig och jag får äta upp min keps för att dra förhastade slutsatser. Time will tell. Men spåna för man ju göra, för att citera stråhatten Peterx 8689. Eller det kanske gäller endast honom att få spåna medan vi andra får krypa in under en.mossig sten i ödemarken.
Citera
2017-07-22, 21:18
Medlem
Citat:

Men har soc varit med i bilden så har väl båda föräldrarna vetat om vräkningen. För båda lär ju ha kallats till mötena

Men där säger dom väl inget om bestämt vräkningsdatum..lägenhetsinnehavaren får väl ett rek om det.
Citera
2017-07-22, 21:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

(min fetning) Efter att ha läst att han säger sig ha varit på jobbet när branden startade så funderar
jag på samma sak, att det är mamman som har mördat sina barn och sedan tagit livet av sig själv.

Det är väl inte offentligt än hur hon dog? Hon har ju uppenbarligen inte hängt sig iaf.

Det är väldigt ovanligt men det går faktiskt att skära halsen av sig själv.

Oändligt tragiskt är det.
Citera
2017-07-22, 21:23
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
(min fetning) Efter att ha läst att han säger sig ha varit på jobbet när branden startade så funderar
jag på samma sak, att det är mamman som har mördat sina barn och sedan tagit livet av sig själv.

Det är väl inte offentligt än hur hon dog? Hon har ju uppenbarligen inte hängt sig iaf.

Det är väldigt ovanligt men det går faktiskt att skära halsen av sig själv.

Oändligt tragiskt är det.

Ja kvinnan var ju flink med saxen och klippte hår svart vid sidan av. Så allt är troligt.
Citera
2017-07-22, 21:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Nu hänger jag inte riktigt med. Skulle mamman alltså först dödat eller nästan dödat sina tre barn ett och ett, sedan dödat sig själv, och sen tänt på lägenheten...?
Högst troligt. Eller inte.
Citera
2017-07-22, 21:30
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Finns det något som tyder på motsatsen? Eller skenar din fantasi redan?
Självklart är allt möjligt. Men har du något som visar att han kanske är en galen islamist, som det verkar som att du vill hävda.
Citera
2017-07-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nu hänger jag inte riktigt med. Skulle mamman alltså först dödat eller nästan dödat sina tre barn ett och ett, sedan dödat sig själv, och sen tänt på lägenheten...?

Högst knappast troligt.
Citera
2017-07-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Som ett utvidgat självmord...att hon kände att hon besparade barnen ett fortsatt liv i elände, eller något dito....om det nu var hon som gjorde det vill säga....
Citera
2017-07-22, 21:37
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Självklart är allt möjligt. Men har du något som visar att han kanske är en galen islamist, som det verkar som att du vill hävda.

Hur får du till det att jag skulle vilja hävda det?
Citera
2017-07-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Högst knappast troligt.

Eller tänt på lägenheten och sedan tagit livet av sig. Elden tog dig inte men då kunde hon inte göra något åt det....
Citera
2017-07-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att läste nånstans att MGM och bo varit ett par i 18 år. Om det stämmer, då, måste hans tidigare barn (om han har) blivit vuxna? I.a.f. har åklagaren bekräftat (enligt tidningen) att dom tre barnen är hans.
Alltså du menar att BO skulle varit 15 år när dom blev ett par? Hon blev nämligen endadt 33 år
Citera
2017-07-22, 21:49
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är knappast mamman som dödat barnen och sig själv. Då hade barnen dödats "ordentligt" så att barnen var helt döda. Inte skadats såpass att barnen var döende, men inte döda, sedan tänt eld på lägenheten för att elden ska döda, och sedan har hon tagit livet av sig. I det läget skulle man inte bry sig om att tända eld på lägenheten och riskera att den sprider sig till andra. Inte heller riskera att barnen inte dör av skadorna utan räddas, vilket motverkar hela syftet med ett sådant utvidgat självmord. Eld är något som en mördare tänder för att försöka dölja mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in